Latest News

Παρασκευή 16 Μαΐου 2025

ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Το ανέκδοτο του μόλις 3% αύξηση της κίνησης και η αλήθεια για κυκλοφοριακό από την κρουαζιέρα (ΠΙΝΑΚΑΣ)




Οι αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις των κατοίκων στην Πειραϊκή - έχουν βγει στους δρόμους 7 φορές μέσα σε δύο βδομάδες- διαμαρτυρόμενοι για τις επιπτώσεις από την κρουαζιέρα  στην πόλη έχουν προκαλέσει πολύ κουβέντα και έφτασαν να συζητηθούν στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά.

Αν και θα περίμενε κανείς η δημοτική αρχή ν΄ ακούσει τουλάχιστον την κραυγή αγωνίας των κατοίκων και να αναζητήσει λύσεις για τα προβλήματα της καθημερινότητας τους, ωστόσο φαίνεται να προχωρά σε αναπλάσεις για την εξυπηρέτηση των εταιρειών κρουαζιέρας, αλλά και της  ΟΛΠ/ Cosco που εκτιμάται ότι θα επιδεινώσουν την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση με το κυκλοφοριακό και την έλλειψη θέσεων στάθμευσης. 


Μάλιστα, ο δήμαρχος που παράλληλα  είναι και έμμισθο μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΠ ΑΕ, όχι μόνο γυρίζει την πλάτη στους δημότες, αλλά επικαλείται δημοσίως και στοιχεία που θυμίζουν περισσότερο ανέκδοτο, παρά έχουν σχέση με την πραγματικότητα στην Πειραϊκή

Η σκληρή αλήθεια για την κρουαζιέρα στην Α’ Κοινότητα Πειραιά

«3% λέει ο Δήμαρχος – 65% δείχνει ο πίνακας»

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο της 14ης Μαΐου, ο Δήμαρχος Πειραιά ισχυρίστηκε ότι η λειτουργία της κρουαζιέρας δεν επηρεάζει ουσιαστικά την Α’ Κοινότητα, κάνοντας λόγο για επιβάρυνση μόλις 3%, και μόνο όταν τα πούλμαν εισέρχονται στη Πύλη Ε12.

Η πραγματικότητα όμως διαψεύδει αυτούς τους ισχυρισμούς. Ο επίσημος πίνακας 6.10 της κυκλοφοριακής μελέτης που συνοδεύει το MASTERPLAN του ΟΛΠ, αποκαλύπτει ότι:
Η πραγματική αύξηση της κυκλοφορίας στην οδό Μαρίας Χατζηκυριακού – τον κύριο δρόμο πρόσβασης στο terminal Ε12 – φτάνει και ξεπερνά το 65% κατά τις ώρες αιχμής. Και αυτό αφορά μόνο έναν δρόμο. Το 2028, με την πλήρη λειτουργία των 3 νέων θέσεων γιγα-κρουαζιεροπλοίων, η επιβάρυνση θα είναι εκρηκτική.

Ώρα (από – έως)

Υφιστάμενος Φόρτος

Πρόσθετος Φόρτος

Συνολικός Φόρτος

Ποσοστιαία Αύξηση

7:00 πμ – 8:00 πμ

202

51

253

+25,25%

8:00 πμ – 9:00 πμ

356

45

401

+12,64%

9:00 πμ – 10:00 πμ

357

140

497

+39,22%

10:00 πμ – 11:00 πμ

374

161

535

+43,05%

2:00 μμ – 3:00 μμ

285

148

433

+51,93%

3:00 μμ – 4:00 μμ

271

177

448

+65,31%

4:00 μμ – 5:00 μμ

340

70

410

+20,59%

Αυτές είναι οι ώρες άφιξης και αναχώρησης επιβατών, τουριστικών λεωφορείων και πούλμαν – και καταγράφουν ραγδαία αύξηση κυκλοφορίας στην καρδιά της Α’ Κοινότητας Πειραιά.

Η οδός Μ. Χατζηκυριακού δεν είναι απλώς μία οδική διαδρομή για πούλμαν. Είναι αρτηρία της Α’ Κοινότητας, που εξυπηρετεί καθημερινά κατοικίες, σχολεία, εργαζομένους και καταστήματα.

Η επίσημη μελέτη αποδεικνύει ότι η κρουαζιέρα επιβαρύνει σημαντικά την Α’ Κοινότητα.



Το ποσοστό 3% που επικαλέστηκε ο Δήμαρχος δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, και μάλλον έχουν μαγειρέψει τα στοιχεία υπολογίζοντας τα ποσοστά της κίνησης σε ώρες που δεν κυκλοφορεί σχεδόν κανείς στους δρόμους του Πειραιά (π.χ. τα μεσάνυχτα που δεν έχει κίνηση ούτε ο Κηφισός!) και όχι τις ώρες αιχμής με τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων και τις αναχωρήσεις των τουριστών από το λιμάνι για την Ακρόπολη, ώστε να φανεί η αλήθεια για την επιβάρυνση της κρουαζιέρας στο κυκλοφοριακό της πόλης.


Σημειώνεται ότι κάτοικοι της Πειραϊκής συνεχίζουν τις κινητοποιήσει το Σάββατο 17 Μαΐου, ώρα 14:30, στο Λιοντάρι.


Γ. Γαβρίλης Η κρουαζιέρα απειλεί σοβαρά την ποιότητα ζωής στην πόλη! 


 Η κρουαζιέρα υποβαθμίζει επικίνδυνα την ποιότητα ζωής στον Πειραιά, αυξάνοντας την κίνηση τροχοφόρων στο ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο!



Κατά τις συναντήσεις δημοσίων σχέσεων του ΟΛΠ/ Cosco με τον υπουργό Ναυτιλίας ή με τη δημοτική αρχή δεν έγινε συζήτηση για αυτά τα θέματα, επιβεβαιώνοντας την επιλογή της Cosco να αναπτύσσει χωρίς όρια και όρους την δραστηριότητά της αδιαφορώντας για την πόλη.

 


Ωστόσο, η πόλη και οι πολίτες δεν θα μείνουν αδρανείς στη μετατροπή του Πειραιά σε ένα… κέντρο διερχομένων. 


 Η παράταξη «Αλλάζουμε τον Πειραιά για Όλους και Όλες» ετοιμάζει διαδοχικές ενέργειες με στόχο:

1) Να εξεταστούν εναλλακτικές διαδρομές από και προς το λιμάνι για τη μετακίνηση των επιβατών προς το κέντρο της Αθήνας.

2) Να δρομολογηθούν, επιτέλους, μεγάλα αναγκαία έργα, όπως η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ στην είσοδο του Πειραιά και η εντός του λιμανιού σύνδεση της περιοχής της κρουαζιέρας με τους σταθμούς του μετρό και του τραμ.

3) Να ρυθμιστεί ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων, που θα προσεγγίζουν, με βάση τις δυνατότητες εξυπηρέτησης της πόλης, όπως έγινε στη Βαρκελώνη, στη Βενετία, στη Μασσαλία και στο Άμστερνταμ.


 

@ «Κρουαζιέρα θα σε πάω...»...