Latest News

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016

Ποιες αλλαγές στα δημόσια λύκεια προτείνει η Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία

Θεσμοθέτηση προγράμματος International Baccalaureate και στα δημόσια λύκεια, όπως και...
στα ιδιωτικά, εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ με τεστ όπως στον διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ, οικονομική αυτοδυναμία σχολικών μονάδων, συγχωνεύσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προτείνει η Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία. 
Όπως αναφέρει η εφημερίδα Η Καθημερινή, η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, υπό την ηγεσία του πανεπιστημιακού Αντώνη Λιάκου, μεταξύ άλλων, προτείνει:


  • Στο Λύκειο (δημόσιο και ιδιωτικό) να οργανώνονται δύο διαφορετικά Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών, το ένα εκ των οποίων μπορεί να είναι πρόγραμμα που οδηγεί σε ενός τύπου Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate).
  • Για την εισαγωγή στα τμήματα υψηλής ζήτησης των ΑΕΙ να αποτελέσουν κριτήρια και η πιστοποιημένη γλωσσομάθεια ή οι γνώσεις Η/Υ. Στα κριτήρια εισαγωγής μπορεί να περιλαμβάνονται και εναλλακτικές στις πανελλήνιες τυποποιημένες εξετάσεις (π.χ. εξετάσεις ικανοτήτων πολιτειότητας ή εξετάσεις ακαδημαϊκής αντίληψης ή ακαδημαϊκής απόδοσης, τύπου PISA).
  • Σε τμήματα ΑΕΙ που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση, οι εισαγόμενοι να επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια και χωρίς οποιουδήποτε τύπου εξετάσεις. Για τα τμήματα όπου η προσφορά ισοσταθμίζει ή υπερκαλύπτει τη ζήτηση το απολυτήριο λυκείου μπορεί να είναι η μοναδική προϋπόθεση.
  • Κάθε φοιτητής θα επιλέγει μία ή δύο ειδικότητες, αναλόγως των ενδιαφερόντων του, αλλά και των εκτιμούμενων από τον ίδιο δυνατοτήτων πρόσβασης.
  • Αναμόρφωση του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης, με εξορθολογισμό των τμημάτων και των σχολών, κοινά προγράμματα, συνδυασμό ειδικοτήτων
Επίσης, η Επιτροπή Διαλόγου ζητεί να εξεταστεί σε ποιο βαθμό οι σχολικές μονάδες και σε ποια κλίμακα μπορούν να αποκτήσουν οικονομική αυτοδυναμία και ποιες θα είναι οι πηγές χρηματοδότησης, βάζοντας σε αυτές εκτός από το κράτος και την ΕΕ, τη χρηματοδότηση από ιδιωτικά ιδρύματα και μορφές συνεργειών. Επίσης, προτείνει την εξοικονόμηση πόρων μέσω ψηφιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού και την αξιοποίηση πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων.