Latest News

Τρίτη 15 Απριλίου 2025

«Stop Bullying»: Πάνω από 1.200 αναφορές στην πλατφόρμα - Οι περιοχές με τα περισσότερα περιστατικά

 


Πάνω από 1.200 είναι οι αναφορές στην πλατφόρμα «Stop Bullying»... δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη.

Μιλώντας στο ΕΡΤNews και την εκπομπή «Συνδέσεις», στην πρώτη της συνέντευξη μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, η κ. Ζαχαράκη, αναφορικά με τη βία των ανηλίκων σημείωσε ότι εάν βάλει κανείς τα ποσοστά εμφάνισης του φαινομένου σε όλες τις εκφάνσεις, θα δει ότι η Ελλάδα είναι κάτω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Αυτό δεν το λέμε γιατί υπάρχει εφησυχασμός. Αντιθέτως, γι αυτό, για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά εθνική στρατηγική για να μπορέσουμε όλες και όλοι μαζί να καταπολεμήσουμε αυτό το φαινόμενο και να νιώσουν και τα παιδιά ότι υπάρχει ισχυρή στήριξη, είτε βρίσκονται στο σχολείο, στο σπίτι ή στην κοινότητα και να ξέρουν και οι γονείς όλα τα μέσα που έχουν».

«Ήδη από το 2019 είχαμε ένα νόμο για το θέμα του εκφοβισμού. Έχουν υπάρξει ειδικές επιτροπές μέσα στα σχολεία από ανθρώπους των σχολείων μαζί με τον ψυχολόγο – κοινωνικό λειτουργό, αλλά και σε διεύθυνση εκπαίδευσης με ειδικά πρωτόκολλα, τα οποία ισχύουν στην περίπτωση κάθε φορά, κάθε περιστατικού. Έχουμε πλέον την πλατφόρμα Stop Bullying στην οποία έχουν καταγραφεί πάνω από 1200 αναφορές από πέρσι τον Ιούλιο που μπήκε σε ισχύ. Εκεί τι γίνεται; Μπορείς να καταγράφεις ανώνυμα αυτό το οποίο έχει συμβεί. Και υποχρεούται το σχολείο να καταγράψει κάθε κίνηση που κάνει για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τη συγκεκριμένη περίπτωση εντός και εκτός της τάξης» πρόσθεσε η κα Ζαχαράκη.

Bullying: Στην Αττική οι περισσότερες αναφορές

Σε ερώτηση για το πού παρατηρούνται τα περισσότερα φαινόμενα bullying η κα Ζαχαράκη τόνισε ότι οι περισσότερες αναφορές εντοπίζονται στην Περιφέρεια Αττικής. «Το 49% είναι στην Αττική, το 16% είναι στην Κεντρική Μακεδονία, το 1% είναι στα Ιόνια, στη Δυτική Μακεδονία το 2%. Αλλά αυτό αφορά τις αναφορές που έχουν γίνει. Οι περισσότερες αναφορές είναι στο Γυμνάσιο, στην ηλικία των 13- 14 ετών, ενώ στα αγόρια το φαινόμενο είναι το πιο έντονο και λιγότερο στο δημοτικό, ενώ αρχίζουν και φθίνουν στο Λύκειο. Όμως υπάρχει και μια άλλη εξήγηση ότι όσο μεγαλώνουν τα παιδιά, λιγότερο θα αναφέρουν κάτι το οποίο θα τους συμβεί. Υπάρχει και η έννοια της ομάδας» εξήγησε η υπουργός.