Με την ταυτόχρονη άφιξη τεσσάρων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά – συνολικής χωρητικότητας άνω των 12.000 επιβατών – οι δρόμοι της πόλης μετατράπηκαν σήμερα για ακόμη μια φορά σε παρατεταμένο μποτιλιάρισμα, με αφετηρία και επιστροφή την Ακτή Ξαβερίου και την Πύλη Ε12.
Τα πλοία που κατέπλευσαν σήμερα:
• Brilliance of the Seas (Royal Caribbean)
• Norwegian Viva (Norwegian Cruise Line)
• Marella Discovery 2 (Marella Cruises)
• Ritz-Carlton Ilma (Ritz-Carlton Yacht Collection)
Στην καρδιά μιας κατοικημένης περιοχής, οι δρόμοι μετατρέπονται σε άτυπα πάρκινγκ για δεκάδες πούλμαν, βαν και ταξί που «εξυπηρετούν» τη βιομηχανία της κρουαζιέρας, αποκλείοντας κάθε άλλη κυκλοφορία, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης για ασθενοφόρα και κατοίκους.
Η σημερινή εικόνα δεν είναι ακραία – είναι η νέα κανονικότητα. Με 960 προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων για το 2025, η κατάσταση αυτή θα επαναλαμβάνεται σχεδόν καθημερινά. Ολόκληρη η πόλη καλείται να αναδιατάξει τη λειτουργία της γύρω από τη ροή του τουρισμού.
Η Ακτή Ξαβερίου , ακτή Μιαούλη είναι πλέον ουσιαστικά παράρτημα του λιμανιού – όχι δημόσιος δρόμος.
Καμία ουσιαστική παρέμβαση δεν έχει γίνει για:
– την ανακούφιση της κυκλοφορίας,
– την προστασία των περιοίκων από την ηχορύπανση και τα καυσαέρια,
– τον περιορισμό του αριθμού αφίξεων,
– ή τη διέλευση των οχημάτων μέσω της λιμενικής ζώνης.
Οι κάτοικοι διεκδικούν
• Άμεση ρύθμιση κυκλοφορίας για τα τουριστικά οχήματα εντός της λιμενικής περιμέτρου.
• Ανώτατο όριο αφίξεων ανά ημέρα και λιμενική υποδομή που δεν παραλύει την πόλη.
• Προτεραιότητα στην ποιότητα ζωής των κατοίκων, όχι στην ταχύτητα εξυπηρέτησης των tour operators.
Ο Πειραιάς δεν είναι terminal. Είναι πόλη και αυτό που συμβαίνει δεν είναι τουρισμός είναι εκτοπισμός
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ