Latest News

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Τι απαντά η ΟΜΥΛΕ στην πρόταση του Γιάννη Μώραλη για το λιμάνι του Πειραιά (ΕΠΙΣΤΟΛΗ)

Φαίνεται ότι η πρόταση του νέου δημάρχου Γιάννη Μώραλη αποτελεί αφορμή για την έναρξη διαλόγου για το λιμάνι...
του Πειραιά. 

Η πρώτη επίσημη τοποθέτηση ήρθε από τους συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ που καταθέτουν εγγράφως την δική τους άποψη για το λιμάνι του Πειραιά. 
H πρόταση για τη διαχείριση του λιμανιού, θα πρέπει να εντάσσεται σε μια εθνική λιμενική πολιτική, η οποία θα διατηρεί το κεκτημένο του ενιαίου και μεγάλου δημόσιου Οργανισμού (ΟΛΠ) που παρέχει το σύνολο των λιμενικών δραστηριοτήτων και διατηρεί το ρόλο δημόσιας αρχής λιμένος, κυρίως όμως θέτει ως προαπαιτούμενο την απαίτηση να σταματήσει το εγχείρημα της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών, σημειώνεται σε επιστολή της ΟΜΥΛΕ  προς τον Δήμαρχο Πειραιά  ενόψει και της απογευματινής συζήτησης στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης. 
Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση του Δημάρχου είναι να αποσπαστεί το επιβατηγό λιμάνι υπό άλλη νομική μορφή και να περιέλθει στη δικαιοδοσία του Δήμου.ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ

@ Απλά να πούμε ότι η ΟΜΥΛΕ κινείται σχεδόν στο ίδιο μήκος κύματος με τις απόψεις της διοίκησης του ΟΛΠ Γιώργου Ανωμερίτη... 

Τώρα αν δεν βαριέστε μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την επιστολή της ΟΜΥΛΕ προς τον Δήμαρχο Πειραιά, η οποία είναι η εξής: 
"Είναι γνωστό ότι ο ΟΛΠ λειτουργεί ως ενιαίος Οργανισμός βάσει του Ν.2688/1999, ο οποίος ενσωματώνει ρυθμίσεις του Ν.1559/1950.
Το Λιμάνι του Πειραιά είναι από τα πλέον αντιπροσωπευτικά Λιμάνια που παρέχουν υπηρεσίες σε όλες τις λιμενικές δραστηριότητες, καθώς επίσης διαδραματίζει ρόλο Δημόσιας Λιμενικής Αρχής για το σύνολο της Λιμενικής Ζώνης.
Ο ΟΛΠ εξυπηρετεί τον Τομέα της Κρουαζιέρας, της Ακτοπλοΐας, των Δεξαμενών και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Διαχειρίζεται, επίσης, το Συμβατικό Φορτίο, τον Σταθμό Αυτοκινήτων (Car Terminal) και τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων ( Container Terminal).
Η Κυβέρνηση μετά την παραχώρηση, το 2009, των εμπορικών προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στην ΣΕΠ (COSCO), έχει δρομολογήσει την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ προχωρώντας σε Προκήρυξη Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος. Το εγχείρημα αυτό, ως μοντέλο λιμενικής πολιτικής, δεν έχει προηγούμενο ούτε στα ευρωπαϊκά, ούτε στα διεθνή δεδομένα, ενώ οι επιπτώσεις θα είναι δραματικές για την σχέση Λιμανιού – Πόλης, την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης και την ιστορική πορεία του Λιμανιού, αλλά και για ζωτικές δραστηριότητες της οικονομίας, όπως ο Τουρισμός, η Ακτοπλοΐα, το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο.
Έτσι, λοιπόν, η επιχειρούμενη αυτή πώληση έχει συγκεντρώσει την αντίθεση, εκτός των εργαζομένων, των παραγωγικών δυνάμεων, των επιμελητηρίων, αλλά και της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έτσι όπως είχε εκφραστεί προεκλογικά.
Ταυτόχρονα έχει κατατεθεί στο ΣτΕ Αίτηση Ακύρωσης της Προκήρυξης Προσέλκυσης Ενδιαφέροντος για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, τόσο από τα Συνδικάτα, όσο και από τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά και τα Επιμελητήρια, η οποία πρόκειται να συζητηθεί στις 2 Δεκεμβρίου 2014. Κατόπιν όλων αυτών με έκπληξη βλέπουμε να έρχεται, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία
διαβούλευση, ως θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, πρόταση δημιουργίας Λιμενικού Ταμείου του Δήμου, στο οποίο θα περιλαμβάνονται η Κρουαζιέρα και η Ακτοπλοΐα, μέρος της οποίας ανήκει σήμερα εκτός των ορίων του Δήμου Πειραιά.
Η οποιαδήποτε πρόταση για την διαχείριση του Λιμανιού θα πρέπει να εντάσσεται σε μια Εθνική Λιμενική Πολιτική, η οποία θα διατηρεί το κεκτημένο του ενιαίου και μεγάλου Δημόσιου Οργανισμού ΟΛΠ, που παρέχει το σύνολο των λιμενικών δραστηριοτήτων και διατηρεί τον ρόλο Δημόσιας Αρχής Λιμένος, κυρίως όμως, θέτει ως προαπαιτούμενο την ΑΠΑΙΤΗΣΗ να σταματήσει το εγχείρημα της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών. Οποιαδήποτε πρόταση έρχεται να ενσωματωθεί στην πολιτική της πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου, δυστυχώς, διευκολύνει τα Κυβερνητικά σχέδια για πλήρη
ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού.
Η ακύρωση της πώλησης των μετοχών και η κατοχύρωση του Δημόσιου Χαρακτήρα του Λιμανιού είναι προαπαιτούμενα και μη διαπραγματεύσιμα σε ένα διάλογο που μπορεί να
γίνει με την Κυβέρνηση, την Αυτοδιοίκηση, τους παραγωγικούς φορείς και τους εργαζόμενους για το μοντέλο ανάπτυξης του Λιμανιού, με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις,
και τις επενδυτικές δυνατότητες αυτού.
Θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένο να μην συζητηθεί η συγκεκριμένη πρόταση, αλλά απεναντίας να συζητηθούν οι τρόποι και οι πρωτοβουλίες για την ακύρωση της πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ.
Ως εκπρόσωποι των εργαζομένων θα είμαστε παρόντες στο Δημοτικό Συμβούλιο για να καταθέσουμε τις θέσεις μας και να ενημερώσουμε τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για τα
θέματα του ΟΛΠ".