Latest News

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2020

«myKEPlive» στο Δήμο Πειραιά: "Στον αέρα" τα προσωπικά δεδομένα!


Στον "αέρα" βρίσκεται
η πολυδιαφημιζόμενη λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας «myKEPlive» από ΚΕΠ του Δήμου Πειραιά...

Η εν λόγω υπηρεσία προβλέπει την ηλεκτρονική διεκπεραίωση των αιτημάτων των πολιτών και επιχειρήσεων μέσω βιντεοκλήσης με έναν εργαζόμενο στα ΚΕΠ κατόπιν ραντεβού.

 Ωστόσο, σύμφωνα   με καταγγελίες εργαζόμενων στα ΚΕΠ, τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών βρίσκονται στον «αέρα» και κινδυνεύουν.  Η πλατφόρμα στην οποία διεξάγεται η βιντεοκλήση ανήκει σε ιδιώτη - κολοσσό σε παγκόσμιο επίπεδο στο χώρο της τεχνολογίας και σε κάποια κρατική εξ' ολοκλήρου πλατφόρμα. Κατά τη διάρκεια της βιντεοκλήσης ο πολίτης καλείται να δείξει στην κάμερα την ταυτότητά του. Δεν εισέρχεται όμως από κάποια ασφαλή εφαρμογή του κράτους αλλά μπαίνει σε εφαρμογή ιδιώτη. 

Αλήθεια πως προστατεύονται με αυτόν τον τρόπο τα δεδομένα των πολιτών στο Δήμο Πειραιά;

Η εφαρμογή αυτή πέρα των προβλημάτων με τα προσωπικά δεδομένα δεν έχει προσφέρει μέχρι στιγμής κάτι το ξεχωριστό σε σχέση με ό,τι γινόταν ήδη, λένε εργαζόμενοι στα ΚΕΠ. Και απορεί κανείς ποιο είναι το νόημα της εξυπηρέτησης για τους πολίτες και δη τους ηλικιωμένους που κατά κύριο λόγο απευθύνονται στα ΚΕΠ  και δύσκολα μπορούν να χειρίζονται  με δεξιότητα επιπέδου... χάκερ τη λειτουργία του Προγράμματος MyKepLive»;

Για να πάρετε μια γεύση, δείτε τι αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Δήμου Πειραιά 

Το «myKEPlive» είναι ένα πρόγραμμα ενημέρωσης και εξυπηρέτησης του Υπουργείου Ψηφιακής Μεταρρύθμισης, στο οποίο έχει ενταχθεί ο Δήμος Πειραιά. Οι πολίτες αρχικά κλείνουν ραντεβού μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και σε προγραμματισμένο χρόνο επικοινωνούν μέσω βιντεοκλήσης με υπάλληλο του ΚΕΠ υποβάλλοντας το αίτημά τους.

 Στη συνέχεια είτε παραλαμβάνουν τα πιστοποιητικά και τις βεβαιώσεις που επιθυμούν  με email ή μέσω ΕΛΤΑ  είτε του παρέχονται οδηγίες για τη διεκπεραίωση υποθέσεων που δεν δύναται να εξυπηρετηθούν μέσω του myKEPlive.

Σημειώνεται, ότι η ταυτοπροσωπία είναι απαραίτητη και για τον λόγο αυτό,  κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης, πραγματοποιείται από τον υπάλληλο του ΚΕΠ η ταυτοποίηση του πολίτη ή του νομίμου εκπροσώπου της επιχείρησης, με την επίδειξη των απαραίτητων εγγράφων ταυτοποίησης στην κάμερα.

Προγραμματισμός ραντεβού στην ηλεκτρονική πλατφόρμα

 Ο πολίτης προκειμένου να προγραμματίσει το ηλεκτρονικό ραντεβού πρέπει :

1.      είτε να συνδεθεί  στην  Ενιαία Ψηφιακή Πύλη Δημόσιας Διοίκησης www.gov.gr  ακολουθώντας τη διαδρομή: «Πολίτης και καθημερινότητα» -«Εξ αποστάσεως Εξυπηρέτηση Πολιτών»(ΚΕΠ)- Διοικητική Πληροφόρηση – Διεκπεραίωση αιτήσεων με ψηφιακό ραντεβού

2.      είτε να πληκτρολογήσει  τη διεύθυνση www.myKEPlive.gov.gr.

 

Και στις δυο περιπτώσεις οι πολίτες χρησιμοποιούν τους προσωπικούς κωδικούς/διαπιστευτήρια TAXISnet.

 

Η Ψηφιακή Θυρίδα του Πολίτη

Εναλλακτικά,  μπορεί ο πολίτης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης www.gov.gr να επισκεφτεί τη δική του ψηφιακή θυρίδα και να καταθέσει ο ίδιος ηλεκτρονικό αίτημα προς το ΚΕΠ της επιλογής του.  Στη συνέχεια τα αιτούμενα πιστοποιητικά καταχωρούνται από το ΚΕΠ με ψηφιακό τρόπο στη θυρίδα του πολίτη.

 

Οι διαδικασίες υψηλής ζήτησης μέσα από τις οποίες μπορούν να εξυπηρετούνται οι πολίτες είναι:

1) Διοικητική πληροφόρηση και διεκπεραίωση αιτήσεων

2) Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις

3) Εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία

4) Εξυπηρέτηση από τον Δήμο


@ Μιλάμε αυτή είναι εξυπηρέτηση πολιτών!