Latest News

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016

Λεβεντέρης: Από τα καΐκια του Πειραιά, στο «λουκέτο» του Βόλου


Σχεδόν 85 χρόνια κράτησε η παραγωγική δραστηριότητα της Ν. Λεβεντέρης Α.Ε., για να τερματιστεί άδοξα φέτος το καλοκαίρι, στην Ελλάδα της...
επταετούς ύφεσης και των μνημονίων που έχουν οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου αποβιομηχάνιση της οικονομίας.
Στο Βόλο, όπου για δεκαετίες χτυπούσε η εργοστασιακή «καρδιά» της ιστορικής εταιρείας, από το 2013 εφαρμόζονταν πρόγραμμα εκ περιτροπής εργασίας προκειμένου να μη μειωθούν οι θέσεις εργασίας. Ωστόσο, εδώ και ορισμένες εβδομάδες υπήρχαν σοβαρές ενδείξεις ότι η Λεβεντέρης δεν θα κατάφερνε να κρατήσει αναμμένα τα φουγάρα.
Τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια φάνηκαν τον περασμένο Μάιο όταν η εταιρεία προχώρησε σε ορισμένες απολύσεις, τις οποίες οι εργαζόμενοι ζήτησαν να ανακληθούν σε τριμερή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εργασίας. Εκεί η εταιρεία δεσμεύτηκε ότι θα κατέθετε οικονομικά στοιχεία για τη βιωσιμότητα της μονάδας και το πλάνο της για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.
Εν τέλει προ ημερών, η εταιρεία προχώρησε σε νέες καταγγελίες συμβάσεων εργαζομένων, ενώ με επιστολή-απάντησή της προς Υπουργείο και εργαζομένους, επικαλέστηκε μηδενική παραγωγή και έκανε λόγο για την ανάγκη αναδιάρθρωσής της. Μοιραία και υπό το βάρος της διαρκώς φθίνουσας παραγωγής του εργοστασίου στην Α' ΒΙΠΕ Βόλου, το έλλειμμα ανταγωνιστικότητάς του, τις συσσωρευμένες ζημίες επί μία συνεχή δεκαετία και την διαρκώς επιδεινούμενη κατάσταση στην ελληνική βιομηχανία, αποφασίστηκε να διακοπεί η λειτουργία του τμήματος παραγωγής συρμάτων και συρματόσχοινων στη μονάδα του Βόλου.
Έτσι η Ν. Λεβεντέρης Α.Ε., που ξεκίνησε το 1932 όταν ο Νίκος Λεβεντέρης δημιούργησε μια μικρή βιοτεχνία παρέχοντας εξάρτιση για τα ιστιοφόρα καΐκια του Πειραιά. Με την πάροδο των ετών έφτασε να αποκτήσει ένα σημαντικό μέγεθος προμηθεύοντας σύρματα και συρματόσχοινα σε πελάτες όπως μεγάλες ναυτιλιακές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, το Πολεμικό Ναυτικό, τη βιομηχανία, τα ναυπηγεία και τον ενεργειακό κλάδο, διατηρεί πλέον μόνο το εμπορικό της κομμάτι.
Πρόκειται, λένε εκπρόσωποι της εισηγμένης, για μια αναγκαία κίνηση προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συσσωρευμένες ζημιές ύψους 7 εκατομμυρίων ευρώ που έχει καταγράψει η Λεβεντέρης από τη χρήση του 2007 μέχρι και το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2016. Στο διάστημα αυτό έγινε φανερό ότι υπάρχει σαφές έλλειμμα ανταγωνιστικότητας, κυρίως εξαιτίας του ισχυρού ανταγωνισμού από γείτονες χώρες, με μικρότερα μισθολογικά, φορολογικά και ενεργειακά κόστη. Οι πρώτες προσπάθειες για να αντιστραφούν τα αρνητικά δεδομένα ξεκίνησαν το 2011 όταν και υπήρξε απόπειρα να περιοριστεί το εργατικό κόστος με χρήση των διατάξεων περί εκ περιτροπής εργασίας. Ωστόσο τα μέτρα αυτά δεν απέδωσαν, με αποτέλεσμα το 2015 με κύκλο εργασιών λίγο κάτω από τα 2 εκατομμύρια ευρώ, η εταιρεία να εμφανίσει ζημιές 742 χιλιάδων ευρώ.
Με 84 χρόνια παρουσίας, η Λεβεντέρης μπήκε στο χρηματιστήριο το 1972 αξιοποιώντας τα κεφάλαια που άντλησε από την εισαγωγή για την καθετοποίησή της και τη δημιουργία της μονάδας παραγωγής συρμάτων από σκληρό χάλυβα στη ΒΙΠΕ του Βόλου. Το 1973 προχώρησε σε καθετοποίηση της παραγωγής συρματόσχοινων με την έναρξη λειτουργίας της μονάδας παραγωγής συρμάτων από σκληρό χάλυβα στις νέες εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Βιομηχανική Περιοχή του Βόλου και την ίδρυση της Β’ Μονάδας παραγωγής Συρματόσχοινων επίσης στη Βιομηχανική Περιοχή του Βόλου, έχοντας σε αυτή την πορεία μέχρι σήμερα πελάτες όπως η ΔΕΗ, τα Ελληνικά Καλώδια αλλά και μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις όπως η εταιρεία ανελκυστήρων Kleeman Α.Β.Ε.Ε
Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία επεκτάθηκε, στον κλάδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, μέσω της συμμετοχής της στην εταιρεία «ΛΕΒΕΝΤΕΡΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε.» η οποία έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί από το Νοέμβριο του 2011 ένα φωτοβολταϊκό πάρκο μεγέθους 1 MW στο οικόπεδό της στην Βιομηχανική Περιοχή Βόλου. economy365.gr