Latest News

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017

Σε ρυθμούς Black Friday η αγορά (ΕΙΚΟΝΕΣ+ΒΙΝΤΕΟ)


Ξεκίνησε η ελληνική εκδοχή της Black Friday χωρίς να παρατηρείται η μεγάλη περσινή φρενίτιδα των καταναλωτών, οι οποίοι είχαν σχηματίσει...
ουρές από τις 6 ώρα το πρωί σε κεντρικά καταστήματα της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Από τις 5 το πρωί περίπου 30 νεαροί περίμεναν έξω από γνωστό πολυκατάστημα στο Σύνταγμα, ενώ η ουρά μέχρι τις 8 που άνοιξαν οι πόρτες είχαν συγκεντρωθεί περίπου 200 άτομα. Ανάλογες εικόνες και στην Θεσσαλονίκη, έφεραν κάπως και στην Ελλάδα την ατμόσφαιρα της «πραγματικής» Black Friday από το εξωτερικό.
Οι εκπτώσεις στα περισσότερα προϊόντα αγγίζουν το 20 με 30% και σε καμία περίπτωση δεν φτάνουν το 80% στην αντίστοιχη ημέρα της Αμερικής. Έστω και έτσι όμως, οι καταναλωτές ψάχνουν να βρουν τις χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν ενώ για κάποια από αυτά, τα καταστήματα διαφημίζουν εκπτώσεις μπορεί να φτάνουν το 50-70%.
Σε οδηγίες που εξέδωσε προς εμπόρους και καταναλωτές η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας διευκρινίζει τα εξής:
  • Δεν αποτελεί τακτικές εκπτώσεις, αλλά προωθητική ενέργεια και αφορά όλη την αγορά και όλες τις επιχειρήσεις, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας.
  • Η συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων είναι προαιρετική.
  • Στα προϊόντα που προσφέρονται, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή.
  • Εφόσον αναγράφεται ποσοστό μείωσης, αυτό θα πρέπει να αναρτάται σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.
  • Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα.
  • Χρειάζεται προσοχή τόσο στην αποτύπωση όσο και στην ουσία των μειώσεων, καθώς τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα είναι μεγάλα και αχρείαστα.
Για όσους εμπόρους συμμετάσχουν στην προωθητική ενέργεια, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς εφαρμόζονται οι όροι και κανόνες της Υπουργικής Απόφασης 56885/19-11-2014 για τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες. Συγκεκριμένα, χρειάζεται οπωσδήποτε να αποτυπώνονται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και εφόσον χρησιμοποιείται ποσοστό μείωσης, αυτό θα πρέπει να αναγράφεται ρητά σε εμφανή σημεία του καταστήματος και ειδικά στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.
ΟΙΥΕ: «Μαύρη Παρασκευή» για εργαζόμενους και καταναλωτές
Την αντίθεσή της «στις ξενόφερτες και επιθετικές στρατηγικές πωλήσεων τύπου Black Friday που εισάγουν οι μεγαλοεργοδότες» έχει εκφράσει από την πλευρά της η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΙΥΕ).
Όπως ανέφερε η Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της «στην ουσία, η ''Μαύρη Παρασκευή'', στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθος καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν το οτιδήποτε θεωρούν φθηνό, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας».