Latest News

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016

Πώς κατέρρευσε ο Καρούζος που έντυνε όλες τις πλούσιες και διάσημες (ΕΙΚΟΝΕΣ)


Μια φορά κι έναν καιρό, τα χρόνια που η Ελλάδα δεν είχε περάσει στην περίοδο της κρίσης, υπήρχε και μια σειρά καταστημάτων με ρούχα διάσημων οίκων που...
επί σειρά ετών ήταν από τα πιο αγαπημένα της ελληνικής ελίτ.
Τα δεδομένα όμως δυστυχώς άλλαξαν και τέτοιου τύπου επιχειρήσεις αποτελούν πια μακρινό παρελθόν... Σε αυτήν την κατηγορία μαγαζιών περίοπτη θέση κατείχε η  αλυσίδα καταστημάτων ένδυσης πολυτελείας Carouzos,με 40 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στον χώρο της μόδας, που δυστυχώς κατέβασε ρολά, χτυπημένη και αυτή από τα οικονομικά θέματα της περιόδου που ζούμε. Τα πανέμορφα μαγαζιά που κάποτε έβρισκες καλοραμμένα ρούχα από φινετσάτα υλικά έχουν αλλάξει χέρια. Κάποια έγιναν εστιατόρια και πολυτελή καφέ, κάποια άλλα φιλοξενούν φίρμες που μπορούν να επιβιώσουν στην κρίση
Συνδεδεμένα κατά την άποψη κάποιων με την κουλτούρα του νεοπλουτισμού των Ελλήνων τα ρούχα του Καρούζου έδιναν μια νότα υψηλής αισθητικής τόσο στις ζωές εκείνων που τα φορούσαν όσο και εκείνων που τα θαύμαζαν μέσα στις κρυστάλλινες βιτρίνες. Δημιουργίες των Valentino, Ermenegildo Zegna, Celine, Prada, Donna Karan, Fendi, Henri Cottons, Brunello Cucinelli, Helmut Lang, Jil Sander, Givenchy, John Varvatos, Michael Kors και πολλών άλλων οίκων ήρθαν κοντά στο ελληνικό κοινό μέσα από τα είκοσι καταστήματα της Carouzos, ντύνοντας γυναίκες και άνδρες που μπορούσαν να υποστηρίξουν οικονομικά τέτοιες ενδυματολογικές επιλογές.
Το προσωπικό τους στιλ στα χέρια των ειδικών του καταστήματος εμπιστευόταν ισχυροί και ισχυρές της πολιτικής και οικονομικής ζωής του τόπου. Στο πελατολόγιο των περίφημων καταστημάτων ήταν μεταξύ άλλων οι Γιώργος Αλογοσκούφης, Γιάννης Κωστόπουλος, Σωκράτης Κόκκαλης, Νίκος Τσάκος αλλά και ο Παντελής Σφηνιάς και πολλοί άλλοι.Οι πελάτες έπαιρναν μέρος σε μια «ιεροτελεστία» από την ώρα που περνούσαν το κατώφλι του καταστήματος για τις αγορές τους καθώς αρχικά επισκέπτονταν το ισόγειο του καταστήματος για τα είδη πρώτης ανάγκης της καθημερινότητας και στη συνέχεια ανέβαιναν στους πάνω ορόφους, ανεβαίνοντας παράλληλα και σε άλλα επίπεδα τιμών.
Φυσικά, ο μεγαλύτερος τζίρος γινόταν από τις συζύγους. Πολλές από τις τουαλέτες που έφερνε ο Καρούζος ήταν μοναδικά κομμάτια. Μην τυχόν και συμπέσουν δύο με το ίδιο φόρεμα σε κάποια κοινωνική εκδήλωση... Στον πρώτο όροφο του καταστήματος στο Ψυχικό, οι σύζυγοι έπιναν το εσπρέσο τους καπνίζοντας hoyo de monterrey και καμαρώνοντας τις συμβίες που δοκίμαζαν Valentino και Donna Karan- μοναδικά κομμάτια, μην το ξεχνάτε. Κάποιες αγόραζαν ένα ή και δύο φορέματα την εβδομάδα (!) γιατί το οικονομικό και κοινωνικό τους στάτουες δεν επέτρεπε να εμφανιστούν δεύτερη φορά με το ίδιο ρούχο... Και φυσικά το συνόδευαν με όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ, όπως μια εσάρπα της Agnona, κάποιων εκατοντάδων ευρώ. Μια βραδιά στο Ηρώδειο, όταν εμφανίστηκαν δύο κυρίες με την ίδια τουαλέτα, η κοσμική Αθήνα ήταν σίγουρη ότι μια από αυτές είχε αγοράσει από το εξωτερικό... 
Ψυχή των καταστημάτων ήταν ο Αντώνης Καρούζος από το Ηράκλειο της Κρήτης, με γονείς ιδιοκτήτες ενός από τα πιο μεγάλα καταστήματα ένδυσης του νησιού, το «Αστρο Μόδας». Διορατικός και έχοντας καταλάβει τι συμβαίνει στον χώρο του επώνυμου ρούχου στη γειτονική Ιταλία, το 1972 εγκαινιάζει στην Κυψέλη, το πρώτο κατάστημα της εταιρείας προσφέροντας στο κοινό επώνυμες ανδρικές συλλογές. Δυο χρόνια μετά ξεκινά την πρώτη αποκλειστική συνεργασία με τον κορυφαίο ιταλικό οίκο ανδρικής ένδυσης Ermenegildo Zegna.
Στις αρχές του ’80 η εταιρεία τους επεκτείνεται εγκαινιάζοντας το πρώτο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ενώ αργότερα πραγματοποιείται η έναρξη της αποκλειστικής συνεργασίας με τον διάσημο ιταλικό οίκο Valentino. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 ανοίγει το πρώτο multi-brand κατάστημα Carouzos στη συμβολή των οδών Κανάρη και Σέκερη στο Κολωνάκι, το οποίο αποτέλεσε σταθμό για την πορεία τους, αφού στην κυριολεξία τους απογείωσε ενώ τη δεκαετία του ’90 η εταιρεία εισέρχεται δυναμικά και στον χώρο της επώνυμης γυναικείας ένδυσης.
Δυστυχώς, όμως, ήδη από το 2009-2010 άρχισαν να διαφαίνονται τα πρώτα σημάδια της κρίσης στους τζίρους. Η εταιρεία αν και προσπάθησε να περιορίσει το λειτουργικό κόστος διατηρώντας τα σημεία πώλησης που ήταν περισσότερο κερδοφόρα, και ρίχνοντας μεγάλο βάρος στα Carouzos Οutlet δεν τα κατάφερε. Τα πολυτελή μαγαζιά σιγά – σιγά έκλεισαν και με την τελική μη υπαγωγή της εταιρείας στο «Άρθρο 99» μπήκε το οριστικό τέλος.
Όπως ανέφεραν ρεπορτάζ εκείνης της περιόδου «η οικογένεια του ιδρυτή της εταιρείας Αντώνη Καρούζου εξάντλησε πλέον κάθε περιθώριο σε εταιρικό και -κυρίως- προσωπικό επίπεδο για να σώσει την επιχείρηση, αφού, όπως είναι γνωστό, εδώ και καιρό έφθασε στο σημείο να υποθηκεύσει το σύνολο των ακινήτων της, κλείνοντας το ένα κατάστημα πίσω από το άλλο και παρότι ένας στενός πυρήνας εργαζομένων έμεινε μέχρι το τέλος δίπλα της».economy365.gr