Latest News

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2011

"Αγονη γραμμή" ο Πόρος και τα Μέθανα;


Τον κώδωνα του κινδύνου για την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των νησιωτών του Αργοσαρωνικού, κρούει ο κυβερνητικός βουλευτής της Α΄ Πειραιά Δημήτρης Καρύδης. Από την 1η Νοεμβρίου σχεδιάζεται η περικοπή των...




...δρομολογίων των συμβατικών πλοίων από και προς το λιμάνι του Πόρου και Μεθάνων. Ο Δημήτρης Καρύδης με ερώτηση στπν Μιχάλη Χρυσοχοίδη, ζητά μεταξύ άλλων, να διαλευκανθεί το τοπίο ως προς τον τρόπο μετακίνησης των κατοίκων των νησιών.

Ολόκληρη η ερώτηση του Δ. Καρύδη είναι η εξής:


"Η γρήγορη, ασφαλής επαρκής και σε προσιτή τιμή ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας πρέπει να αποτελεί βασική επιλογή της κυβερνητικής πολιτικής. Οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν δημόσιο αγαθό, δικαίωμα αλλά και σημαντικό εργαλείο της οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης των νησιών.

Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, στην σημερινή δύσκολη οικονομικά κατάσταση, να σχεδιάζεται από την 1η Νοεμβρίου η περικοπή των δρομολογίων των συμβατικών πλοίων από και προς το λιμάνι του Πόρου και Μεθάνων. Δυστυχώς αν και η απελευθέρωση του τομέα της ακτοπλοΐας θα έπρεπε να λειτουργεί προς όφελος του επιβατικού κοινού με αναβάθμιση υπηρεσιών και καλύτερες συγκοινωνίες εν τούτοις συμβαίνει το αντίθετο. Το καλοκαίρι όλα είναι καλά αλλά το χειμώνα οι εταιρείες καταργούν τα δρομολόγια.

Η κατάσταση στο χώρο της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας εξελίσσεται αρνητικά αφού οι κάτοικοι του Πόρου λόγω της περικοπής των δρομολογίων των συμβατικών πλοίων καλούνται να εξυπηρετηθούν από τα δρομολόγια των ιπτάμενων δελφινιών με κόστος υπερδιπλάσιο του συμβατικού. Συγκεκριμένα καλούνται να καταβάλλουν 22,50 για απλό εισιτήριο και 45 ευρώ μετ’ επιστροφής, ενώ στα συμβατικά πλοία το απλό εισιτήριο στοιχίζει 10,50 ευρώ.


Παράλληλα με την έλλειψη συμβατικών πλοίων θα αυξηθούν υπέρογκα και οι τιμές στα εμπορεύματα. Έτσι μετά τις Σπέτσες και την Ύδρα σειρά παίρνουν ο Πόρος και τα Μέθανα. Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της απουσίας ανταγωνισμού και της διαμόρφωσης μονοπωλιακού χαρακτήρα της ακτοπλοϊκής γραμμής προς Πόρο, Μέθανα, Ύδρα, Σπέτσες. Τα Μέθανα μάλιστα αποκλείονται πλήρως αφού δεν καλύπτονται ακτοπλοϊκά ούτε από τα ιπτάμενα δελφίνια.

Μεγάλο κόστος θα έχει επίσης και η Αίγινα αφού καταργούνται τα δρομολόγια από Μέθανα προς Αίγινα με τα οποία μεταφέρονται στο νησί πλήθος εμπορευμάτων από την Πελοπόννησο.

Οι κάτοικοι, οι κοινωνικοί και οικονομικοί φορείς και οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης διαμαρτύρονται έντονα για την υποβάθμιση της ζωής τους.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός.

1. Προτίθεται η κυβέρνηση να προβεί στον άμεσο, ολοκληρωμένο και τεκμηριωμένο επανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού δικτύου του Αργοσαρωνικού ;

2. Προτίθεται η κυβέρνηση να ασκήσει έλεγχο και πίεση για τη μη περικοπή των δρομολογίων των συμβατικών πλοίων ;

3. Προτίθεται να επανεξετάσει, στην κατεύθυνση της προστασίας του καταναλωτή, το ζήτημα της μεγάλης διαφοράς της τιμής ανάμεσα στο εισιτήριο του ταχύπλοου και του συμβατικού πλοίου";