Latest News

Τρίτη 12 Απριλίου 2016

Ποιες είναι οι 27 αποκρατικοποιήσεις που ζητούν οι δανειστές μέχρι το 2017


Την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος αξιοποίησης όλων των περιουσιακών στοιχείων του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ζητούν οι...
δανειστές, και μάλιστα όχι μόνο των 23 αναγραφόμενων  στο τελευταίο πρόγραμμα αξιοποίησης (Αsset Development Plan ή ADP), αλλά 27 σύμφωνα με το τελευταίο σχέδιο συμφωνίας που παρουσίασε στην κυβέρνηση η τρόικα.
1. Περιφερειακά Αεροδρόμια
2. Ελληνικό
3. Αστέρας Βουλιαγμένης
4. Αφάντου, Ρόδος
5. Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ)
6. Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς
7. Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης
8. ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ
9. Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
10. Ποσείδι, Χαλκιδική
11. Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκοπούλου
12. Ηλεκτρονικοί Διαγωνισμοί ΙΙ, ΙΙΙ και IV
13. Μαρίνα Πύλοθ, Αλίμου και Χίου
14. Εγβατία Οδός
15. ΕΛΠΕ (35% του μετοχικού κεφαλαίου)
16. ΟΤΕ (6% + 4%)
17. ΔΕH (17%)
18. ΕΥΔΑΠ
19. ΕΥΑΘ
20. ΔΕΠΑ
21. ΕΛΤΑ
22. Ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί για άλλα 15 ακίνητα (V)
23. Τιτλοποίηση χαρτοφυλακίου άλλων ακινήτων

Το «μνημόνιο», το έγγραφο που έχει στη διάθεσή της η «Καθημερινή», προβλέπει έσοδα 6,4 δισ. ευρώ έως τα τέλη του 2017 από αυτήν τη διαδικασία.
Αυτό το σχέδιο συμφωνίας προβλέπει πως «η Ελληνική Δημοκρατία, με στόχο να διαφυλάξει την υπό εξέλιξη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων και να διατηρήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον σε διαγωνισμούς-κλειδιά, δεσμεύεται να προχωρήσει με το τρέχον πρόγραμμα», όπως και ότι δεσμεύεται «να διερευνήσει όλες τις δυνατότητες για να μειώσει την απαιτούμενη οικονομική βοήθεια, μέσω υψηλότερων εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις».
Επίσης αναφέρει ρητά πως «η κυβέρνηση δεσμεύεται να διευκολύνει τη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων και να ολοκληρώσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες που θα επιτρέψουν την επιτυχή εκτέλεση των διαγωνισμών». Σε άλλο σημείο προβλέπει πως «το ADP θα επικαιροποιείται κάθε εξάμηνο από το ΤΑΙΠΕΔ, και η κυβέρνηση ή το ΚΥΣΟΙΠ θα υιοθετούν το σχέδιο».
Κύκλοι της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ που ρωτήθηκαν για το κατά πόσον η επικαιροποίηση έχει ήδη γίνει, σημειώνουν πως η αυτή θα γίνει μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας κυβέρνησης - τρόικας και προφανώς σε συνεννόηση με την κυβέρνηση.
Οι εννέα ιδιωτικοποιήσεις στις οποίες συχνά αναφέρονται κάποιοι υπουργοί, όπως οι κ. Χρ. Σπίρτζης, Θ. Δρίτσας, Π. Σκουρλέτης, αλλά και βουλευτές της συγκυβέρνησης, υπονοώντας πως σε αυτές εξαντλούνται οι υποχρεώσεις της Αθήνας, είναι τα περιφερειακά αεροδρόμια, το Ελληνικό, ο Αστέρας Βουλιαγμένης, η Αφάντου στη Ρόδο, ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, οι ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, μαζί και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.
Οι δανειστές ζητούν, επίσης, αναλυτικά και σύντομα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση των συναλλαγών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τον ΟΛΠ και το Ελληνικό, αξιώνοντας μάλιστα κάθε καθυστέρηση να αντιμετωπίζεται άμεσα από την κυβέρνηση, με τον χαρακτήρα του επείγοντος.