Latest News

Δευτέρα, 14 Ιουνίου 2021

Μετρό: Πότε θα παραδοθούν οι σταθμοί της γραμμής «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» (ΕΙΚΟΝΕΣ)

 


Επιθεώρηση του υπουργού Υποδομών στα εργοτάξια των τριων υπό κατασκευή σταθμών του Μετρό στον Πειραιά και στα ευρήματα που... ήρθαν στο φως

Ενα βοτσαλωτό δάπεδο, το οποίο αποσπάστηκε, συντηρήθηκε και θα επανατοποθετηθεί σε ειδικό χώρο θα κοσμεί μεταξύ άλλων τον υπό κατασκευη σταθμό του μετρό «Δημοτικό Θέατρο» του Πειραιά, ενώ συνολικά κατά την κατασκευή του τελευταίου τμήματος της επέκτασης ήρθαν στο φως πάνω από 10.000 αρχαιολογικά ευρήματα.

Η επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό, τα έργα για την οποία προχωρούν, αναμένεται να μειώσει από το καλοκαίρι του 2022 στα 50 λεπτά την απόσταση Πειραιάς – Αεροδρόμιο. Τους υπό κατασκευή σταθμούς της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, καθώς και την προσωρινή έκθεση των σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων στην Ξυλαποθήκη, επισκέφθηκε σήμερα Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Οι εργασίες πολιτικού μηχανικού έχουν προχωρήσει σε ποσοστό περίπου 90% και, επομένως, οι σταθμοί «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», αναμένεται να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό το καλοκαίρι του 2022.

Στο Σταθμό «Πειραιάς» ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είδε τις εργασίες καθαίρεσης διαφραγματικού τοίχου και ενημερώθηκε ότι έκλεισε η πλάκα οροφής του Σταθμού και θα δοθεί ο δρόμος σε πλήρη λειτουργία στις αρχές του 2022.

«Το Δεκέμβριο του 2019 είχαμε έρθει εδώ και είχαμε δεσμευτεί ότι το έργο θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2022. Διαπιστώσαμε σήμερα την πρόοδο στην κατασκευή του. Βρισκόμαστε στα τελειώματα των εργασιών και στην ουσία είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο» σημείωσε ο κ. Καραμανλής εκτιμώντας ότι με την παράδοση των τριων σταθμών, ο Πειραιάς θα γίνει πραγματικά ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο της Αττικής. «Θα έχουμε το Μετρό, θα έχουμε το Τραμ, θα έχουμε τον Προαστιακό. Σκεφτείτε ότι θα συνδέσουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μέσα σε περίπου 50 λεπτά».

Ο υπουργός Υποδομών επεσήμανε ότι ο σταθμός του Δημοτικού Θεάτρου θα αποτελέσει έναν σταθμό – πρότυπο, ο οποίος κατά τον ίδιο «θα συμβολίζει ότι μπορούμε να έχουμε και Αρχαία και Μετρό. Και θα είναι ένας σταθμός πρότυπο, διότι έχει βρεθεί ένα πολύ σημαντικό βοτσαλωτό δάπεδο που θα εκτεθεί εδώ και θα υπάρχουν και άλλα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, σε προθήκες σε πολλά τμήματα του σταθμού».

Η μόνιμη έκθεση στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» περιλαμβάνει μια αρχαία δεξαμενή νερού και μια ακριβή αναπαράσταση Ρωμαϊκού υδραγωγείου, η πρωτότυπη αυλή μιας αρχαίας οικίας με το βοτσαλωτό δάπεδο και διάφορα χρηστικά σκεύη και αντικείμενα, καθώς και εικαστική αναπαράσταση του ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά σε έναν χώρο υψηλής αισθητικής.

1.jpg

Σπουδαιότερο των ευρημάτων θεωρούνται τα βοτσαλωτά δάπεδα της Αλεξανδρινής εποχής, που βρέθηκαν στο φρέαρ Δεληγιάννη. Το ΚΑΣ είχε αποφασίσει το 2013 την απόσπαση και συντήρηση των βοτσαλωτών δαπέδων, τα οποία θα εκτίθενται κάτω από γυάλινο δάπεδο στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», μεταφέροντας τους επισκέπτες στην αρχαιότητα και συνδέοντας το σήμερα με το χθες του Πειραιά με την μακρά και συγκλονιστική ιστορία. 

9. jpeg

Ο Πειραιάς μετατρέπεται σε συγκοινωνιακό κέντρο

Υπενθυμίζεται ότι στις 6 Ιουλίου του 2020, δόθηκαν σε λειτουργία οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά: «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», με τους οποίους δόθηκε μεγάλη ανάσα και αναβαθμίστηκε η καθημερινότητα της ευρύτερης περιοχής.

Στους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιά» και «Δημοτικό Θέατρο» που υπολείπονται, έχουν ξεπεραστεί τα προβλήματα που είχαν προκύψει και οι εργασίες αυτή τη στιγμή βρίσκονται περί το 90% - δηλαδή λίγο μπροστά κι από το χρονοδιάγραμμα - και συγκεκριμένα στη φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και της εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

Όταν το έργο ολοκληρωθεί και τεθούν οι τρεις τελευταίοι σταθμοί σε λειτουργία προβλέπεται να αυξηθεί η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 ημερησίως. Η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά έως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα διαρκεί περίπου 50 λεπτά.

2.jpg

Αναφορικά με την παράδοση σε λειτουργία της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως την Πέμπτη θα γίνει Δ.Σ. στο Δήμο και εφόσον η απόφαση είναι θετική, το επόμενο 20ήμερο θα ξεκινήσουν δοκιμές για να δοθεί σε εμπορική λειτουργία η νέα γραμμή.

Ενα από τα βασικά εμπόδια για τη λειτουργία της επέκτασης είναι ένα διατηρητέο κτίριο, ιδιαιτέρως επικίνδυνο καθώς σε αυτό έχει ήδη ξεσπάσει πυρκαγιά δύο φορές. Στο σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Στόχος είναι το εν λόγω συγκοινωνιακό κέντρο να δώσει ώθηση στην τοπική ανάπτυξη της περιοχής, να δημιουργήσει νέες εμπορικές δυνατότητες και να αναβαθμίσει την τουριστική εμπειρία των επισκεπτών της χώρας μας.

12. jpg

Κατά τη διάρκειά της επίσκεψής του, ο υπουργός συνοδευόταν από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα και τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Νίκο Ταχιάο.

Στην «Ξυλαποθήκη» τον υπουργό ξενάγησε η Έφορος Πειραιά και Νήσων, Στέλλα Χρυσουλάκη, η οποία σημείωσε πως «θα αναπαραστήσουμε μία στιγμή μέσα στο χρόνο της καθημερινότητας των Πειραιωτών».

Από την πλευρά του ο κ. Καραμανλής σχολίασε ότι ουσιαστικά το έργο αποτέλεσε και μία τεράστια αρχαιολογική ανασκαφή και η κυρία Χρυσουλάκη εξήγησε ότι με την παράλληλη κατασκευή του Μετρό και του Τραμ, οι αρχαιολόγοι είχαν την ευκαιρία να ερευνήσουν την πόλη του Πειραιά τόσο κατά έκταση όσο και κατά βάθος, σαν να είχαν μία συστηματική ανασκαφή, γεγονός που αποτέλεσε μεγάλη ευκαιρία.