Latest News

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

''Παρατράγουδα'' με τους σταθμούς Μετρό στον Πειραιά: Μετά τους πανηγυρισμούς, άρχισαν τα...πανηγύρια!


Δεν έχουν περάσει καλά καλά 40 ημέρες από τα πανηγυρικά εγκαίνια των τριών νέων σταθμών της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά και άρχισαν να καταγράφονται τα πρώτα παρατράγουδα με την
 ασφάλεια των επιβατών να είναι για τα...
πανηγύρια.

Την ίδια ώρα η δημοτική αρχή Πειραιά ασχολείται  κατόπιν εορτής  με την ονομασία των νέων σταθμών [καλά ούτε γι' αυτό δεν τους ρώτησαν από την Αττικό Μετρό;] και  ετοιμάζονται τώρα να δούνε πως θα αναπλάσουν τη μισή πλατεία Κοραή αφού δεν έκαναν τίποτα δέκα χρόνια των εργασιών, έρχονται στη δημοσιότητα οι πρώτες καταγγελίες  για την παραβίαση των πρωτοκόλλων ασφαλείας στη Γραμμή 3 του Μετρό προς Πειραιά  από τις ελλείψεις προσωπικού, τις δυσλειτουργίες και τη διαχείριση των καθυστερήσεων, στους νέους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ της Γραμμής 3 (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια επιβατών κι εργαζομένων, αλλά και  προκαλώντας τους τεράστια ταλαιπωρία.

Στη Βουλή έφερε η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Βουλευτής Β’ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ  Νίνα Κασιμάτη με Κοινοβουλευτική Αναφορά που κατέθεσε για τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Αχ. Καραμανλή, βάσει του από 18/11/22 δελτίου Τύπου του τοπικού συνδυασμού του ΣΥΡΙΖΑ και τον καλεί να παράσχει άμεση ενημέρωση και απαντήσεις για το αδιανόητο επιχειρησιακό κενό λειτουργίας, για την πλήρη παραβίαση των πρωτοκόλλων ασφαλείας της Γραμμής 3 στους πειραιώτικους σταθμούς τις βραδινές ώρες, να εξασφαλίσει την άμεση στελέχωσή τους με το αναγκαίο και ικανό προσωπικό, να ζητηθούν ευθύνες για την ανεπαρκέστατη διαχείριση της βλάβης το βράδυ της 17ης Νοεμβρίου 2022 από τις 20.45 μ.μ. έως τις 21.30 μ.μ. στο Μετρό προς Πειραιά, και να ενημερώσει σχετικά τη Βουλή.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, το βράδυ της 17ης Νοεμβρίου 2022, ο συρμός του Μετρό κατευθυνόταν με εκατοντάδες επιβάτες προς Πειραιά. Στον σταθμό Ελαιώνα σταμάτησε για ένα δεκάλεπτο με ανακοίνωση για «μικρή καθυστέρηση». Στον σταθμό Αγία Βαρβάρα ο συρμός σταμάτησε για άλλο ένα δεκάλεπτο, πάλι με ανακοίνωση για «μικρή καθυστέρηση». Στον σταθμό Μανιάτικα οι επιβάτες κλήθηκαν από τα μεγάφωνα να κατέβουν από τον συρμό, να ανέβουν την τεράστια σκάλα και να περάσουν στην αποβάθρα της αντίθετης κατεύθυνσης προκειμένου να φτάσουν στον Πειραιά και στο Δημοτικό Θέατρο. Ωστόσο, οι κυλιόμενες σκάλες λειτουργούσαν στην αντίθετη φορά από την κίνηση των επιβατών. Οι ηλεκτρονικές πινακίδες είχαν βλάβη και δεν ανέγραφαν ούτε χρόνους, ούτε προορισμούς. Έγινε προφανές χωρίς να ανακοινώνεται ότι υπάρχει κάποια σοβαρή βλάβη ανάμεσα σε Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο. Το πλήθος ανεβοκατέβαινε τις σκάλες τρέχοντας. Σε δέκα λεπτά ακούστηκε νέα ανακοίνωση, προκειμένου οι επιβάτες να μετακινηθούν ξανά πίσω στην άλλη αποβάθρα. Αυτό το μαρτύριο συνεχίστηκε άλλες δύο φορές με αλλόφρονες επιβάτες οι οποίοι φώναζαν και διαμαρτύρονταν τρέχοντας από τη μία πλευρά στην άλλη. Στην τελευταία αυτή φάση του θρίλερ άρχισε να χτυπάει δαιμονισμένα ο συναγερμός στα τούνελ με τον κόκκινο προβολέα δίπλα στις κυλιόμενες σκάλες να αναβοσβήνει.  Εκείνη τη στιγμή ο κόσμος θα έπρεπε να εγκαταλείψει τον σταθμό, αλλά δεν υπήρξε καμία ανακοίνωση ούτε και κάποιος υπεύθυνος να δώσει οδηγίες στους επιβάτες. Οι επιβάτες σε έξαλλη κατάσταση κατευθύνθηλαν προς το γυάλινο κουβούκλιο όπου θα έπρεπε να είναι εγκατεστημένος ο υπεύθυνος του σταθμού, αλλά δεν υπήρχε ψυχή. Τα γραφεία του σταθμού ήταν κλειστά και σκοτεινά. Ο σταθμός Μανιάτικα ήταν εκτός ελέγχου και στις 21.30, μετά από 45 λεπτά ταινίας τρόμου εμφανίστηκε ένας συρμός προς Δημοτικό Θέατρο μαζί και ένας κάθιδρος έντρομος σταθμάρχης που εξήγησε ότι ήταν μόνος του σε όλο το συγκρότημα του σταθμού. Στον μεγάλο τερματικό σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου, επίσης στο σταθμαρχείο βρισκόταν μόνο ένας υπάλληλος. Στις ερωτήσεις των επιβατών η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι οι σταθμοί λειτουργούν με έναν (1 !!!) μόνο υπάλληλο υπεύθυνο για τα τρένα, για τις σκάλες, τις εισόδους.  Αυτός σε περίπτωση κινδύνου ή ατυχήματος θα πρέπει να δώσει τις πρώτες βοήθειες ή να κάνει τον πυροσβέστη. Αν του συμβεί κάτι, ο σταθμός καταρρέει με εκατοντάδες ανθρώπους στα τούνελ. 

Καταλήγοντας η καταγγελία υποστηρίζει «Γνωρίζαμε ότι το πανηγύρι των εγκαινίων του Μετρό Πειραιά έγινε χωρίς συρμούς με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία της γραμμής, τα αραιά δρομολόγια, τον συνωστισμό τις καθυστερήσεις. Δεν γνωρίζαμε ότι η επικίνδυνη αυτή πολιτική διοίκηση ξεκίνησε τη λειτουργία του Μετρό χωρίς να προσλάβει το απαραίτητο πρόσθετο προσωπικό για τους νέους σταθμούς, για τους επιπλέον 130.000 επιβάτες. Η λειτουργία των τριών σταθμών του Πειραιά με έναν σταθμάρχη μόνο του στη βραδινή βάρδια είναι απαράδεκτη. Οι σταθμοί χθες βράδυ έπρεπε να κλείσουν κατά τη διάρκεια της βλάβης προκειμένου να προστατευθεί ο κόσμος. Όμως τότε θα αποκαλυπτόταν η γύμνια του συστήματος που εγκαινιάστηκε από την κυβέρνηση χωρίς να είναι σε θέση να λειτουργήσει, χωρίς συρμούς, χωρίς προσωπικό, χωρίς την τήρηση του βασικού πρωτοκόλλου ασφαλείας. Η Αττικό Μετρό προτίμησε να τους κρατήσει ανοικτούς για να αποφύγει τη δυσφήμηση βάζοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες των επάλληλων δρομολογίων προς Πειραιά και προς αεροδρόμιο»…