Στη μεσαιωνική Γκραν Πλας των Βρυξελλών φέτος η παραδοσιακή ξύλινη φάτνη αντικαταστάθηκε από μια υφασμάτινη εγκατάσταση με τίτλο «Τα Υφάσματα της Γέννησης» («Les Étoffes de la Nativité») που υπερβαίνει τα συνήθη χριστουγεννιάτικα στερεότυπα.
Η δημιουργός Βικτόρια-Μαρία Γκάγιερ υπέγραψε ένα έργο κόστους περίπου 60.000 ευρώ, το οποίο εντάχθηκε στο φετινό πρόγραμμα Winter Wonders και θεωρείται από τις πιο ριζοσπαστικές αλλαγές της εκδήλωσης.
Ο πυρήνας της αντιπαράθεσης είναι η απουσία χαρακτηριστικών προσώπου στις πάνινες φιγούρες — η Μαρία, ο Ιωσήφ, οι μάγοι και το βρέφος παρουσιάζονται χωρίς πρόσωπα ως «συμπεριληπτικός συνδυασμός όλων των τόνων του δέρματος, ώστε ο καθένας να μπορεί να δει τον εαυτό του να αντανακλάται σε αυτές τις μορφές», όπως εξηγεί η δημιουργός.
Για πολλούς επισκέπτες και χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης η επιλογή φαντάζει υπερβολικός εκμοντερνισμός· σχόλια χαρακτηρίζουν τη νέα σκηνή «ψευδο-φάτνη» και «αστείο», ενώ ανασύρονται μνήμες από παλαιότερες αμφιλεγόμενες αποφάσεις της πόλης.

Η κατάσταση κλιμακώθηκε με περιστατικό βανδαλισμού: σύμφωνα με τον τηλεοπτικό φορέα RTBF, η υφασμάτινη «μπάλα» που χρησίμευε ως κεφάλι του μωρού Ιησού κλάπηκε και ήδη προχωρούν στην αντικατάστασή της. Ο δήμαρχος Φιλίπ Κλόουζ και ο ιερέας Μπενουά Λομπέ, μέλος της επιτροπής επιλογής, παρενέβησαν δημόσια, τονίζοντας ότι η χριστιανική ουσία της σκηνής παραμένει και ότι η προηγούμενη κατασκευή είχε φθαρεί και έπρεπε να αντικατασταθεί. Η πόλη και η εκκλησία, όπως υποστηρίζουν οι αρμόδιοι, ενέκριναν από κοινού το έργο με στόχο μια πιο σύγχρονη, λιγότερο παραδοσιακή ανάγνωση της Γέννησης.
