Latest News

Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

Η ιστορία της Φεράρι του Αλέν Ντελόν [εικόνες]

ferrari_delon
 Η αγαπημένη Φεράρι του Αλέν Ντελόν πουλήθηκε αντί του αστρονομικού ποσού των 14,2 εκατομμυρίων ευρώ, σε δημοπρασία...

στο Παρίσι!
Η Φεράρι 250 GT California Spyder, ένα από τα πιο σπάνια καμπριολέ αυτοκίνητα του κόσμου ήταν το πιο σημαντικό μοντέλο της περίφημης συλλογής Μπεγιό και το ποσό πώλησης του αποτελεί ρεκόρ για μη αναπαλαιωμένο αυτοκίνητο.
Ο συγκεκριμένος τύπος αυτοκινήτου έχει κατασκευαστεί μόλις 37 φορές και ήταν το «αστέρι» της έκθεση στο Παρίσι το 1961. Κάτω από το μακρύ καπό της κρύβει έναν V12 3.000 κυβικών με 280 ίππους. Τη συγκεκριμένη Spyder την αγόρασε έξι μέρες μετά την έκθεση ο Γάλλος ηθοποιός Ζεράρ Μπλεν, ο οποίος δύο χρόνια μετά την πούλησε στο φίλο του Αλέν Ντελόν.
Ο Γάλλος γόης την κυκλοφορούσε με πινακίδες Μονακό, ενώ από το κάθισμα του συνοδηγού έχουν περάσει μεταξύ άλλων οι Ρόμι Σνάιντερ και Τζέιν Φόντα, καθώς και η σύζυγος του Ντελόν φυσικά, Ναταλί.
Ο Ντελόν πήρε τη Φεράρι μαζί του και στις ΗΠΑ όπου κατοικούσε περιστασιακά, την κράτησε συνολικά 2 χρόνια και στη συνέχεια την πούλησε σε έναν Γάλλο έμπορο στο Παρίσι, ενώ ο επόμενος ιδιοκτήτης της ονομαζόταν Μπουβό και δεν ήταν άλλος από τον τότε αρχι-σχεδιαστή της Peugeot, στον οποίο πιστώνεται μεταξύ άλλων και το θρυλικό 204.
Ο Μπουβό την πούλησε μετά από έναν μόλις χρόνο για να αγοράσει μια άλλη Spyder, αυτή του σκηνοθέτη Ροζέ Βαντίμ – συζύγου τόσο της Μπριζίτ Μπαρντό όσο και της Τζέιν Φόντα - που είχε 40 ίππους παραπάνω.
Μέχρι να καταλήξει η 250 GT Spyder California SWB στη συλλογή του κ. Ροζέ Μπεγιό μεσολάβησαν άλλοι δύο ιδιοκτήτες, ενώ το σημαντικό στοιχείο για όλες αυτές τις αλλαγές είναι ότι υπάρχουν όλα τα αντίστοιχα έγγραφα -κάτι που δεν είναι φυσικά ο κανόνας. Από το αρχικό τιμολόγιο, μέχρι και τις αποδείξεις των σέρβις.
Ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι πως έμεινε ανέγγιχτη και καλά προστατευμένη τα προηγούμενα 45 χρόνια, με αποτέλεσμα να βρίσκεται σε μια αυθεντικότατη κατάσταση, με την επιθυμητή πατίνα του χρόνου πάνω της και τίποτα παραπάνω. Μάλιστα πολλοί λένε πως δεν πρέπει καν να αναπαλαιωθεί, καθώς θα χάσει αυτήν την ιδιαιτερότητα που την κάνει τόσο ειδική όσο και μοναδική.
Η αξία της Φεράρι είχε εκτιμηθεί ότι ανερχόταν από τα 9,5 έως και τα 12 εκατ, ευρώ. Μαζί με τα έξοδα, ο αγοραστής – η ταυτότητα του οποίου δεν έχει γίνει γνωστή μέχρι στιγμής – θα καταβάλει συνολικά ένα ποσό 16,3 εκατ. ευρώ.
Το αυτοκίνητο είχε εντοπιστεί το Σεπτέμβριο του 2014 μαζί με άλλα θρυλικά οχήματα σε ένα κτήμα στη δυτική Γαλλία.
Επρόκειτο για την «ανακάλυψη του αιώνα», όπως είχε γράψει εκείνη την εποχή ένα εξειδικευμένο για αυτοκίνητα αμερικανικό περιοδικό!
Ο Ροζέ Μπεγιό απεβίωσε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αφήνοντας πίσω του του μια μοναδική συλλογή αυτοκινήτων με την υπογραφή τρανταχτών ονομάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας: Bugatti, Talbot, Hispano-Suiza, Delahaye, Delage.
Επιχειρηματίας που απασχολούνταν με τις μεταφορές εμπορευμάτων ο ίδιος, φιλοδοξούσε να διασώσει την κληρονομιά της προπολεμικής αυτοκινητοβιομηχανίας και να ανοίξει ένα μουσείο στο κτήμα του έκτασης 7 στρεμμάτων. Τα οικονομικά του όμως δεν του το επέτρεψαν.
Ωστόσο για σχεδόν μισό αιώνα αυτή η συλλογή των δεκάδων αυτοκινήτων παρέμενε κάτω από υπόστεγα, πολλά από τα οποία όμως δεν ήταν εντελώς αδιάβροχα.
Αν και πολλά από τα αυτοκίνητα της συλλογής είχαν υποστεί σοβαρές φθορές και ζημιές, η Φεράρι είχε διατηρηθεί σε σχεδόν άριστη κατάσταση καθώς βρισκόταν σε ένα κλειστό γκαράζ. Εκτός από τη Φεράρι πουλήθηκε και άλλο ένα αυτοκίνητο της συλλογής, μία Μαζεράτι A6G Grand Sport του 1956 αντί… μόλις 1,72 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τον κατάλογο του γαλλικού οίκου Artcurial η αξία της υπολογιζόταν μεταξύ 800.000 και 1,2 εκατ. ευρώ.