Latest News

Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017

Δήμος Πειραιά: 5.000 ευρώ για μια ολοσέλιδη διαφήμιση! (ΕΙΚΟΝΕΣ)


Από τον Κύρο Παληκάρη

Μπορεί από το Δήμο Πειραιά να λένε συχνά ότι δεν έχουν λεφτά και να στηρίζονται σε χορηγίες για την πραγματοποίηση ακόμη και απλών εκδηλώσεων, ωστόσο φαίνεται πως δεν έχουν κανέναν ενδοιασμό να πληρώσουν περί τις 5.000 ευρώ για μια ολοσέλιδη διαφήμιση σε ένα...
άγνωστο περιοδικό.

Το θέμα είχε αποκαλύψει το Reportaz Net πριν από τέσσερις μήνες, αλλά η Δημοτική Αρχή Μώραλη το επανέφερε ΤΩΡΑ προς ψήφιση στο τελευταίο δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά.
Ειδικότερα, σύμφωνα την ημερήσια διάταξη της πρόσφατης συνεδρίασης περιελάμβανε:
ΘΕΜΑ 14ο«Έγκριση παρεχόμενης υπηρεσίας ποσού 4.959,87 € (συμπ/νου ΦΠΑ), για την τουριστική προβολή του Δήμου Πειραιά, με τη δημοσίευση ολοσέλιδης τετράχρωμης διαφημιστικής καταχώρησης στην προνομιούχο σελίδα του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ».


ΘΕΜΑ  15ο«Έγκριση οριστικής παραλαβής υπηρεσιών, που αφορά στην τουριστική προβολή του Δήμου Πειραιά, με τη δημοσίευση ολοσέλιδης τετράχρωμης διαφημιστικής καταχώρησης στην προνομιούχο σελίδα του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ».

Οι λίγοι παρόντες δημοτικοί σύμβουλοι δεν είχαν κανένα πρόβλημα να ψηφίσουν τα θέματα - προφανώς τους φάνηκε φυσιολογικό να δίνει ο Δήμος αυτό το ποσό ή ήθελαν να βοηθήσουν την πλειοψηφία να το περάσει- αν και ούτε τη διαφήμιση είδαν (δεν υπήρχε στα συνοδευτικά του θέματος) ούτε φάνηκε να έχουν δει το περιοδικό με τη διαφημιστική καταχώρηση! 

@ Αλήθεια ποιος από τους παρόντες δημοτικούς συμβούλους θα έδινε 5.000 ευρώ από τη τσέπη του για μια διαφήμιση σε άγνωστο περιοδικό;)


Δείτε ακόμα τι γράφαμε για το θέμα στις 8 Μαϊου 2017




Λεφτά φαίνεται πως υπάρχουν στο Δήμο Πειραιά, καθώς θέλουν να πληρώσουν περί τις 5.000 ευρώ για μια ολοσέλιδη διαφήμιση σε μηνιαίο περιοδικό, προκειμένου να προβάλλουν τουριστικά την πόλη, όπως είχε αποκαλύψει το Reportaz Net. 
Το κόστος της διαφημιστικής καταχώρησης θεωρείται υπερβολικό και δυσανάλογο για τα σημερινά δεδομένα σε σχέση τόσο με την κρίση των ΜΜΕ, όσο και την οικονομική κατάσταση του Δήμου Πειραιά. 

Ειδικότερα, στη συνεδρίαση  της Δευτέρας του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά έχει συμπεριληφθεί στην ημερήσια διάταξη το 26ο θέμα που αφορά :
 «Έγκριση  ποσού  4.960,00 € (συμπ/μου ΦΠΑ) για την τουριστική  προβολή του  Δήμου Πειραιά, με την δημοσίευση ολοσέλιδης τετράχρωμης διαφημιστικής καταχώρησης, στην προνομιούχο σελίδα στο Περιοδικό  ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ και διάθεση της σχετικής πίστωσης».

"Χρήμα και Τουρισμός"

Το μηνιαίο τουριστικό και οικονομικό περιοδικό "Χρήμα & Τουρισμός" ομολογούμε πως δεν είχαμε την τύχη να το γνωρίζουμε (το σίγουρο είναι ότι έχει πολύ καλό εμπορικό/ διαφημιστικό τμήμα), όπως φανταζόμαστε πως θα αγνοούν οι περισσότεροι από τους δημοτικούς συμβούλους που θα κληθούν να εγκρίνουν ή όχι το συγκεκριμένο ποσόν (4.960 ευρώ) για μια διαφημιστική καταχώρηση. 


Κάναμε μια πρόχειρη έρευνα στο διαδίκτυο κι ανακαλύψαμε περισσότερα στοιχεία για το περιοδικό, το οποίο φαίνεται ότι γνώριζε καλά ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, καθώς έχει παραχωρήσει "συνέντευξη -αγιογραφία" στο τεύχος του Ιανουαρίου 2017. 
(Μάλιστα, χαρακτηρίζεται ως συνέντευξη του μήνα, όπως και άλλη μια στο εξώφυλλο!). 
Η συνέντευξη του δημάρχου έχει τον τίτλο - κλισέ "Προτεραιότητα μας ο Τουρισμός" και επαναλαμβάνονται όσα κατά καιρούς έχει πει ο δήμαρχος για τον τουρισμό στον Πειραιά με πολλές φωτογραφίες, καταλαμβάνοντας συνολικά πέντε αριστερές σελίδες (οι δεξιές σελίδες έχουν άλλες διαφημιστικές καταχωρήσεις).



Ωστόσο, η συνέντευξη φαίνεται πως είχε μεγάλη εμπορική επιτυχία, αν και δημοσιογραφικά μπορεί να πέρασε σχεδόν απαρατήρητη από τους δημότες του Πειραιά που καλούνται τώρα να πληρώσουν 4.960 ευρώ " για την δημοσίευση ολοσέλιδης τετράχρωμης διαφημιστικής καταχώρησης, στην προνομιούχο σελίδα".

Στις τελευταίες σελίδες το συγκεκριμένο τεύχος του περιοδικού φιλοξενείται μια διαφημιστική καταχώρηση σχετική με τον Πειραιά. Όπως φαίνεται τουλάχιστον από την ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού, η σελίδα βρίσκεται λίγο πριν το τέλος και είναι αριστερή, κάτι σπάνιο για να μην πούμε απαγορευτικό για διαφήμιση και σίγουρα "προνομιακή"  δεν την λες....  

 Που κυκλοφορεί το περιοδικό


Το "Χρήμα και Τουρισμός" κυκλοφορεί - λέει- σε 12.000 τεύχη (σ.σ. Πρόκειται για σχετικά μέτριο/χαμηλό τιράζ), ανεβάζοντας - υποστηρίζει το ίδιο το περιοδικό σε 50.400 την αναγνωσιμότητα του- (δηλαδή, υποτίθεται ότι το κάθε τεύχος διαβάζεται από 4,2 αναγνώστες) που προέρχονται από την τουριστική βιομηχανία, όπως σημειώνει το εμπορικό/ διαφημιστικό τμήμα του περιοδικού στην ηλεκτρονική σελίδα του.

 Ταυτόχρονα, το περιοδικό κυκλοφορεί - λέει-  στην Κύπρο, καθώς και σε κεντρικά περίπτερα της Αθήνας και των μεγάλων επαρχιακών πόλεων (σ.σ. Στον Πειραιά, ρωτήσαμε σε κάποια κεντρικά περίπτερα και δεν μπορέσαμε να το βρούμε, καθώς οι περιπτεράδες δεν γνώριζαν καν ότι υπάρχει αυτό το περιοδικό...) 


Ερωτήματα (τα οποία παραμένουν αναπάντητα) 



#Με ποια κριτήρια επιλέχτηκε να δοθεί διαφήμιση μόνο σ΄αυτό το περιοδικό και όχι και σε κάποιο άλλο έντυπο που ασχολείται με τον τουρισμό και την οικονομία ή με άλλο ανάλογο περιεχόμενο;
#Η διαφήμιση αυτή εντάσσεται σε μια γενικότερη καμπάνια για τουριστική προβολή του Δήμου Πειραιά; (υπάρχει δηλαδή συγκεκριμένο κονδύλι, το οποίο θα μοιραστεί ανάλογα σε άλλα έντυπα;) Και αν ναι για τι ακριβώς ποσό μιλάμε, όταν σ' ένα μόνο εξειδικευμένο περιοδικό δίνονται περί τις 5.000 ευρώ για μια ολοσέλιδη καταχώριση;
#Πόσα χρήματα έχουν δοθεί τα τελευταία τρία χρόνια από το Δήμο Πειραιά και τις δημοτικές επιχειρήσεις για τουριστική προβολή ή και για άλλου είδους προβολή σε άλλα τοπικά ή μη ΜΜΕ;