Latest News

Σάββατο 4 Απριλίου 2020

"Μποφόρ" αντιδράσεων για το μπάζωμα στην Πειραϊκή: Χωρίς μελέτες ξεκίνησε εργασίες η COCSO εν μέσω πανδημία

Χωρίς να τις απαραίτητες μελέτες ξεκίνησε η Cosco εν μέσω πανδημίας, το έργο της επέκτασης του νότιου προβλήτα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, προκαλώντας αντιδράσεις από ενεργούς πολίτες και φορείς...
της πόλης.



ΒΗΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ


Εν μέσω των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας , η ΚΟΣΚΟ ξεκίνησε το έργο του μπαζώματος της Πειραϊκής για την κατασκευή νέου λιμανιού για γιγα-κρουαζιερόπλοια 5000 επιβατών και 2000 πληρώματος.
Τραγική ειρωνεία τη στιγμή που όλοι παρακολουθούμε την κατάρρευση της κρουαζιέρας ως τουριστικού προϊόντος , αφού αποδείχτηκε παγίδα κινδύνου λοιμωδών νοσημάτων όπως ο κορονοϊός !
Τραγική ειρωνεία και ο εμπαιγμός των Πειραιωτών από τους κυβερνώντες για την δήθεν ανάπτυξη που θα έφερνε ένα τέτοιο έργο , το οποίο σε συνθήκες σαν την σημερινή αποδεικνύεται άκρως επισφαλές για την Δημόσια Υγεία και καταρρέει ως χάρτινος πύργος .
Τραγική ειρωνεία και για όσους πίστεψαν τις προεκλογικές δηλώσεις του δημάρχου ότι λιμάνι στην Πειραϊκή δεν θα γίνει!!!!
Αλλά ανησυχία υπάρχει και σε όσους αποστασιοποιήθηκαν λόγω ηττοπάθειας απο τον αγώνα των ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ-ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ , έναν αγώνα που συνεχίζεται αδιάκοπα εδώ και δύο χρόνια.
Στον αγώνα αυτόν έχουμε μελετήσει όλα τα ενδεχόμενα και είμαστε προετοιμασμένοι.Η έναρξη των έργων δεν μας αιφνιδιάζει .Ηδη έχουμε καταθέσει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας με τον περιβαλλοντολόγο νομικό ,καθηγητή του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου κύριο Γιώργο Μπάλια .
Στον αγώνα μας αυτό καλούμε όλους τους Πειραιώτες να ενώσουν τις δυνάμεις τους.Τίποτε δεν έχει τελειώσει .



Ανοικτή επιστολή στον πρόεδρο της Cosco

Τις ενστάσεις για το έργο κατέθεσε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους» Νίκος Μπελαβίλας δημοσιοποιώντας επιστολή που έστειλε στον πρόεδρο της Cosco Yu Zenggang.
Στην επιστολή του εκφράζει τη βαθιά του έκπληξη ότι εν μέσω της εξέλιξης της κρίσης της πανδημίας, είδε έξω από τη βορειοδυτική ακτή της Πειραϊκής, στην είσοδο του λιμανιού του Πειραιά, τους ποντισμένους σημαντήρες (σημαδούρες) που σημαίνουν το περίγραμμα του έργου της επέκτασης της νότιας προβλήτας κρουαζιέρας, τονίζοντας ότι  είναι γνωστό στο πρωτόκολλο των μηχανικών, πως η διαμόρφωση του θαλάσσιου εργοταξιακού χώρου ορίζει ταυτόχρονα την «Έναρξη Έργου».
Επισημαίνει στον πρόεδρο της Cosco ότι για το έργο αυτό, υπήρξαν σοβαρότατες ενστάσεις από την πλευρά της πόλης του Πειραιά. Εκδόθηκε ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία θέτει σοβαρά ζητήματα ως προς την περιβαλλοντική επιβάρυνση, το κυκλοφοριακό πρόβλημα, το μέγεθος, τις χρήσεις. Η απόφαση αυτή, ψηφισμένη από όλες της δημοτικές παρατάξεις, μετά από διαβούλευση με τα επαγγελματικά επιμελητήρια και τους επιστημονικούς συλλόγους του Πειραιά, κατατέθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής προκειμένου να ληφθεί υπόψη στην έγκριση ή μη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του Έργου. Η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου αναβλήθηκε λόγω των μέτρων για την πανδημία και η ΜΠΕ ως τώρα δεν έχει εγκριθεί.
Ενημερώνει τον κ. Yu Zenggang ότι σε πιθανή απάντηση των αρμόδιων στελεχών του, ότι το έργο διαθέτει παλαιότερους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, τούτο δεν ισχύει. Και εξηγεί: Είναι η πρώτη φορά με την παρούσα ΜΠΕ, η οποία ετέθη σε διαβούλευση στο τέλος του 2019, που παρουσιάστηκαν τα πραγματικά και επιστημονικά τεκμηριωμένα μεγέθη της κυκλοφοριακής φόρτισης, της αέριας και θαλάσσιας ρύπανσης, της σύστασης των ιζημάτων των βυθοκορήσεων κλπ. Με αυτά τα εξόχως σημαντικά περιβαλλοντικά δεδομένα, τα οποία κατατέθηκαν τον Οκτώβριο 2019 και ετέθησαν σε δημόσια διαβούλεση στη συνέχεια, κατέστη δυνατόν να αξιολογηθεί η επιβάρυνση ή όχι, η ωφέλεια ή όχι, για τον Πειραιά, το αστικό και το θαλάσσιο περιβάλλον.
Η αξιολόγηση έγινε από την πλευρά του Δήμου Πειραιά. Τώρα αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις από την Περιφέρεια Αττικής και στη συνέχεια από τα συναρμόδια υπουργεία. Εκ τούτου προκύπτει ότι η έναρξη της εκτέλεσης του έργου της επέκτασης της νότιας προβλήτας κρουαζιέρας, μέχρι την τελική έγκριση της ΜΠΕ δεν είναι σύννομη.
«Κύριε Πρόεδρε, εκτιμώ τον πολιτισμό και τη χώρα σας, την έχω επισκεφθεί. Τόσο εγώ όσο και πολλοί συνάδελφοι μου, περιλαμβάνουμε στη διδασκαλία προς τους φοιτητές μας τις πόλεις, τα λιμάνια, τα μνημεία σας. Είμαι βέβαιος ότι και εσείς τρέφετε ανάλογα συναισθήματα για τη δική μου χώρα και τον πολιτισμό μας. Για αυτό τον λόγο δεχθείτε, κλείνοντας την επιστολή μου, μία ερώτηση: Στην Κίνα, θα επιτρέπατε να ξεκινήσει ένα τόσο σημαντικό τεχνικό έργο, στο μεγαλύτερο λιμάνι σας, χωρίς τη κατά τον νόμο κρατική αδειοδότηση;» ρωτά τον πρόεδρο της Cosco.