Πειραιάς: Πόλη για τους δημότες ή για τα κρουαζιερόπλοια;
Η δημοτική αρχή Πειραιά όλα αυτά τα χρόνια χτίζει μεθοδικά το αφήγημα της εξωστρέφειας και της τουριστικής ανάπτυξης. Με πλούσιες καμπάνιες, βαρύγδουπες δηλώσεις και συνεργασίες με κερδοφόρους τουριστικούς ομίλους παρουσιάζει έναν Πειραιά που «απογειώνεται». Στην πραγματικότητα, όμως, αυτός ο Πειραιάς δεν αφορά τους κατοίκους του. Αντίθετα, τους αποκλείει.
Με τα ειδικά πολεοδομικά σχέδια που έχουν ψηφιστεί, περιοχές όπως το Νέο Φάληρο μετατρέπονται σταδιακά σε τουριστικά «πρότζεκτ» τύπου Ελληνικού. Η πύλη εισόδου της πόλης μετατρέπεται σε πύλη ξενοδοχείων. Ταυτόχρονα, στη μαρτυρική Πειραϊκή και το Χατζηκυριάκειο –όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις κρουαζιέρας– η δημοτική αρχή, από το 2022,υπερψήφισε αλλαγές στο οδικό δίκτυο που εξυπηρετούν αποκλειστικά τα συμφέροντα της τουριστικής βιομηχανίας.
Μονοδρομήσεις, αντιδρομήσεις, μείωση του πλάτους δρόμων,δραματική μείωση θέσεων στάθμευσης – όλα αυτά σε περιοχές κατοικίας και καθημερινής ζωής, αρχής γενομένης από τις οδούς Κλεισόβης και Σαχτούρη. Οι κάτοικοι βλέπουν στην πράξη τι σημαίνει «ανάπτυξη» και «εξωστρέφεια» και destinationpiraeus : στενότεροι δρόμοι, αυξημένη κυκλοφορία, ατμοσφαιρική ρύπανση, ηχορύπανση και μηδενικός σεβασμός στην ποιότητα ζωής.
Σύμφωνα με τη μελέτη κυκλοφορίας της COSCO, η οδός Κλεισόβης αναμένεται να δέχεται 2.150 επιπλέον οχήματα καθημερινά ως διαδρομή αναχώρησης από το λιμάνι, ενώ η οδός Μαρίας Χατζηκυριακού θα επιβαρυνθεί με 2.500 οχήματα ως διαδρομή επιστροφής. Το 2022, τα σχέδια αυτά εγκρίθηκαν με ψήφους των δημοτικών παρατάξεων Μώραλη, Βλαχάκου και Μπελαβίλα.
Σήμερα, μπροστά στη γενικευμένη κατακραυγή των πολιτών, αναδιπλώνονται υποκριτικά και δηλώνουν πως «δεν ήξεραν»γιατί είναι «εθελοντές». Κι αντί να αναγνωρίσουν τα λάθη τους, προτείνουν ακόμη πιο επικίνδυνες λύσεις, όπως η αντιδρόμηση των οδών Προποντίδος και Οικονόμου, ενω στην μονής λωρίδα κυκλοφορίας της Κλεισόβης τα αυτοκίνητα κινούνται προς τις δυο κατευθύνσεις σπέρνοντας τον πανικό καθώς στο τριτοκοσμικό εργοτάξιο τους δεν έχει τοποθετηθεί ουτε καν πινακίδα .
Η προχειρότητα και ο τυχοδιωκτισμός δεν έχουν τέλος. Οι αποφάσεις λαμβάνονται πρόχειρα, χωρίς σχέδιο, χωρίς διάλογο με τις τοπικές κοινωνίες, με μοναδικό γνώμονα την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας.
Το Παρατηρητήριο Πειραϊκής ζητά από το δημοτικό συμβούλιο άμεσα τη θέσπιση ορίου-πλαφον στις προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά. Δεν είναι δυνατόν ο Πειραιάς να κρατά το ρεκόρ σε ολόκληρη την Ευρώπη, με 1.000 προγραμματισμένες αφίξεις φέτος, την ώρα που ό Δήμος του Άμστερνταμ –με 190 αφίξεις– θέτει πλαφόν στις 100!
Είναι καιρός να πάψει η πόλη να αντιμετωπίζεται ως πύλη και «προορισμός» και να γίνει ξανά τόπος για να ζεις. Να σταματήσει τώρα η υποβάθμιση των γειτονιών και να εκπονηθεί άμεσα περιβαλλοντική μελέτη για τις επιπτώσεις από τη ρύπανση την ηχορύπανση, την επικινδυνότητα που προκαλούν οι αλλαγές στην πόλη για να εξυπηρετηθούν οι επιχειρηματικοί όμιλοι και η Cosco εις βάρος μας.
Νέα συγκέντρωση κατοίκων για την ΚΛΕΙΣΟΒΗΣ στις 5 Μάϊου
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ
