Latest News

Σάββατο, 8 Μαΐου 2021

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Έστειλαν εργάτες με κομπρεσέρ στην Ακρόπολη και κατέστρεψαν ένα άγαλμα!

 


Συνεχίζεται η καταστροφή της Ακρόπολης, η οποία έχει μετατραπεί σε γιαπί από την κυβέρνηση και το υπουργείο Πολιτισμού, καθώς μετά το τσιμέντωμα, έστειλε εργάτες με κομπρεσέρ στον ιερό βράχο οι οποίοι κατέστρεψαν ...ένα άγαλμα! 

Πρέπει να επιληφθεί του ζητήματος η UNESCO, γιατί όπως το πάνε στο τέλος θα την γκρεμίσουν. 

Μετά το «τσιμέντωμα» και τη δρομολόγηση ειδικής μαρμάρινης πινακίδας με το όνομα του χορηγού και της υπουργού στον Βράχο, σειρά έχει αρχαίο γλυπτό που, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, έπεσε «θύμα» των αντιπλημμυρικών εργασιών που πραγματοποιούνται στο μνημείο, καθώς λόγω των τσιμέντων η Ακρόπολη πλέον πλημυρίζει!

Όπως όλοι θυμόμαστε πρώτα πλημμύρισε η Ακρόπολη εξ’ αιτίας των τσιμεντοστρώσεων και μετά εκπονήθηκε η απαιτούμενη συμπληρωματική υδραυλική μελέτη, που είχε τεθεί ως αναγκαίος όρος για την υλοποίηση των εργασιών από την εγκριτική απόφαση. Ο αναστηλωτής των Προπυλαίων, δρ. αρχιτεκτονικής Τάσος Τανούλας είχε από νωρίς κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου. Ωστόσο για το υπουργείο Πολιτισμού, ήταν απλώς μέρα Σάββατο!

Όμως οι αντιπλημμυρικές εργασίες έγιναν με κομπρεσέρ(!), κάτι που είχε ως συνέπεια να υποστεί βαριές ζημιές ένα άγαλμα, συνεχίζοντας έτσι την «κακοποίηση» του ιερού βράχου από την κυβέρνηση και ειδικά το υπουργείο Πολιτισμού και την υπουργό κα. Μενδώνη, η οποία στη σύντομη θητεία της έχει καταφέρει να προκαλεί τρόμο με οποιοδήποτε έργο καταπιάνεται.

Τον Μάρτιο είχαν έρθει στη δημοσιότητα φωτογραφίες από τις εργασίες με τα κομπρεσέρ στο... γιαπί της Ακρόπολης. 

Για τη χρήση κομπρεσέρ όμως στην Ακρόπολη, θα είχε ενδιαφέρον να ακούσουμε τις εξηγήσεις τόσο της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών όσο και της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεων, ακόμα περισσότερο της ίδιας της υπουργού Πολιτισμού και κατά τα άλλα αρχαιολόγου Λίνας Μενδώνη.

Γιατί απ’ όσο γνωρίζουμε στους οργανωμένους αρχαιολογικούς χώρους, πόσο μάλλον σε ένα μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς οι εργασίες γίνονται χειρωνακτικά και με παρακολούθηση από αρχαιολόγο, πράγμα που επίσης δεν συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ας δώσουν λοιπόν οι αρμόδιοι τις δέουσες εξηγήσεις.

Ας μη θυμηθούμε βέβαια και την καταστροφή τριών πωρόλιθων από αρχαίο τοιχίο που βρέθηκε κατά τη θεμελίωση του ανελκυστήρα πλαγιάς όπως έχουν καταγγείλει στην Αυγή τόσο η πρόεδρος του ΣΕΑ Δέσποινα Κουτσούμπα όσο και ο αρχιτέκτονας, αναστηλωτής των Προπυλαίων Τάσος Τανούλας. Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, σε δύο μόλις μήνες, μετράμε ήδη δύο  σοβαρές καταστροφές αρχαιοτήτων στην Ακρόπολη.

Τι άλλο πρέπει να συμβεί για να σταματήσουν οι εργασίες στο μνημείο; Να γκρεμιστεί ο Παρθενώνας; 

Επίσης τι άλλο θα πρέπει να συμβεί για να επέμβει η UNESCO ή οποία έχει κυρήξει εδώ και χρόνια την Ακρόπολη ως μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς.

Δυστυχώς όμως, οι περιπέτειες στο εμβληματικό μνημείο της χώρας δε σταματούν εδώ.

Ο πολυδιαφημισμένος νέος ανελκυστήρας πλαγιάς, που εγκαινιάστηκε με δόξα και τιμή από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό,  δυστυχώς έχει αρχίσει ήδη να παρουσιάζει προβλήματα. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, εδώ και καιρό έχει παρουσιαστεί πρόβλημα με την υπερθέρμανση ενός πηνείου, με αποτέλεσμα να σταματάει η λειτουργία του ανελκυστήρα έως ότου κρυώσει το συγκεκριμένο εξάρτημα.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα, μάλιστα, έχει προκαλέσει διχογνωμία ανάμεσα στην ιταλική εταιρεία που υλοποίησε την εγκατάσταση του ανελκυστήρα πλαγιάς και της ελληνικής εταιρείας με την οποία συνεργάστηκε για το έργο.

Η ελληνική εταιρεία αποδίδει το πρόβλημα στην τοποθέτηση του πηνείου στους Ιταλούς, ενώ η ιταλική εταιρεία από την πλευρά της υποστηρίζει ότι υπάρχει άλλο πρόβλημα που προκαλεί τη δυσλειτουργία του πηνείου. Και το υπουργείο Πολιτισμού από τη δική του πλευρά τηρεί σιγή ιχθύος.

Μόνο που σε λίγες ημέρες ανοίγει ο τουρισμός και μαζί οι αρχαιολογικοί και άλλοι χώροι πολιτισμού. Τι εξηγήσεις θα δώσει τότε το υπουργείο, δεδομένου ότι η Ακρόπολη είναι το διασημότερο μνημείο της χώρας που συγκεντρώνει χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά, και τον νέο ανελκυστήρα που αποτελεί τον μοναδικό τρόπο πρόσβασης των ανάπηρων και εμποδιζόμενων επισκεπτών στο μνημείο.