Σοβαρές καταγγελίες εναντίον του Γιαν Φαμπρ διατυπώνουν δεκάδες συνεργάτες του...
Βέλγου καλλιτέχνη.
Ο Φαμπρ, ο οποίος είναι ένας από τους διασημότερους, αλλά και πιο αμφιλεγόμενους καλλιτέχνες της Ευρώπης και είχε υπάρξει και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών το 2016, με τη θητεία του να λήγει άδοξα και σύντομα καθώς παραιτήθηκε μέσα σε δύο μήνες.
Οι καταγγέλλοντες είναι 20 χορεύτριες και χορευτές, πρώην συνεργάτες του Φαμπρ.
Όλοι υποστηρίζουν σε ανοικτή επιστολή τους, που δημοσιοποιήθηκε σήμερα σε εφημερίδα της Ολλανδίας, ότι υπέστησαν σεξουαλικές ταπεινώσεις και σεξουαλικό εκφοβισμό.
Στο κείμενό τους, το οποίο αναρτήθηκε στον ιστότοπο του recto:verso, οι πρώην συνεργάτες και οι ασκούμενες καταγγέλλουν συστηματικές «παρενοχλήσεις» από την πλευρά του καλλιτέχνη.
Οι είκοσι συνυπογράφοντες, στην πλειονότητά τους γυναίκες --οκτώ από τις οποίες αναφέρουν το όνομά τους-- υποστηρίζουν πως «η ταπείνωση ήταν καθημερινή» στους κόλπους του θιάσου Troubleyn.
Εξηγούν πως ο Γιαν Φαμπρ προσκαλούσε στο σπίτι του καλλιτέχνες με πρόσχημα παραστάσεις αναπαραστατικής τέχνης και επιχειρούσε τότε «σεξουαλική προσέγγιση».
Σε ορισμένους συνεργάτες προσφέρθηκε ένα σημαντικό ποσό μετά τις συναντήσεις αυτές. Αυτοί που αρνήθηκαν τα χρήματα, έβλεπαν τον ρόλο τους να περιορίζεται στις παραστάσεις.
Ο Γιαν Φαμπρ κατηγορείται επίσης στο εν λόγω κείμενο ότι ταπείνωσε γυναίκες σε πρόβες κάνοντας ανοικτά σεξιστικές παρατηρήσεις για το σώμα τους. Μερικοί από τους υπογράφοντες αναφέρουν πως υπήρξαν θύματα και άλλοι μάρτυρες τέτοιων συμπεριφορών.
Στο ίδιο περιοδικό, το recto:verso, ο Γιαν Φαμπρ απαντά αρνούμενος τις κατηγορίες σε βάρος του.
«Εδώ δεν υποχρεώνουμε κανέναν και καμία να κάνει πράγματα που θεωρεί πως υπερβαίνουν τα όριά του», γράφει.
«Κατά τη διάρκεια μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας, φτάνεις μερικές φορές σε ευαίσθητο έδαφος: αυτό που μπορεί να γίνει με έναν ηθοποιό ή χορευτή δεν επιτρέπεται με κάποιον άλλο», ανέφερε η απάντηση.
Εκφράζει επίσης τη λύπη του για το γεγονός ότι η εκστρατεία αυτή γίνεται στα μέσα ενημέρωσης, χωρίς να έχει πραγματικά τη δυνατότητα να υπερασπισθεί τον εαυτό του, ενώ αμφισβητεί επίσης κάθε ανάρμοστη συμπεριφορά.
Ο Γιαν Φαμπρ, γεννημένος τον Δεκέμβριο 1958 στην Αμβέρσα, χορογράφος, καλλιτέχνης των πλαστικών τεχνών και θεατρικός σκηνοθέτης, είναι γνωστός για την προκλητική τέχνη του που περιλαμβάνει θεάματα τα οποία θίγουν ανοικτά το θέμα της σεξουαλικότητας.
Οι υποστηρικτές του τον πιστώνουν με τη ριζική ανανέωση της σκηνής, ενώ οι επικριτές του τον κατηγορούν για προκλήσεις άνευ λόγου. Είχε προκαλέσει σκάνδαλο το 2005 στο Φεστιβάλ της Αβινιόν με δύο θεάματα με τίτλο «Η ιστορία των δακρύων» και «Είμαι αίμα».
Βέλγου καλλιτέχνη.
Ο Φαμπρ, ο οποίος είναι ένας από τους διασημότερους, αλλά και πιο αμφιλεγόμενους καλλιτέχνες της Ευρώπης και είχε υπάρξει και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών το 2016, με τη θητεία του να λήγει άδοξα και σύντομα καθώς παραιτήθηκε μέσα σε δύο μήνες.
Οι καταγγέλλοντες είναι 20 χορεύτριες και χορευτές, πρώην συνεργάτες του Φαμπρ.
Όλοι υποστηρίζουν σε ανοικτή επιστολή τους, που δημοσιοποιήθηκε σήμερα σε εφημερίδα της Ολλανδίας, ότι υπέστησαν σεξουαλικές ταπεινώσεις και σεξουαλικό εκφοβισμό.
Στο κείμενό τους, το οποίο αναρτήθηκε στον ιστότοπο του recto:verso, οι πρώην συνεργάτες και οι ασκούμενες καταγγέλλουν συστηματικές «παρενοχλήσεις» από την πλευρά του καλλιτέχνη.
Οι είκοσι συνυπογράφοντες, στην πλειονότητά τους γυναίκες --οκτώ από τις οποίες αναφέρουν το όνομά τους-- υποστηρίζουν πως «η ταπείνωση ήταν καθημερινή» στους κόλπους του θιάσου Troubleyn.
Εξηγούν πως ο Γιαν Φαμπρ προσκαλούσε στο σπίτι του καλλιτέχνες με πρόσχημα παραστάσεις αναπαραστατικής τέχνης και επιχειρούσε τότε «σεξουαλική προσέγγιση».
Σε ορισμένους συνεργάτες προσφέρθηκε ένα σημαντικό ποσό μετά τις συναντήσεις αυτές. Αυτοί που αρνήθηκαν τα χρήματα, έβλεπαν τον ρόλο τους να περιορίζεται στις παραστάσεις.
Ο Γιαν Φαμπρ κατηγορείται επίσης στο εν λόγω κείμενο ότι ταπείνωσε γυναίκες σε πρόβες κάνοντας ανοικτά σεξιστικές παρατηρήσεις για το σώμα τους. Μερικοί από τους υπογράφοντες αναφέρουν πως υπήρξαν θύματα και άλλοι μάρτυρες τέτοιων συμπεριφορών.
Στο ίδιο περιοδικό, το recto:verso, ο Γιαν Φαμπρ απαντά αρνούμενος τις κατηγορίες σε βάρος του.
«Εδώ δεν υποχρεώνουμε κανέναν και καμία να κάνει πράγματα που θεωρεί πως υπερβαίνουν τα όριά του», γράφει.
«Κατά τη διάρκεια μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας, φτάνεις μερικές φορές σε ευαίσθητο έδαφος: αυτό που μπορεί να γίνει με έναν ηθοποιό ή χορευτή δεν επιτρέπεται με κάποιον άλλο», ανέφερε η απάντηση.
Εκφράζει επίσης τη λύπη του για το γεγονός ότι η εκστρατεία αυτή γίνεται στα μέσα ενημέρωσης, χωρίς να έχει πραγματικά τη δυνατότητα να υπερασπισθεί τον εαυτό του, ενώ αμφισβητεί επίσης κάθε ανάρμοστη συμπεριφορά.
Ο Γιαν Φαμπρ, γεννημένος τον Δεκέμβριο 1958 στην Αμβέρσα, χορογράφος, καλλιτέχνης των πλαστικών τεχνών και θεατρικός σκηνοθέτης, είναι γνωστός για την προκλητική τέχνη του που περιλαμβάνει θεάματα τα οποία θίγουν ανοικτά το θέμα της σεξουαλικότητας.
Οι υποστηρικτές του τον πιστώνουν με τη ριζική ανανέωση της σκηνής, ενώ οι επικριτές του τον κατηγορούν για προκλήσεις άνευ λόγου. Είχε προκαλέσει σκάνδαλο το 2005 στο Φεστιβάλ της Αβινιόν με δύο θεάματα με τίτλο «Η ιστορία των δακρύων» και «Είμαι αίμα».