Latest News

Κυριακή 10 Απριλίου 2016

Βασίλη Κορκίδη: Η ανάπτυξη του Πειραιά περνάει από το λιμάνι (Συνέντευξη)

Στις αλλαγές με την πώληση των μετοχών του ΟΛΠ, τις επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση από την παραμονή των μεταναστών στο λιμάνι και την αγορά του Πειραιά από τις καθυστερήσεις των έργων του Τραμ και του Μετρό στην πόλη αναφέρεται  ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (Ε.Β.Ε.Π.) και της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.) Β. Κορκίδη σε...
συνέντευξη του.
    Τι αλλάζει με την πώληση μετοχών του Ο.Λ.Π.;
Οι τελευταίες εξελίξεις παραχώρησης στην Σ.Ε.Π. Α.Ε., ανοίγουν νέους ορίζοντες για το μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας, ενώ η παρουσία ξένων επενδυτών στον Πειραιά, αναμφίβολα μας δίνει πολλά πλεονεκτήματα ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η σημαντική επενδυτική πρωτοβουλία στρατηγικού αναπτυξιακού σχεδιασμού της Διοίκησης του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, που αφορά στην αγορά μετοχών της Ο.Λ.Π. Α.Ε  : να εξελιχθεί δηλαδή το λιμάνι και η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στο μεγαλύτερο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε Κέντρο "Logistics", αλλά και σε ένα παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών, Kρουαζιέρας, Ναυπηγοεπισκευής και διαμετακομιστικού εμπορίου.
    Ποιες οι επιπτώσεις σε τουρισμό και οικονομία από την παραμονή των προσφύγων στο λιμάνι του Πειραιά;
Εκτός από τις επιπτώσεις στο δημοσιονομικό επίπεδο, αφού σύμφωνα με έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος, η διαχείριση της προσφυγικής κρίσης θα απαιτήσει από την Ελλάδα δαπάνες, άνω των 600 εκατ. ευρώ το 2016, ήδη από το 2015, είναι ορατές οι αρνητικές συνέπειες στον τουρισμό και στις οικονομίες των περιοχών, που δέχονται τις περισσότερες ροές προσφύγων και μεταναστών, όπως η Λέσβος, η Χίος η Κως, η Σάμος, ο Πειραιάς.
Θα ήθελα, να τονίσω, ότι το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα σημείο διέλευσης και δεν αποτελεί ένα οργανωμένο "hot spot" και δεν σας κρύβω τον προβληματισμό μου για τα πρόσφατα επεισόδια, που συνέβησαν, μεταξύ των προσφύγων. Οι αφορμές μπορεί να είναι ασήμαντες, αλλά τα αίτια σίγουρα είναι πολύ βαθιά. Χρειάζεται προσοχή και σωστός σχεδιασμός, για να μην μετατραπεί σε θυμό και οργή η ελπίδα τους.
    Πόσο επηρεάζεται η αγορά του Πειραιά από τις καθυστερήσεις στα έργα του Τραμ και του Μετρό;
    Έχουμε αναλάβει κοινές πρωτοβουλίες, ώστε να μετριαστούν οι δυσμενείς συνέπειες (έχει εκμηδενιστεί η επισκεψιμότητα και έχει παραταθεί η ταλαιπωρία, τόσο των κατοίκων και επισκεπτών, όσο και των εμπόρων), που επιφέρει η εκτέλεση των εν λόγω έργων στα μαγαζιά, τα οποία βρίσκονται μπροστά από τα εργοτάξια.
    Για παράδειγμα, έχουμε ζητήσει την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών για τις  επιχειρήσεις, οι οποίες πλήττονται, την επίσπευση των εργασιών εκτέλεσης των έργων, με σαφή χρονοδιαγράμματα για την πορεία και την ολοκλήρωσή τους, την πρόβλεψη χώρων στάθμευσης κ.ά.
    Σε κάθε περίπτωση, το ζητούμενο παραμένει, να μετατραπεί το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας, το συντομότερο, σε ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο, προσδίδοντας νέες δυνατότητες στην πόλη και παρέχοντας μία άνετη, αξιόπιστη και γρήγορης μετακίνησης στους κατοίκους και τους επισκέπτες της.