Latest News

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

Τα Τέμπη δεν έγινε μάθημα - Τρένο κινήθηκε σε λάθος γραμμή επί περίπου 7 λεπτά! - Τι απαντά ο ΟΣΕ

 


To εφιαλτικό «μάθημα» της τραγωδίας των Τεμπών φαίνεται ότι δεν έγινε μάθημα. Αντιθέτως, φαίνεται ότι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους επικρατεί ακόμα η λογική «πάμε κι όπου βγει»!

Σύμφωνα με καταγγελία επιβάτη, στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα των 17:30 χθες Τετάρτη, η αμαξοστοιχία μπήκε σε λάθος γραμμή εξόδου και κινήθηκε για περίπου 3-4 χιλιόμετρα προτού σταματήσει και επιστρέψει πίσω, ώστε να ακολουθήσει τη σωστή πορεία. Όπως αναφέρει ο επιβάτης, όταν ένας συνεπιβάτης ρώτησε υπάλληλο του τρένου για το περιστατικό, εκείνος απάντησε πως «κάτι έγινε με το κλειδί και πήραμε λάθος γραμμή».

Ευτυχώς, την ώρα εκείνη δεν ερχόταν άλλο τρένο στη γραμμή και έτσι αποφεύχθηκε ένα ακόμη τραγικό δυστύχημα. Ωστόσο, το περιστατικό δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα κατά πόσο η αδιανόητη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών έγινε μάθημα και κατά πόσο έχει αλλάξει η κατάσταση στους εληνικούς σιδηροδρόμους, όσον αφορά στις συνθήκες ασφαλείας.

Την απάντησή του σε σχέση με το φερόμενο περιστατικό περί εισόδου αμαξοστοιχίας σε λάθος γραμμή στη Λάρισα δίνει ο ΟΣΕ.

Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή του, ο ΟΣΕ επισημαίνει τα εξής:

«Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» που αναφέρει ότι τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή στη Λάρισα, ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας δηλώνει κατηγορηματικά: Καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα είναι ψευδές. Υπενθυμίζουμε ωστόσο στην Hellenic Train και στη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato ότι, όπως η ίδια γνωρίζει, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου και του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας. Η έλλειψη ενημέρωσης, όπως και η λάθος ενημέρωση, όπως καταγγέλλει επιβάτης του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας.

Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα γραμμής στη Σίνδο όπως και 80% του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης».