Latest News

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2022

Νέοι κανόνες δεοντολογίας για τους Influencers από την πίεση των social media στα κορίτσια [ΒΙΝΤΕΟ ΕΙΚΟΝΕΣ]

Η επιρροή επιδραστικών χρηστών  του Instagram που ανεβάζουν «φιλτραρισμένες»- εξιδανικευμένες- φωτογραφίας έχει προκαλέσει κοινωνικό ζήτημα από τον αντίκτυπο ιδίως σε άτομα... προεφηβικής- εφηβικής ηλικίας.

Χρήστες των σόσιαλ μίντια σε τρυφερή ηλικία είναι πιο ευάλωτοι σε εικόνες που καλλιεργούν πρότυπα τα οποία διαφοροποιούνται της πραγματικότητας.

Το φαινόμενο με τις ανησυχητικές διαστάσεις αποτυπώνει έρευνα της kukuvagia ltg, τα ενδεικτικά  ευρήματα της οποίας κινητοποίησαν την εταιρεία Ogilvy και το Dove, για μια καμπάνια (συλλογή ηλεκτρονικών υπογραφών) ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με σκοπό οι influencers να δηλώνουν κάθε φορά που ανεβάζουν εικόνα τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- με έμφαση στο Instagram- ότι έχει υποστεί επεξεργασία, εφόσον ισχύει κάτι τέτοιο.

Η – δειγματοληπτική- έρευνα έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο στην Αθήνα σε κορίτσια 10 ως 17 ετών (300 προσωπικές συνεντεύξεις) και διαπιστώθηκε ότι οκτώ στα δέκα «θα άλλαζαν την εικόνα τους με φίλτρα για να μοιάσουν στα άτομα που ακολουθούν πιστά- τους influencers».

Πρόταγμα για την διαφημιστική εταιρεία και την πολυεθνική φίρμα προϊόντων προσωπικής φροντίδας είναι οι influencers κάνοντας την επισήμανση αυτή «να βοηθήσουν έτσι τα νέα κορίτσια να δουν την αληθινή ομορφιά, πίσω από τα φίλτρα».

Για το λόγο αυτό, παράλληλα με την εκστρατεία επικοινωνίας, «τρέχει» και συλλογή υπογραφών ηλεκτρονικά μέσω του www.derainfluencers.gr με τη συμβολή του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας ώστε ο κώδικας δεοντολογίας να αλλάξει και οι influencers να είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν εκείνους που τους «ακολουθούν» όταν έχουν επεξεργαστεί εικόνα τους σε διαφημιστικές αναρτήσεις.

Η ιστοσελίδα έχει ήδη συγκεντρώσει τουλάχιστον 3.000 υπογραφές, σύμφωνα και με το Business Today, με τη συλλογή να συνεχίζεται.