Latest News

Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2021

Δείτε πόσο θα κοστίσουν τα νέα δικαστήρια του Πειραιά - Οι όροι του διαγωνισμού


 Σε διαγωνισμό προχωρά το αρμόδιο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων, του Υπουργείου Δικαιοσύνης, με σκοπό την εύρεση κατάλληλου ακινήτου το οποίο θα στεγάσει το νέο Δικαστικό Μέγαρο του Πειραιά, εκτιμώμενου ύψους σχεδόν... 81 εκατ. ευρώ. 

Οι όροι του διαγωνισμού αποκλείουν αυτομάτως  λόγω μεγέθους το κτίριο - γιαπί της πρώην Ραλλείου στο κέντρο της πόλης, δίπλα Δημοτικό Θέατρο αν και είχε παραχωρηθεί δωρεάν από το Δήμο Πειραιά για την ανέγερση νέου δικαστικού Μεγάρου με εκτιμώμενο κόστος εργασιών ανακαίνισης περί τα 20 με 25 εκατ. ευρώ.

{Το επικό είναι πως εδώ και επτά χρόνια στο κτίριο - φάντασμα της πρώην Ραλλείου είχε καμουφλαριστεί με πανό που διαφήμιζαν το έργο της κατασκευής νέων δικαστηρίων του Πειραιά που μετά τις τελευταίες εξελίξεις πήγαν... περίπατο και μάλλον πρέπει κάποιος να τους πει στο Δήμο να το ξηλώσουν από το γιαπί, μιας και γελάει ο κόσμος...]

Τώρα, σύμφωνα με τη διακήρυξη του σχετικού μειοδοτικού διαγωνισμού το αντικείμενό του είναι η αγορά ακινήτου εντός των ορίων της Δημοτικής Ενότητας Πειραιά του Δήμου Πειραιά της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, το οποίο θα περιλαμβάνει κτίριο κατάλληλο για τη στέγαση των δικαστηρίων – δικαστικών υπηρεσιών του Πειραιά, που έχει κατασκευαστεί ή πρόκειται να κατασκευαστεί με νόμιμη οικοδομική άδεια.

Ως ανώτατο όριο πληρωτέο τίμημα τέθηκαν τα 80.954.000 ευρώ και ως κριτήριο ανάθεσης η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής (χαμηλότερη τιμή).

Οσον αφορά στον διαγωνισμό, δεκτές θα γίνουν προσφορές ακινήτων εντός του προβλεπόμενου ανώτατου πληρωτέου τιμήματος, τα οποία περιλαμβάνουν ή πρόκειται να περιλάβουν κτίριο επιφάνειας 30.000 τ.μ. (με απόκλιση επί πλέον ή επί έλαττον έως 5%).

Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί την 10η Δεκεμβρίου 2021, ημέρα Παρασκευή.

Το ζητούμενο ακίνητο θα πρέπει να περιλαμβάνει ή να πρόκειται να περιλάβει αυτοτελές κτίριο, κείμενο εντός ενός ενιαίου οικοδομικού τετραγώνου. Στο τελικό παραδοτέο κτίριο θα πρέπει να πληρούνται, κατ’ ελάχιστον, οι παρακάτω ιδιότητες:

·       Να βρίσκεται πλησίον γραμμής τραμ ή γραμμής Ο.Α.Σ.Α. ή γραμμής υπόγειου ή υπέργειου σιδηροδρόμου.

·       Να απέχει από τον κεντρικό λιμένα Πειραιά κατ’ ανώτατο όριο 1.500 μ. και κατά κατώτατο όριο 500 μ.

·       Να βρίσκεται πλησίον κεντρικής οδικής αρτηρίας με άμεση σύνδεση με τον λιμένα Πειραιά και την πόλη των Αθηνών, καθώς και με άμεση πρόσβαση σε Εθνικές Οδούς.

·       Να παρέχει ασφαλή πρόσβαση και αποχώρηση σε μεταγωγικά οχήματα εντός εσωτερικού αυλείου χώρου.

·       Να παρέχει χώρο στάθμευσης τουλάχιστον δύο μεταγωγικών οχημάτων εντός εσωτερικού αυλείου χώρου.

·       Να διαθέτει τoυς απαιτούμενους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις εσωτερικούς χώρους στάθμευσης και τουλάχιστον 2.500 μ2.

·       Να διαθέτει ελάχιστο ύψος ορόφων 3,80 μ. για την εξυπηρέτηση των δικαστικών αιθουσών.

·       Η χρήση γης να επιτρέπει τη χρήση διοίκησης – γραφείων.

Επίσης, πρέπει το κτίριο να έχει ενεργειακή κατανάλωση τουλάχιστον 20% χαμηλότερη από τα κατώτατα όρια που έχουν οριστεί για την κατασκευή κτιρίων σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 

Σκάνδαλο με τα νέα δικαστήρια του Πειραιά - Στον ''αέρα" η διακήρυξη - ΦΩΤΟ για το κτίριο του πρώην ''Κεράνης'