Latest News

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020

"Επί ποδός" για τα εγκαίνια της Cosco στον Πειραιά


Σε θέσεις μάχης βρίσκονται ενεργοί πολίτες και οργανώσεις που καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυριας για να ματαιώσουν τα σχέδια της ΟΛΠ ΑΕ (COSCO) για επέκταση του λιμένα της κρουαζιέρας ...

στην Πειραϊκή.

Το αγωνιστικό ραντεβού  στις 11.00 το πρωί της Τρίτης  εν όψει της φιέστας των εγκαινίων για την έναρξη του έργου που προγραμματίζει η ΟΛΠ ΑΕ στο λιμάνι του Πειραιά.

Οι αντιδράσεις


ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ-ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ   

Η ΚΟΣΚΟ προχωρά σε τελετή έναρξης των έργων του λιμένα κρουαζιέρας στην Πειραϊκή χωρίς καν να έχει υπογραφεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ! Ο Πειραιάς αντιμετωπίζεται πλέον και επισήμως ως αποικία .Ολοι στην συγκέντρωση στις 25 Φεβρουαρίου ώρα 11 το πρωί στην ΑΚΤΗ ΜΙΑΟΥΛΗ 10  ΠΥΛΗ Ε11 Κρουαζιέρας.                                                                                                                                                              

Αγωνιστική Πρωτοβουλία Πειραιά SOS Πειραιάς

Με μία αυθαίρετη προκλητική και πραξικοπηματική πρωτοβουλία η κινέζικη Cosco, που αποκαλύπτει την νεοαποικιακή της νοοτροπία, στα πλαίσια του Master Plan για το λιμάνι του Πειραιά, προχωρά στην υλοποίηση του φαραωνικού της έργου για την επέκταση και την δημιουργία νέας προβλήτας στην Πειραϊκή για τα μεγαθήρια κρουαζιερόπλοια 5-6.000 επιβατών με μοναδικό κριτήριο να αυξήσει και να γιγαντώσει την κερδοφορία της. Για το σκοπό αυτό ανακοίνωσαν την ανάδοχο κατασκευαστική εταιρεία του έργου και ταυτόχρονα στις 25/2/2020 σε πανηγυρική φιέστα εγκαινιάζουν την έναρξη του έργου!
Η απόφαση αυτή κουρελιάζει την ελληνική νομοθεσία, είναι βαθύτατα αντιδραστική και πραξικοπηματική, συνιστά ένα σκάνδαλο μεγατόνων αφού έως και σήμερα δεν υπάρχει κανένα επίσημο πόρισμα για τις περιβαλλοντικές συνέπειες από αυτό το κινεζικό σχέδιο.
Οι κινέζοι με τις πλάτες της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων αστικών κομμάτων συμπεριφέρονται ως δύναμη αποικιοκρατίας, αγνοώντας τα περιβαλλοντικά προβλήματα, τις ανησυχίες και τις εύλογες αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής. Είναι η ίδια η Cosco, η οποία αρχικά στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ επέβαλε στα εργασιακά δικαιώματα συνθήκες γαλέρας και επιχειρεί αυτό να το επεκτείνει σε όλο το λιμάνι, δημιουργώντας μία ελεύθερη οικονομική ζώνη. Αυτό το τερατώδες έργο επέκτασης της προβλήτας στην Πειραϊκή έχει την πολιτική σφραγίδα Ν.Δ - ΣΥΡΙΖΑ - ΚΙΝΑΛ και το πιο εξοργιστικό είναι ότι το κονδύλι του έργου αυτού διατίθεται από την Περιφέρεια Αττικής που το χρηματοδοτεί με το ποσόν των 137 εκατομμυρίων ευρώ!!!
Μέσα σε αυτό το έργο προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα επιχειρηματικά σχέδια της Cosco καταπατείται μια μεγάλη δημόσια και δημοτική περιουσία!!! 
 Τις συνέπειες καλούνται να τις υποστούν οι κάτοικοι του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής του. Η επέλαση των πολυεθνικών στο όνομα των επενδύσεων και μιας πολυδιαφημισμένης ανάπτυξης, που είναι κομμένη και ραμμένη στα πλαίσια των συμφερόντων των ξένων και εγχώριων επιχειρηματικών ομίλων, διαμορφώνει ένα ζοφερό και τραγικό περιβάλλον με υπονομευμένα τα εργατικά δικαιώματα, με καταστροφή του θαλάσσιου περιβάλλοντος, με την δραματική αύξηση των καρκινογόνων ρύπων, με την ακόμη μεγαλύτερη επιβάρυνση στο συγκοινωνιακό πρόβλημα. Κυβέρνηση, αστικά πολιτικά κόμματα, Περιφέρεια Αττικής και δήμοι της περιοχής Πειραιά συνομολογούν σε αυτά τα εγκληματικά σχέδια της Cosco. Καμία αυταπάτη, κανένας εφησυχασμός. Πρέπει στον Πειραιά να σημάνει γενικός λαϊκός συναγερμός! Όχι στα σχέδια Cosco - κυβέρνησης. 
Να μην επιτρέψουμε να μας καταστρέψουν την ζωή μας στο όνομα της κερδοφορίας της Cosco και των επιχειρηματικών ομίλων. 
Ο λαός του Πειραιά πρέπει να πάρει την υπόθεση στα δικά του χέρια, να οργανώσει την αντίστασή του σε αυτούς τους σχεδιασμούς. 
 Όλοι και όλες την Τρίτη 25 Φλεβάρη 2020 δίνουμε το αγωνιστικό μας παρόν στο κάλεσμα της συγκέντρωσης στις 11:00 π.μ

 Το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ

Το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει το έργο της επέκτασης του Σταθμού Κρουαζιέρας, με αφορμή την τελετή έναρξης των εργασιών του.
 Συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει: 
"Σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε, την Τρίτη 25.2, στις 12 μ.μ. θα γίνει η τελετή έναρξης των εργασιών για την Επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας. Μία ανακοίνωση που γεννά πολλά ερωτηματικά. Πιό συγκεκριμένα ορισμένα στοιχεία για την ταυτότητα του έργου και ορισμένες εύλογες απορίες αναφορικά με την τελετή:

Η Επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας είναι ένα μη αδειοδοτημένο έργο διότι δεν έχει κατατεθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία οφείλει να εγκριθεί μαζί με το σχέδιο. Η οποία ΣΜΠΕ θυμίζουμε θα μετρά τις συνολικές συνέπειες στο περιβάλλον του ευρύτερου Πειραιά από τις αναφερόμενες στο master plan επενδύσεις. Η ΣΜΠΕ κατά τον νόμο περνά από διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης, όταν αυτή ολοκληρωθεί το master plan εκ νέου πρέπει να συμμορφωθεί με τις παρατήσεις της και τότε μόνο θα πάρει την τελική του μορφή.

Παράλληλα αυτή την περίοδο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η διαδικασία ανανέωσης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του λιμανιού του Πειραιά (ΑΕΠΟ). Το μόνο που έχει ολοκληρωθεί είναι η δημόσια διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την οποία όμως και πάλι αναμένεται η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.

Η ΜΠΕ σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των Δήμων και της κοινωνίας πολιτών εξαντλείται στην περιγραφή των προβλημάτων που θα δημιουργηθούν στο περιβάλλον από την επέκταση του λιμανιού. Ωστόσο πουθενά δεν εξηγεί ως οφείλει με τι τρόπο θα τα αντιμετωπίσει. Δεν εξηγεί δηλαδή πως ο ΟΛΠ θα χρησιμοποιήσει την τοξική λάσπη του πυθμένα του λιμανιού στο εργοτάξιο του. Σε μία πόλη με ιδιαίτερα έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, δεν εξηγεί πως δεν θα την εξοντώσει με τον επιπλέον στόλο των τουριστικών λεοφορείων που θα εξυπηρετούν την κρουαζιέρα. Δεν υπάρχει καμμία αναφορά για την αντιμετώπιση της αέριας ρύπανσης που είναι ήδη σε πολύ υψηλά επίπεδα. Τα παραπάνω είναι ενδεικτικά παραδείγματα και δυστυχώς δεν είναι τα μόνα.

Τέλος για να επικεντρωθούμε στο έργο επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας, που στις 25.2 «εγκαινιάζεται» η έναρξη εργασιών κατασκευής του, ρωτάμε τι θα κατασκευαστεί τελικά;
• Ένα έργο 6 θέσεων όπως αναφέρεται στην κατατεθειμένη ΜΠΕ όπως δημοσιοποιήθηκε στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης;
• Ένα έργο 4 θέσεων όπως αναφέρονταν στην διακήρυξη βάσει της οποίας έδωσαν προσφορές και τελικά πήραν το έργο οι κατασκευαστικές εταιρείες ή
• Ένα έργο 2 θέσεων όπως διατείνεται πρόσφατα ο ΟΛΠ;
Αν δεν απαντηθούν με πειστικό τρόπο τα προαναφερόμενα, λυπούμαστε αλλά δεν θα συμμετάσχουμε στη φιέστα σας γιατί οι πολίτες του Πειραιά, της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου, του Περάματος και της Σαλαμίνας που γενιές ολόκληρες ζουν πλάι στο λιμάνι και από το λιμάνι αξίζουν μία δίκαιη και ισόρροπη ανάπτυξη".