Latest News

Πέμπτη, 20 Αυγούστου 2015

Σε ποιόν ανήκει η θαλαμηγός που βυθίστηκε στη Μύκονο

Τι ανακοίνωσε το Λιμενικό για την πολυτελή θαλαμηγό που βυθίστηκε στη ΜύκονοΤελικά η πολυτελής  θαλαμηγός που βυθίστηκε το πρωί στη Μύκονο φαίνεται πως ανήκει σε...




Τούρκο επιχειρηματία (ΕΔΩ)  
Ο λογος για τη βύθισης της 33μετρης με σημαία ΗΠΑ θαλαμηγού «Aloha» του Τούρκου «βασιλιά της κλωστοϋφαντουργίας» Ισαάκ Τσερίτ (Ishak Cerit)

Η βύθιση του κατασκευής 2009 σκάφους, που η αξία του υπολογίζεται ότι ξεπερνάει τα 6,2 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 6 εκατομ. €), έγινε, τα ξημερώματα της Πέμπτης 20/8, ενώ πάνω στο πλοίο βρισκόταν μόνο το 4μελές πλήρωμά της, όλοι Τούρκοι ναυτικοί, οι οποίοι εγκατέλειψαν εγκαίρως το σκάφος και διασώθηκαν.

Σύμφωνα με τα τούρκικα μέσα ενημέρωσης ο Ισαάκ Τσερίτ βρισκόταν έξω από το σκάφος, στο κοσμικό νησί των Κυκλάδων, καθώς γιόρταζε την επανασύνδεσή του με το πρώην μοντέλο Εσίν Μοραλιόγλου (Esin Moral?oglu), με την οποία είναι παντρεμένος αλλά είχαν βρεθεί, για ένα διάστημα, σε διάσταση καθώς στη σχέση τους είχε μπει ένα «τρίτο πρόσωπο», γένους θηλυκού.
Ωστόσο, φαίνεται ότι το ζευγάρι επανασυνδέθηκε και όπως έγραψε η Hurriyet ξεκίνησε για ένα ταξίδι στα ελληνικά νησιά, το οποίο ίσως και να μην διακόψει μετά το ατύχημα αν και γράφτηκε ότι θα επιστρέψει αεροπορικώς στην Κωνσταντινούπολη μέσω Αθήνας.
Ο Τσερίτ λέγεται ότι έδωσε το όνομα «Aloha»στο πολυτελές σκάφος του καθώς έχει περάσει αρκετά χρόνια της ζωής του, στη Χαβάη, όπου αυτή η λέξη σημαίνει «Για σου». Όμως, το ίδιο όνομα έχει δώσει και στα εργοστάσια της κλωστοϋφαντουργίας του, όπου οι εργάτες διαμαρτύρονται για τις χαμηλότατες αμοιβές τους 
καταγγέλλοντας ότι «αφεντικό» ζει μέσα στη χλιδή, με πολυτελή κότερα και ελικόπτερα και φέρεται ότι εμποδίζει, με σκληρούς τρόπους, οποιαδήποτε συνδικαλιστική δραστηριότητα.

Για τις ανάγκες του ταξιδιού η θαλαμηγός ήταν γεμάτη με 13 τόνους πετρέλαιο. Γι’ αυτό, τα στελέχη του Λιμεναρχείου Μυκόνου, που έσπευσαν στην περιοχή, από τα πρώτα πράγματα, που έδωσαν βάρος μετά την διάσωση των τεσσάρων αλλοδαπών, ήταν η απάντληση των καυσίμων και η αποφυγή πρόκλησης ρύπανσης στις δύο κοσμοπολίτικες παραλίες της Μυκόνου και σίγουρα από τις πιο «διάσημες» σε όλη την Ευρώπη.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία η βύθιση του σκάφους άρχισε, λίγο μετά από τις 3 τα ξημερώματα της Πέμπτης, όταν παρουσιάστηκε εισροή υδάτων. Η επίσημη ανακοίνωση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος κάνει αναφορά σε προσάραξη και όπως γράφεται σε ηλεκτρονικές σελίδες της Μυκόνου μάλλον προσέκρουσε σε ύφαλο, νότια του νησιού Αγίας Άννας Παράγκας. 

Ορισμένες πληροφορίες πάντως, που δημοσιεύτηκαν στο εξειδικευμένο site «Yacht Harbour» αναφέρουν ότι προηγήθηκε βλάβη στα ηλεκτρονικά συστήματα του πλοίου, που εμπόδισε τον εξοπλισμό ασφαλείας να λειτουργήσει προειδοποιητικά.

Ο ίδιος, πάντως, ο Τσερίτ σύμφωνα με πληροφορίες, απέδωσε το ναυάγιο, μιλώντας σε αξιωματικού του Λιμενικού  σε ανθρώπινο λάθος του πληρώματος, λέγοντας ότι πρόσφατα είχαν αναλάβει καθήκοντα αντικαθιστώντας το προηγούμενο πλήρωμα.
«Δεν ήξεραν, δεν έβλεπαν πιθανόν», φέρεται να είπε ο ίδιος υποστηρίζοντας ότι η προσάραξη του πολυτελούς γιοτ οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα.

Όπως κατέθεσαν μέλη του πληρώματος, δύο απ’ αυτούς, που είχαν βάρδια έτρεψαν και ειδοποίησαν τους συναδέλφους τους, που κοιμόντουσαν σε καμπίνα και όλοι μαζί εγκατέλειψαν τη θαλαμηγό, η οποίο βυθίστηκε σχεδόν ολόκληρη πριν από την ανατολή του ήλιου.

Οι 4 ναυτικοί διασώθηκαν από σκάφη, που έσπευσαν για την παροχή βοήθειας και τέθηκαν στην διάθεση των αρχών, που διενεργούν προανάκριση.

Το yacht, που έχει κατασκευαστεί σε ιταλικό ναυπηγείο και ανήκει στη σειρά 106ft Custom Line Navetta 33 και έχει πέντε καμπίνες επιβατών με αρκετό χώρο για 10 άτομα.