Latest News

Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου 2020

Δήμος Πειραιά: Όσα συζητήθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο και δεν έμαθαν τίποτα οι Πειραιώτες!


Με ένα τηλε- δημοτικό συμβούλιο εφ’ όλης της ύλης ξεκίνησε το φθινόπωρο και το δεύτερο έτος της δημοτικής θητείας...
στον Πειραιά. 

Στην τελευταία συνεδρίαση μαθαίνουμε πως συζητήθηκαν πολλά και σημαντικά θέματα, όπως το άνοιγμα των σχολείων, το Δικαστικό Μέγαρο στου Κεράνη, τα έργα ΟΛΠ και το Παλατάκι, τον «Εθνικό», το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία, την εκπαίδευση και τα τέστ covid-19 στα προσφυγόπουλα, το Νέο Φάληρο και πολλά άλλα.

 Ο Δήμαρχος στα προ ημερησίας διάταξης θέματα ενημέρωσε το σώμα για τις εξελίξεις στο θέμα του δικαστικού μεγάρου, για τη διεκδίκηση της έκτασης στο Παλατάκι, για την προβληματική μεταφορά των υλικών μπάζων με φορτηγά του εργοταξίου του Νότιου Προβλήτα, μέσα από τους δρόμους του Πειραιά, καθώς και για το μείζον θέμα της προετοιμασίας του Δήμου Πειραιά για το άνοιγμα των σχολείων.


Ο διάλογος στα προ ημερησίας ζωντάνεψε και διήρκεσε δύο ώρες, ενώ τα βασικά θέματα που συζητήθηκα  ήταν τα εξής:

Νέα Δικαστήρια στου Κεράνη: Δώρο εκατομμυρίων σε ιδιώτες 



Στα άλλα μεγάλα θέματα που ετέθησαν στην αρχή της συζήτησης από τον Δήμαρχο, ο Νίκος Μπελαβίλας, επικεφαλής του «Πειραιάς για Όλους», κατέθεσε τη διαφωνία της παράταξής μας για τη διαφαινόμενη πρόθεση της κυβέρνησης, το δικαστικό μέγαρο να στεγαστεί στην πρώην καπνοβιομηχανία Κεράνη στα Καμίνια.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι το επιχείρημα της κυβέρνησης, που και ο Δήμαρχος επανέλαβε, περί δήθεν απαιτούμενου μικρότερου χρόνου (2,5 χρόνια) από τα άλλα υποψήφια κτίρια, είναι ανεδαφική και ως τέτοια δεν πρέπει να αποτελέσει το λόγο επιλογής του συγκεκριμένου κτιρίου. Η κυβέρνηση φαίνεται να επιλέγει το ιδιωτικό κτίριο Κεράνη αντί για τα δύο δημόσια υπάρχοντα. Αυτή είναι μία επιλογή για ένα γερό δώρο δεκάδων εκατομμυρίων προς ιδιώτες. Αντιθέτως, το κτίριο της Ραλλείου και του Τελωνείου στην ακτή Κονδύλη -δημόσια περιουσία με μηδενική αξία αγοράς και με γνωστά τα πιθανά προβληματικά τους στοιχεία (ενώ στην περίπτωση Κεράνη δεν είναι)- πρέπει να προκριθούν ως οικονομικότερη και καταλληλότερη λύση. Η δήλωση για συνδυασμό των δικαστηρίων με νέο σταθμό ΗΣΑΠ και υπογειοποίηση των γραμμών μπορεί να έχει χωρικό ενδιαφέρον, αλλά είναι υπόθεση της επόμενης 15ετίας. Ας θυμίσουμε ότι οι γραμμές μετρό και τραμ για τον Πειραιά σχεδιάστηκαν το 2006 και βρισκόμαστε στο 2020 με τα έργα να μην έχουν ακόμη τελειώσει. Ο Γιάννης Μώραλης δεσμεύτηκε για σύσκεψη των επικεφαλής των παρατάξεων με τους αρμόδιους πριν ο Δήμος Πειραιά καταλήξει για το θέμα.


Παλάτακι: Πέντε χρόνια φαγούρα 

Αναφορικά με την ενημέρωση για το Παλατάκι φαίνεται ότι υπάρχει μία αδικαιολόγητη καθυστέρηση (πέντε χρόνια!) των υπηρεσιών του Δήμου να προχωρήσουν στη συλλογή όλων των στοιχείων και εν τέλει στην κατάθεση της αγωγής αναγνώρισης της κυριότητας του δήμου. Η θεωρία ότι έφταιγε η προηγούμενη κυβέρνηση που καθυστερούσε, αποκαλύφθηκε ότι ήταν ένα καλό προεκλογικό επιχείρημα κατά του ΣΥΡΙΖΑ. Διότι μετά από έναν χρόνο κυβέρνησης ΝΔ δεν έγινε ούτε ένα βήμα, αλλά κυρίως, χθες ομολογήθηκε ότι ο Δήμος Πειραιά δεν έχει ακόμη όλα τα στοιχεία για να διεκδικήσει τον χώρο -αυτό ήταν το νέο της ενημέρωσης. Οψόμεθα.

Στη συνέχεια, με αφορμή την επιστολή Μώραλη στον ΟΛΠ με την οποία ζητάει να μην διασχίσουν την πόλη τα εκατοντάδες φορτηγά με μπάζα για τον Νότιο Προβλήτα, ο επικεφαλής του «Πειραιάς για Όλους» απάντησε κάνοντας λόγο για την κυβερνητική επιλογή να μην έχει προχωρήσει εδώ και έξι μήνες στην έγκριση της ΜΠΕ της Cosco με αποτέλεσμα η τελευταία να κάνει ό,τι θέλει και με όποιο τρόπο θέλει. Ενώ είναι υποχρεωμένη να ακολουθήσει τα όσα αναφέρονται στη ΜΠΕ. Τελικά αυτή δεν υπογράφεται εντέχνως από τους αρμόδιους υπουργούς προκειμένου να μην τεθούν οι περιβαλλοντικοί όροι στον ΟΛΠ -που περιλαμβάνουν και την απαγόρευση διέλευσης των φορτηγών από την πόλη.


Η οδός Κανελλοπούλου και οι αντιδράσεις 

Όταν έφτασε η συζήτηση στο πρόβλημα της διάνοιξης της οδού Κανελλοπούλου στην 3η Δημοτική Κοινότητα του Νέου Φαλήρου, μετά την εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου Δημήτρη Αράπη, ο Νίκος Μπελαβίλας μίλησε για τα ιστορικά και διατηρητέα κτίρια που βρίσκονται στην περιοχή αλλά και για την επιβάρυνση που έχει προξενηθεί στην περιοχή από την αερογέφυρα του Κηφισού, ενώ η συνοικία ασφυκτιά και από τη χρήση του «Μετροπόλιταν», του ΣΕΦ και του Σταδίου Καραϊσκάκη.

Η οδός Κανελλοπούλου έχει σήμερα μία ηπιότητα, είναι περιοχή κατοικίας, με δύο σχολεία σε 200 μέτρα απόσταση από την προβλεπόμενη διάνοιξη και σε περίπτωση που γίνει διαμπερής θα δημιουργηθεί μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Πρότεινε να ακουστεί η άποψη των κατοίκων και της 3ης Δημοτικής Κοινότητας, οι οποίοι διαφωνούν στη διάνοιξη.
Πρέπει να κάνουμε ρυθμίσεις που θα ανακουφίσουν το Νέο Φάληρο, θα συνδέσουν με το Μοσχάτο. Δεν τις κάνουμε εδώ και χρόνια, τόνισε με έμφαση, αλλά είναι πρώτο μέλημα της πλειοψηφίας, η ταχύτατη ικανοποίηση των προθέσεων των επενδυτών. Έτσι μία ρυμοτομία, πιθανόν όχι απαραίτητη, που εκκρεμεί από το 1930 διεκπεραιώνεται σε λίγους μήνες, παρά την ομόφωνη αντίθεση της κοινότητας. Δεν έχουμε καμία αντίρρηση να ρυθμιστούν τα ζητήματα στάθμευσης του νέου κτιρίου στην οδό Πειραιώς, αλλά ταυτόχρονα να προστατεύσουμε τη γειτονιά όπως και το ιστορικό περιβάλλον.


Άνοιγμα σχολείων


Για το θέμα της πανδημίας και της ασφάλειας των μαθητών τοποθετήθηκε από τη δημοτική ομάδα «Πειραιάς για Όλους» ο Δημήτρης Γκερλές επισημαίνοντας τα κενά, την έλλειψη προγραμματισμού για νέες θέσεις.

Είμαστε πολύ ανήσυχοι για τις εξελίξεις και για τις ελλείψεις. Επεξεργαζόμαστε τα στοιχεία που λάβαμε από τις εκπαιδευτικές διευθύνσεις και θα ακολουθήσει, τις επόμενες ημέρες, ενημερωτικό κείμενο για την κατάσταση των πραγμάτων και τις προτάσεις μας. Ελπίζουμε να έχουν φθάσει ως τη Δευτέρα οι μάσκες στα σχολεία, αυτές που δυστυχώς με ευθύνη της κυβέρνησης παραγγέλθηκαν τελευταία στιγμή καθώς ο πρωθυπουργός αρχικά θεωρούσε ότι οι γονείς έχουν υποχρέωση να αγοράζουν οι ίδιοι τις μάσκες των παιδιών τους! Δηλώσαμε ότι είμαστε διατεθειμένοι ακόμη και να βοηθήσουμε στην ταχεία μεταφορά τους προς τα σχολεία.

Στην τοποθέτησή του, ο Δημήτρης Γκερλές αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα της καταλληλόλητας των σχολείων για τη σωστή προφύλαξη των μαθητών και των μαθητριών από την πανδημία, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα συνωστισμού στις τάξεις ελάχιστου εμβαδού, το Μουσικό Σχολείο Πειραιά.


Εθνικός Πειραιώς με έδρα την... Καλλιθέα!

Ο Δημήτρης Γκερλές πήρε το λόγο και με αφορμή τη συζήτηση για τα γυμναστήρια της πόλης θέτοντας το θέμα της έδρας του ιστορικού σωματείου της πόλης μας «Εθνικός» που είναι αναγκασμένος να αγωνίζεται στην Καλλιθέα εδώ και έξι χρόνια. Η ιστορική του έδρα στο Καραϊσκάκη χάθηκε από το 2004, όπως και του γυμναστηρίου «Καπαγέρωφ» όπου δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει τα έργα.

@ Με πληροφορίες από τον "Πειραιάς για Όλους", ο οποίος ήταν ο μόνος που ενημέρωσε  για την "κλειστή" τηλε -συνεδρίαση, μιας και ο Δήμος Πειραιά δεν εξέδωσε καμία ανακοίνωση, θεωρώντας πιθανόν ότι δεν χρειάζεται να ενημερωθούν οι δημότες ακόμη και για κανένα από 24 θέματα που  η Δημοτική Αρχή είχε φέρει προς ψήφιση στην ημερήσια διάταξη της τελευταίας τηλε - συνεδρίασης...