Latest News

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020

Αυτοί είναι οι τέσσερις Ελληνες εφοπλιστές που έσπασαν το εμπάργκο στον Μαδούρο και μπήκαν στην «μαύρη λίστα» των ΗΠΑ

Σε γνωστά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού ανήκουν τα τέσσερα τάνκερ  που έσπασαν τον εμπάργκο και μετέφεραν πετρέλαιο από... τη Βενεζουέλα. 


Ποιοι είναι οι 4 Ελληνες εφοπλιστές
 

Athens Voyager: Ιδιοκτήτης είναι η Afranav Maritime με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ και το διαχειρίζεται εμπορικά η Chemnav Shipmanagement, πίσω από την οποία βρίσκεται ο Π. Κορώνης.
Chios 1: Ιδιοκτήτης είναι η ελληνική Seacomber Ltd και το πλοίο διαχειρίζεται εμπορικά η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου.
Seahero: Ιδιοκτήτης είναι η εταιρεία με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ Adamant Maritime και το διαχειρίζεται εμπορικά η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου.
Voyager 1: Ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου είναι η Sanibel Shiptrade με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ και το διαχειρίζεται εμπορικά η NGM Energy του Νίκου Μουνδρέα.

Οι διαδρομές που ακολούθησαν


Στο Signal Ocean είχαν καταγραφεί τα δρομολόγια των δεξαμενόπλοιων με τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα στην Ασία.
Το Voyager 1 φαίνεται να παρέλαβε το φορτίο του στο τέρμιναλ Jose της Βενεζουέλας στις 29/12/2019, στις 17/2/2020 και στις 5/4/2020. Στο πρώτο ταξίδι έκανε μεταφορές STS στο Τόγκο της Δυτικής Αφρικής στα δεξαμενόπλοια Suezmax, Fontana και Petalidi. Στο δεύτερο ταξίδι φαίνεται μια μεταφορά STS στο Τόγκο στο VLCC Solana. Τα τάνκερ που πήραν το αργό είτε πήγαν εν συνεχεία στο Sungai Lingii, στη Μαλαισία, και από εκεί στην Κίνα ή απευθείας στην Κίνα.
To Athens Voyager παρέλαβε αργό από το Puerto Miranda της Βενεζουέλας στις 26 Ιανουαρίου και έκανε μεταφορά STS από το τάνκερ Eurosea που διαχειρίζεται η ελληνική Eurotankers.

Seahero: Το δεξαμενόπλοιο που διαχειρίζεται η Thenamaris φόρτωσε στο τέρμιναλ Jose της Βενεζουέλας στις 15 Φεβρουαρίου και πραγματοποίησε μεταφορές STS σε Sungai Lingii και Σιγκαπούρη με το Aframax CE-Niriis, το οποίο διαχειρίζεται η ελληνική Centrofin και το Maran Cygnus, ένα VLCC το οποίο διαχειρίζεται η Maran Tankers. Η Maran είναι μία απο τις μεγαλύτερες εταιρείες δεξαμενόπλοιων και ανήκει στον Γιάννη Αγγελικούση.

Chios I: Το δεξαμενόπλοιο παρέλαβε φορτίο στο τέρμιναλ Jose της Βενεζουέλας στις 17/2 και απέπλευσε για Sungai Lingii. Εκεί, σύμφωνα πάντα με το Signal Ocean, έκανε μεταφόρτωση STS του φορτίου του στο Trident Symphony, το οποίο διαχειρίζεται η τουρκική Medship Shipping and Trading, το οποίο μετά πήγε να ξεφορτώσει στην Κίνα.
Το θέμα ήρθε στο φως από ένα εκ των εγκυρότερων ναυτιλιακών περιοδικών παγκοσμίως, τo νορβηγικό TradeWinds, το οποίο αποκάλυψε ότι τέσσερα τάνκερ Ελλήνων εφοπλιστών είναι στη μαύρη λίστα των αμερικανικών Αρχών για συναλλαγές με την Βενεζουέλα.

Οι αμερικανικές Αρχές φέρονται να είχαν προειδοποιήσει τους Έλληνες εφοπλιστές


Σύμφωνα με το δημοσίευμα του TradeWinds, το γεγονός πως τα τέσσερα τάνκερ μπήκαν στο στόχαστρο των αμερικανικών Αρχών δηλώνει την αυξανόμενη πίεση των ΗΠΑ στον ναυτιλιακό τομέα προκειμένου να επιβληθούν πιο αποτελεσματικά οι κυρώσεις προς τη Βενεζουέλα. Στις 18 Μαΐου, το υπουργείο εξέδωσε αναλυτικό οδηγό 35 σελίδων που περιλαμβάνει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι ναυτιλιακές προκειμένου να αποφύγουν τις κυρώσεις.
Την τελευταία εβδομάδα οι αμερικανικές Αρχές φέρονται, σύμφωνα με το δημοσίευμα, να προειδοποιούν του Έλληνες ιδιοκτήτες με κυρώσεις σε περίπτωση που συνεχίσουν τις συναλλαγές με τη Βενεζουέλα. Στα τέλη Απριλίου, ελληνικό τάνκερ φαίνεται να βοήθησε τον μεγιστάνα της Βενεζουέλας, Γουίλμερ Ρουπέρτι, να εισαγάγει 150.000 βαρέλια πετρελαίου προκειμένου να συμβάλει στο αποθεματικό της χώρας.
Η κίνηση των ΗΠΑ έρχεται την ώρα που πέντε επιπλέον ιρανικά τάνκερ έφθασαν στη Βενεζουέλα προκειμένου να παρέχουν προμήθειες στην καταρρέουσα οικονομία, έπειτα από συμφωνίες ανταλλαγής πετρελαίου με χρυσό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ