Αυξήσεις έως και 100% την τελευταία πενταετία, με το πάρκινγκ να μετατρέπεται σε πολυτέλεια για τους οδηγούς... της πρωτεύουσας.
Στα ύψη κινούνται οι τιμές πώλησης και ενοικίασης θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας, με την αύξηση σε ορισμένες περιοχές να ξεπερνά το 100% την τελευταία πενταετία. Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Δικτύου Κτηματομεσιτών Real Estate, όπως τα επεξεργάστηκε ο πρόεδρός του Θεμιστοκλής Μπάκας, οι ζητούμενες τιμές που δημοσιεύονται σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες δείχνουν μια αγορά που έχει ξεφύγει.
Το 2020 η μέση ζητούμενη τιμή για μια θέση στάθμευσης στον Νέο Κόσμο ήταν περίπου 13.000 ευρώ, ενώ το 2025 έφτασε στα 24.500 ευρώ (+88%). Στην Κυψέλη, η τιμή για χώρο 10 τ.μ. διπλασιάστηκε από 10.000 σε 20.000 ευρώ. Στον Λυκαβηττό οι τιμές φτάνουν ακόμη και 90.000 ευρώ, ενώ στους Αμπελοκήπους η μέση τιμή ανέρχεται σε 25.000 ευρώ. Ακόμη και στα Πετράλωνα καταγράφεται αύξηση 41%, ενώ αρκετοί ιδιοκτήτες μετατρέπουν ισόγεια καταστήματα σε πάρκινγκ, αξιοποιώντας τη ζήτηση και τη δυνατότητα αλλαγής χρήσης για Golden Visa.
Ακριβό και το ενοίκιο
Οι τιμές ενοικίασης ακολουθούν αντίστοιχη πορεία. Στην Κυψέλη το μηνιαίο ενοίκιο για θέση 7–8 τ.μ. φτάνει τα 120 ευρώ, ενώ στο Παγκράτι αγγίζει τα 250 ευρώ. Στον Γκύζη οι αυξήσεις φτάνουν το 60%, ενώ στα Σεπόλια μια θέση μπορεί να κοστίζει έως 150 ευρώ.
«Μιλάμε για μια αγορά που λειτουργεί πλέον με όρους σπανιότητας», σημειώνει ο κ. Μπάκας, τονίζοντας ότι σε πολλές γειτονιές του κέντρου οι θέσεις στάθμευσης κοστίζουν περισσότερο από μικρά καταστήματα.
Τιμές ανά τετραγωνικό σαν κατοικιών
Η αξία ανά τετραγωνικό μέτρο σε αρκετές περιοχές θυμίζει τιμές κατοικιών. Στη Γλυφάδα, η τιμή ανά τ.μ. το 2020 ήταν 4.166 ευρώ, στην Κηφισιά περίπου 1.500 ευρώ, ενώ στον Πειραιά οι μέσες τιμές για θέση 10 τ.μ. φτάνουν τα 2.300 ευρώ/τ.μ..
Η περιορισμένη διαθεσιμότητα, οι νέες εμπορικές χρήσεις ισογείων και τα έργα του μετρό (Γραμμή 4) έχουν επιβαρύνει την κατάσταση, ειδικά σε περιοχές όπως το Κολωνάκι, όπου η στάθμευση είναι ήδη δυσεύρετη.
Στα ιδιωτικά πάρκινγκ του Κολωνακίου, οι τιμές κυμαίνονται από 10 έως 14 ευρώ για την πρώτη ώρα, με καταγγελίες για χρεώσεις έως 40 ευρώ για ολιγόωρη στάθμευση.
Πειραιάς και προάστια: Οι εξαιρέσεις
Αντίθετα, στον Πειραιά οι τιμές παραμένουν πιο «λογικές» — 3 έως 6 ευρώ για την πρώτη ώρα και 1–2 ευρώ για κάθε επιπλέον ώρα. Στο Παγκράτι το εικοσιτετράωρο κοστίζει 10–15 ευρώ, ενώ στην Κυψέλη φτάνει τα 12 ευρώ.
Το πάρκινγκ έχει μετατραπεί σε καθημερινό πονοκέφαλο για τους κατοίκους των πυκνοκατοικημένων περιοχών. Όπως λέει οδηγός από την Κυψέλη, «πληρώνεις 120 ευρώ για να χωρέσεις το αυτοκίνητο σε χώρο 7 τ.μ. και χρειάζεσαι πέντε μανούβρες για να μπεις και να βγεις».
Προοπτικές μέχρι το 2032
Μέχρι την ολοκλήρωση των έργων της Γραμμής 4 του μετρό, που αναμένεται το 2032, η εύρεση θέσης στάθμευσης στο κέντρο προβλέπεται να παραμείνει ένα από τα πιο δύσκολα και ακριβά στοιχήματα της καθημερινότητας.
