Latest News

Σάββατο 14 Ιουνίου 2025

Θεσσαλονίκη: Πιάνουν δέκα οδηγούς την ημέρα χωρίς δίπλωμα

 


Περισσότερα από 1.500 άτομα εντοπίστηκαν στη Θεσσαλονίκη -το πρώτο πεντάμηνο του 2025- να έχουν πιάσει το τιμόνι χωρίς να έχουν… δίπλωμα!

Πρακτικά σημαίνει ότι, κατά μέσο όρο, οι τροχονόμοι εντόπιζαν καθημερινά δέκα οδηγούς χωρίς δίπλωμα! Και φυσικά πολύ περισσότεροι είναι εκείνοι που κυκλοφορούν ελεύθεροι καθημερινά στους δρόμους χωρίς καμία εκπαίδευση. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, στον νομό διενεργήθηκαν, από 1ης/1/2025 έως και 31/5/2025, συνολικά 149.247 έλεγχοι. Κατά τη διάρκειά τους εντοπίστηκαν 1.529 άτομα (ποσοστό 1,02%) να έχουν πιάσει το τιμόνι χωρίς να έχουν δίπλωμα. Από αυτούς, η συντριπτική πλειονότητα, δηλαδή οι 1.444 (ποσοστό 94,5%), ήταν άνδρες, ενώ οι 85 (ποσοστό 5,5%) γυναίκες. Να σημειωθεί ότι 68 άτομα (ποσοστό 4,4%) ήταν ανήλικα.

 Οπως έγινε γνωστό, οι περισσότερες παραβάσεις βεβαιώνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και ακολουθούν οι περιοχές της Χαλκηδόνας και της Λητής.

Η οδήγηση χωρίς δίπλωμα δεν είναι απλώς μία τυπική παράβαση, είναι μία πρακτική που μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά ατυχήματα. Οι οδηγοί χωρίς άδεια συχνά δεν γνωρίζουν επαρκώς τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, δεν έχουν εξασκηθεί σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης και είναι πιθανότερο να οδηγούν με ριψοκίνδυνο τρόπο.


ΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΙ

Τα ατυχήματα που προκαλούνται από μη εξουσιοδοτημένους οδηγούς συχνά έχουν αυξημένη σφοδρότητα, καθώς οι συγκεκριμένοι οδηγοί δεν είναι εξοικειωμένοι με την αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων στον δρόμο. Επιπλέον, η απουσία ασφαλιστικής κάλυψης δημιουργεί νομικά και οικονομικά προβλήματα τόσο για τα θύματα όσο και για τους ίδιους τους παραβάτες.

ΠΟΙΝΕΣ ΝΕΟΥ ΚΟΚ

Με τον νέο ΚΟΚ επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για έναν μήνα, ενώ προβλέπεται ποινή φυλάκισης έως δύο έτη. Τη δεύτερη φορά, πρόστιμο 2.000 και αφαίρεση της άδειας για τέσσερα έτη και την τρίτη φορά πρόστιμο 4.000 με αφαίρεση της άδειας για οκτώ έτη.

ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης ενισχύει την επιτήρηση και προγραμματίζει περισσότερους ελέγχους. Παράλληλα, είναι απαραίτητη η εντατικοποίηση ενημερωτικών εκστρατειών για τους κινδύνους της μη αδειοδοτημένης οδήγησης, καθώς η πρόληψη και η αυστηρή επιβολή του νόμου είναι τα μόνα μέσα για να περιοριστεί αυτή η επικίνδυνη πρακτική.