Latest News

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Νίκος Βλαχάκος: «Αν ζούσε ο αδερφός μου ύστερα από εκείνο το βράδυ, θα αισθανόταν ντροπιασμένος»


Τούρκοι καταδρομείς κατέρριψαν το ελικόπτερο στα Ίμια. Αυτό τονίζει ο Νίκος Βλαχάκος, ο αδερφός του συγκυβερνήτη του μοιραίου ελικοπτέρου που συνετρίβη τη νύχτα της 31ης Ιανουαρίου 1996...

στα Ίμια.
«Για τη γαλανόλευκη ο Παναγιώτης δεν θα έκανε ποτέ πίσω», υποστηρίζει ο Νίκος Βλαχάκος. 
«Έκανε το σταυρό του, μάζεψε τα πράγματα που ήθελε να στείλει στην οικογένειά του και ανέβηκε μαζί με τους άλλους δύο ήρωες στο ελικόπτερο. Γνωρίζαμε ότι δεν θα δείλιαζε σε οποιαδήποτε εντολή», θυμάται ο Νίκος Βλαχάκος για τις τραγικές εκείνες ημέρες, ενώ καταλογίζει ευθύνες στην τότε πολιτική ηγεσία, λέγοντας ότι «εκείνη ήταν που δείλιασε».
Μιλώντας ο αδερφός του ηρωικού συγκυβερνήτη εκφράζει το παράπονο τόσο της δικής του οικογένειας, όσο και των οικογενειών των άλλων δύο θυμάτων, του Χριστόδουλου Καραθανάση και του Έκτορα Γιαλοψού, λέγοντας ότι «δεκαεπτά χρόνια μετά και δεν βρέθηκε κάποιος από τους πολιτικούς εκείνης της περιόδου να μας κοιτάξει στα μάτια και να μας πει την αλήθεια για εκείνο το βράδυ».
Ο Νίκος Βλαχάκος υποστηρίζει ότι σίγουρα υπάρχει δεύτερο άκρως απόρρητο πόρισμα του υπουργείου Άμυνας που περιγράφει τι ακριβώς συνέβη με το ελικόπτερο αλλά δεν δόθηκε ποτέ στη δημοσιότητα.
«Το επίσημο πόρισμα που ανακοινώθηκε τότε ήταν ελλιπέστατο. Στην ύπαρξη δεύτερου απόρρητου πορίσματος πίστευε και ο συγχωρεμένος ο πατέρας μας. Μέχρι και την τελευταία μέρα που έκλεισε τα μάτια του έψαχνε να βρει πώς χάθηκε το παιδί του», εξομολογείται ο Ν. Βλαχάκος.
Το ελικόπτερο της φρεγάτας «Ναυαρίνο» που σηκώθηκε στις 3.42 τα ξημερώματα εν μέσω σφοδρής κακοκαιρίας για να διαπιστώσει από χαμηλό ύψος με τη χρήση προβολέων την ύπαρξη τούρκων κομάντος στα δυτικά Ίμια βρίσκεται κλειδωμένο στη βάση ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού στον Μαραθώνα.
Ο «μανδύας» μυστηρίου που το περιβάλλει όλα αυτά τα χρόνια είναι ένα από τα βασικά κομμάτια του «σκοτεινού» φακέλου της κρίσης των Ιμίων.
«Το ελικόπτερο θα έπρεπε να είχε μεταφερθεί στη βάση της κατασκευάστριας εταιρείας για να εξεταστεί. Αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθείται παγκοσμίως όταν πέφτει ένα αεροσκάφος, αλλά δυστυχώς στην περίπτωση μας δεν τηρήθηκε. Το γιατί δεν το μάθαμε ποτέ. Όλες οι ενδείξεις καταλήγουν στο ότι το ελικόπτερο έπεσε από τους Τούρκους καταδρομείς. Η συγκάλυψη από τους πολιτικούς εκείνης της περιόδου μας κάνει ακόμα πιο καχύποπτους. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είμαι ειδικός και μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι οι τρύπες που εντοπίστηκαν πάνω στο αεροσκάφος προέρχονται από ριπές ή από άλλη αιτία», τονίζει ο Ν. Βλαχάκος.
Επιπλέον, καταλογίζει τεράστιες ευθύνες στον τότε πρωθυπουργό Κ. Σημίτη, για την «εμμονή του να σηκωθεί το αεροσκάφος μέσα στη νύχτα και να "φωτίσει" τους Τούρκους καταδρομείς, ενώ το επεισόδιο είχε λήξει».
Ο χειρισμός της κρίσης, έπειτα από την οποία καθιερώθηκαν και γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο, δεν τιμά σύμφωνα με τον ίδιο τους Έλληνες πολιτικούς εκείνης της περιόδου. Καταλήγοντας ο ίδιος λέει: «Αν ζούσε ο αδερφός μου ύστερα από εκείνο το βράδυ, θα αισθανόταν ντροπιασμένος».