Latest News

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022

Αποφυλακίζεται ο κατηγορούμενος για την κλοπή του Πικάσο από την Εθνική Πινακοθήκη


Υστερα από ένα έτος προσωρινής κράτησης, 
αποφυλακίζεται ο 49χρονος άνδρας που κατηγορείται ότι έκλεψε τον αμύθητης αξίας πίνακα του Pablo Picasso από την... Εθνική Πινακοθήκη.

Ο 6ος Τακτικός Ανακριτής, Αθανάσιος Μαρνέρης, έκανε δεκτή την αίτηση αποφυλάκισης που υπέβαλε, διά των συνηγόρων του, Σάκη Κεχαγιόγλου και Γεωργίου Δρύλλη και διέταξε την αποφυλάκιση του με ηλεκτρονική επιτήρηση, χωρίς την επιβολή άλλων περιοριστικών όρων.

Η υπόθεση βρίσκεται προς το παρόν στο στάδιο της ανάκρισης και θα ακολουθήσει βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών της Αθήνας, με το οποίο θα κριθεί ο άνδρας σε δίκη. 

Ο συνήγορός του, Σάκης Κεχαγιόγλου έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η αποδοχή της αιτήσεως αποφυλάκισης του εντολέως μου από τον κ. Ανακριτή, είναι πράξη απολύτως σύμφωνη με το Δίκαιο και την Ποινική Δικονομία . Ο ανεκτίμητης αξίας πίνακας του Picasso, δεν θα επέστρεφε ποτέ στην κυριότητα της Εθνικής Πινακοθήκης και του Ελληνικού Λαού , εάν δεν υπήρχε η επιθυμία, η βούληση και η πλήρης συνεργασία αλλά και η έμπρακτη μεταμέλεια του εντολέως μου, πράγμα το οποίο η Δικαιοσύνη εκτίμησε και έλαβε σοβαρά υπόψιν της. Θεωρώ ότι ο κ. Σαρματζόπουλος, όταν έρθει η ώρα να αντιμετωπίσει, ελεύθερος πλέον, τους φυσικούς του δικαστές θα κριθεί με νηφαλιότητα και επιείκεια».

Το 2012 ο 49χρονος είχε παραβιάσει τα συστήματα ασφαλείας της εθνικής πινακοθήκης κλέβοντας το «Γυναικείο κεφάλι» με αναφορά του Picasso στη μούσα του Ντόρα Μάαρ, το οποίο είχε φιλοτεχνήσει το 1939 και το έκανε δωρεά στον ελληνικό λαό για την αντίστασή του στην Κατοχή.

Παράλληλα είχε κλέψει το έργο «Μύλος» (1905), του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν, και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του δέκατου έβδομου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).

Σύμφωνα με την αστυνομία, οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν είχαν πέρσι βρεθεί στην Κερατέα, μέσα σε ρεματιά.

Ο φερόμενος ως δράστης είχε συλληφθεί από το τμήμα Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής, μετά από συνδυαστική μελέτη των στοιχείων που είχαν συγκεντρωθεί σε βάθος ετών. Ο ίδιος ήταν που υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο που ήταν κρυμμένοι οι δύο πίνακες. Οι πίνακες ήταν συσκευασμένοι και προστατευμένοι για να μην υποστούν φθορές. 

Το σχέδιο του Μονκάλβο δεν βρέθηκε.