Ο Χρήστος Μάστορας είναι ο τραγουδιστής που συνελήφθη στο κέντρο της Αθήνας τα ξημερώματα της Δευτέρας μετά από αλκοτέστ στο οποίο... υποβλήθηκε.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο Χρήστος Μάστορας συνελήφθη, ενώ επιχείρησε να αποφύγει το μπλόκο της ΕΛΑΣ για τον έλεγχο αλκοτέστ κι έχει οδηγηθεί στο αυτόφωρο. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το περιστατικό σημειώθηκε γύρω στις 2 σήμερα τα ξημερώματα στην Ομόνοια, στην διασταύρωση Σταδίου και Αιόλου, όπου είχε στηθεί το μπλόκο για τον έλεγχο.
Ο τραγουδιστής περνώντας από το σημείο, σταμάτησε, περίμενε στην ουρά, αλλά στη συνέχεια έφυγε κι οι αστυνομικοί τον σταμάτησαν λίγο παρακάτω, όπου υποβλήθηκε τελικά σε τεστ. Το επίπεδο αλκοόλ στο αίμα του ήταν πάνω από το επιτρεπτό όριο και έτσι συνελήφθη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επίπεδο του αλκοόλ ήταν πάνω από 0.8, ενώ το όριο είναι στο 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα. Μάλιστα, όπως λένε οι ίδιες πληροφορίες, υπήρξε αναφορά και για επικίνδυνη οδήγηση.
Ο Χρήστος Μάστορας παραπέμπεται σε δίκη στο Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο μετά τη σύλληψή του υπό την επήρεια αλκοόλ στο κέντρο της Αθήνας.
Σε βάρος του καλλιτέχνη ο εισαγγελέας άσκησε ποινική δίωξη για δύο πλημμελήματα:
- Της επικίνδυνης οδήγησης από την οποία μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και
- Της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος.
Ο τραγουδιστής οδηγήθηκε στον εισαγγελέα με χειροπέδες και φορώντας κουκούλα και γυαλιά, ενώ συνοδευόταν από τον δικηγόρο του, Χαράλαμπο Λυκούδη. Ενώπιον του εισαγγελικού λειτουργού φαίνεται να δήλωσε μετανιωμένος και ζήτησε συγγνώμη.
Ο Χρήστος Μάστορας φέρεται να μην αποδέχεται πληροφορίες που δημοσιοποιήθηκαν για το περιστατικό και συγκεκριμένα ότι δεν σταμάτησε στο σήμα της Τροχαίας και πως προσπάθησε να διαφύγει τον έλεγχο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ισχυρίζεται ότι δεν κατάλαβε ότι οι αστυνομικοί τού έκαναν σήμα να σταματήσει και πως κατευθύνθηκε αμέσως σε κοντινό σημείο όπου υπήρχε δεύτερο μπλόκο.
Τι ισχύει στον ΚΟΚ με το αλκοτέστ
Σύμφωνα με το άρθρο 42 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το επιτρεπτό όριο αλκοόλ ορίζεται στα 0,5 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος, στην περίπτωση μέτρησης με τη μέθοδο αιμοληψίας, ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα, στην περίπτωση μέτρησης με αλκοολόμετρο. Από εκεί και στο εξής, η νομοθεσία για το αλκοόλ και την οδήγηση ορίζει:
Διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ, ακινητοποίηση του οχήματος και 5 βαθμοί ποινής, εάν η συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα του οδηγού κυμαίνεται από 0,50 εώς 0,80 γραμμάρια ανα λίτρο αίματος στην περίπτωση μέτρησης με την μέθοδο της αιμοληψίας ή από 0,25 έως 0,40 χιλιοστά του γραμμαρίου ανα λίτρο εισπνεόμενου αέρα για μέτρηση με αλκοολόμετρο.
Διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ, ακινητοποίηση οχήματος, αφαίρεση άδειας οδήγησης για 90 ημέρες (3 μήνες) και 9 βαθμοί ποινής, εάν η συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα του οδηγού είναι πάνω από 0,80 και μέχρι 1,10 γραμμάρια ανα λίτρο αίματος μετρούμενη με την μέθοδο της αιμοληψίας ή πάνω από 0,40 εως 0,60 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα για μέτρηση με αλκοολόμετρο.
Διοικητικό πρόστιμο 1.200 ευρώ, ακινητοποίηση οχήματος, φυλάκιση 2 μηνών και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 180 ημέρες (6 μήνες), εάν η συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα του οδηγού είναι πάνω από 1,10 γραμμάρια ανα λίτρο αίματος μετρούμενη με την μέθοδο της αιμοληψίας ή άνω των 0,60 χιλιοστών του γραμμαρίου ανα λίτρο εκπνεόμενου αέρα όταν η μέτρηση γίνεται με αλκοολόμετρο.
Τέλος, εάν ο οδηγός καταληφθεί να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ εντός 2 ετών από την προηγούμενη παράβαση της νομοθεσίας περί απαγόρευσης οδήγησης σε κατάσταση μέθης και η συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα του, κατα τη νέα παράβαση, είναι πάνω από 1,10 γραμμάρια ανα λίτρο αίματος μετρούμενη με την μέθοδο της αιμοληψίας ή άνω των 0,60 χιλιοστών του γραμμαρίου ανα λίτρο εκπνεόμενου αέρα μετρούμενη με αλκοολόμετρο, ορίζεται διοικητικό πρόστιμο 2.000 ευρώ, ακινητοποίηση του οχήματος, φυλάκιση 6 μηνών, αφαίρεση άδειας οδήγησης για 5 χρόνια καθώς και πινακίδων κυκλοφορίας για 6 μήνες.
Αυτές ήταν οι διατάξεις και οι ποινές για την κατανάλωση αλκοόλ, που ορίζει ο ΚΟΚ.
