Latest News

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

Αυτό σημαίνει η μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά σε ιδιωτικό μονοπώλιο


«Η μετατροπή του πρώτου λιμανιού της χώρας σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, που δεν θα υπερασπιζόταν ούτε ο πιο ακραίος νεοφιλελεύθερος, θα έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις σε όλη την...
τοπική οικονομία». 
Αυτό  τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, μετά από συνάντηση που είχε με τα προεδρεία της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ.
Όπως ανέφερε ο κ. Γαβρίλης, η μέχρι τώρα εμπειρία της εκχώρησης των προβλητών ΙΙ & ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στη Cosco είναι αποκαλυπτική, καθώς τα τέλη για τα κοντέινερ εισαγωγής/εξαγωγής έχουν ακριβύνει κατά 30%, οι εργασιακές σχέσεις και τα μεροκάματα έχουν ισοπεδωθεί, ενώ οι σταθερές θέσεις εργασίας είναι μόλις 200-250 χωρίς να υπολογίζονται όσες χάθηκαν, αντίστοιχα, από τον ΟΛΠ. Επιπλέον, πρόσθεσε ότι με τους φιλικούς διακανονισμούς μειώνεται διαρκώς το ενοίκιο, που καταβάλλεται στον ΟΛΠ.
Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά εξέφρασε, επίσης, τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι η μέχρι τώρα διαδικασία γίνεται με απόλυτη αδιαφάνεια από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς, όπως είπε, να γνωρίζουμε ούτε πόσες και ποιες προσφορές κατατέθηκαν, την αποτίμηση που υποτίθεται ότι έγινε, αλλά ούτε και το τελικό κείμενο της νέας Σύμβασης Παραχώρησης. «Η «συσκότιση» σε μια τέτοια διαδικασία, δεν προοιωνίζεται τίποτα θετικό και σίγουρα θα αναζητηθούν ευθύνες, ιδιαίτερα για τον κίνδυνο τον οποίο διατρέχουν το δημόσιο συμφέρον, οι θέσεις εργασίας των εργαζόμενων στα λιμάνια – και όχι μόνο- και γενικότερα οι εργασιακές σχέσεις», υπογράμμισε.
Σημειώνεται ότι η διαδικασία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς έχει ολοκληρωθεί, ενώ οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν από το ΤΑΙΠΕΔ την Τρίτη 12 Ιανουαρίου.