Latest News

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

Η ώρα της κρίσης για το τραμ στον Πειραιά


Πλησιάζει η ώρα της κρίσης το αμφισβητούμενο έργο με την επέκταση του τραμ ...
στον Πειραιά. 
Το Συμβούλιο της Επικρατείας θα αποφασίσει την Τετάρτη 6 Μαΐου για την αίτηση ακυρώσεως της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, που έχει ασκήσει το Ινστιτούτο Καταναλωτών Πειραιά - Άμυνα Κατά Του Τραμ και πολίτες της περιοχής.

Ήδη, έχουν υποβληθεί καταγγελίες για τα νομικά και τεχνικά προβλήματα του έργου στα αρμόδια υπουργεία, στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας για να διενεργήσει πραγματογνωμοσύνες στα προβληματικά μέρη του, στην Περιφέρεια Αττικής, στην Εισαγγελία Πειραιά.
Παράλληλα, ολοκληρώνεται αντίστοιχη αναφορά στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ενέκριναν την χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ, ενώ συνεχίζεται η συλλογή υπογραφών κατά του έργου και σχεδιάζονται κινητοποιήσεις.
Αυτά αναφέρονται σε ανακοίνωση του ΙΝΚΑ Πειραιά - Άμυνα Κατά Του Τραμ, σύμφωνα με την οποία, πρόσφατα έγινε στο Δημαρχείο Πειραιά συνάντηση της επιτροπής φορέων και κατοίκων του Πειραιά που αμύνονται κατά της επιβολής του Τραμ-Τρένου με το δήμαρχο Πειραιά κ. Μώραλη. 
Μάλιστα, ζητήθηκε από τον Γιάννη  Μώραλη να συγκαλέσει δημοτικό συμβούλιο για να θέσει σε νέα ψηφοφορία την διακοπή του έργου.




Αναλυτικά στην ανακοίνωση του ΙΝΚΑ ΠΕΙΡΑΙΑσημειώνονται τα εξής:

Μετά από τρίμηνη αναμονή στο αίτημά μας, πραγματοποιήθηκε στις 28/4/2014 στο Δημαρχείο Πειραιά συνάντηση της επιτροπής φορέων και κατοίκων του Πειραιά που αμύνονται κατά της επιβολής του Τραμ-Τρένου με τον Δήμαρχο Πειραιά κ. Μώραλη.

Το ΙΝΚΑ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΑΜΥΝΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΤΡΑΜ εκπροσωπήθηκε στην συνάντηση και με την νομική μας σύμβουλο κ. Α. Γιαννούλου. Στην διάρκεια της συζήτησης αναπτύχθηκαν στον κ. Δήμαρχο τα τεχνικά, κυκλοφοριακά νομικά και οικονομικά ζητήματα που κάνουν επικίνδυνη και απαγορευτική την είσοδο του Τραμ στον Πειραιά. Το καθένα από αυτά συζητήθηκε εκτενώς, αναδεικνύοντας όλες τις εγκληματικές πράξεις και παραλείψεις που λαμβάνουν χώρα σήμερα στην πόλη μας, αλλά και την ευθύνη που έχει ο σημερινός Δήμαρχος Πειραιά, τόσο απέναντι στους Πειραιώτες όσο και στους υπόλοιπους πολίτες της χώρας, αφού ο Πειραιάς είναι το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Ελλάδας και το κέντρο πρόσβασης στα περισσότερα νησιά μας, εξυπηρετώντας εκατομμύρια ταξιδιώτες κάθε χρόνο.

Στον Δήμο Πειραιά αποδίδονται ήδη ευθύνες από τους Πειραιώτες που εδώ και ένα χρόνο υποφέρουν από τις μονοδρομήσεις, τις περιβαλλοντικές αλλοιώσεις και τις καταστροφές που γίνονται στην πόλη μας, από τους μαγαζάτορες που έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα και από όλους όσους για να εισέλθουν και να εξέλθουν στο λιμάνι με το όχημα τους συναντούν τεράστια κίνηση που επιδεινώνεται δραματικά στην διάρκεια κάθε καλοκαιριού.

Καταθέσαμε τον προβληματισμό μας σχετικά και με την ανύπαρκτη οικονομική δυνατότητα της κατασκευάστριας εταιρείας - αλλά και της χώρας - για την αποπεράτωση του έργου, αφού ο προϋπολογισμός του έχει σχεδόν τριπλασιασθεί, το 30% αυτού πρέπει να χρηματοδοτηθεί από ελληνικά κεφάλαια, την στιγμή που η οικονομική κρίση μαστίζει την χώρα και η κατασκευάστρια εταιρεία όπως φημολογείται ότι έχει απλήρωτο το προσωπικό της για μήνες, δηλαδή του είπαμε ότι θα μαζεύει ο Δήμος τα παρατημένα υπολείμματα του έργου που δεν θα τελειώσει.

Μια μεταφορική επιχείρηση που λειτουργεί με ζημία χρόνια, και θέλει να επιβιώσει παίρνοντας με το ζόρι πελάτες που εξυπηρετούνται θαυμάσια από άλλες, μπαίνοντας καταστροφικά στη πόλη που δεν χρειάζεται τίποτα άλλο, μπορεί να το κάμει μόνο αν έχει το Δήμαρχο δικό της.

Καταγγείλαμε στον κ. Δήμαρχο ότι κινδυνεύουμε μετά από τα γνωστά τρακαρίσματα και τους μέχρι σήμερα νεκρούς να θρηνούμε με συχνότητα θύματα από την κατασκευαστική μορφή, αφού για το Τραμ συρμός από “τάνκς” των 64 τόνων θέλουν να κάμουν χρήση αδύναμων υποδομών – όπως η ετοιμόρροπη γέφυρα στην Λ. Λαμπράκη που έχει κατασκευαστεί από το 1970 με τον παλιό αντισεισμικό (προ του 1981) κανονισμό, ενώ έχει ελάχιστα συντηρηθεί. Αυτό και αν είναι φρίκη, να ξέρεις ότι μπορεί να ρίξουν την γέφυρα οι 64 τόνοι περνώντας από πάνω της.

Καταγγείλαμε την ανυπαρξία εμπεριστατωμένης κυκλοφοριακής μελέτης με αποτέλεσμα την κυκλοφοριακή ασφυξία στην οποία 12 μήνες τώρα έχει περιέλθει η πόλη και την παραβίαση του χρονοδιαγράμματος εκτέλεσης του έργου που είναι αδύνατον να ικανοποιηθεί – είναι ήδη εκπρόθεσμο αφού ο ορισμένος χρόνος εκτέλεσης Φεβρουάριος του 2015 παρήλθε και έχει εκτελεσθεί μόνο το 20% του έργου.

Καταγγείλαμε ότι το έργο του Τραμ δεν έπρεπε να είχε ξεκινήσει τη στιγμή που η υπογείωση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά ματαιώθηκε – αφού η υπογείωση ήταν βασική προϋπόθεση της επέκτασης του Τραμ προς τον Πειραιά.

Καταγγείλαμε ότι το έργο του Τραμ δεν έπρεπε να είχε ξεκινήσει λόγω έλλειψης της ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ γνωμοδότησης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για την διέλευση του Τραμ από αρχαιολογικούς χώρους και γύρω από αυτούς, με την ανοχή από τον Δήμο και τα αρμόδια Υπουργεία της βάναυσης παραβίασης της νομοθεσίας για την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Καταγγείλαμε στον κ. Μώραλη την απαξίωση της εγκεκριμένης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (που ούτως ή άλλως έχει σοβαρές παραλείψεις), τις αυθαίρετες ενέργειες της κατασκευάστριας, που παραβιάζει κατάφωρα την μελέτη και ως προς την κατασκευή και ως προς τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, της υγείας και της σωματικής ακεραιότητας των πολιτών, όπως και οι ράμπες των αναπήρων στην διάρκεια εκτέλεσης έργων. Τα στοιχεία ετέθησαν στη διάθεση του κ. δημάρχου, ο οποίος δεσμεύθηκε ότι με το νομικό του επιτελείο θα τα εξετάσει.

Ζητήσαμε από τον κ. Μώραλη να συγκαλέσει Δημοτικό Συμβούλιο για να εξετασθούν τα θέματα αυτά και να θέσει σε νέα ψηφοφορία την διακοπή του έργου, λαμβάνοντας υπ' όψιν ότι επιφέρει στένεμα πεζοδρομίων των λεωφόρων, την κατάργηση 10 γραμμών Λεωφορείων και Τρόλεϊ, κατάργηση θέσεων νόμιμης στάσης και στάθμευσης, ελεύθερης ροής πεζών, αναπήρων και οχημάτων κλπ και καταστροφικές συνέπειες στην ασφάλεια των δημοτών, στην οικονομική ζωή της πόλης και στην εμπορική – λειτουργική αξία των ακινήτων, αλλά και στην αισθητική του Πειραιά.

Ο κ. Δήμαρχος καλείται να αποφασίσει αν θα είναι με το μέρος των δημοτών και του λαού ώστε να σταματήσει προς όφελος της πόλης, αλλά και του κράτους, την επιχειρούμενη είσοδο του υπερελλειμματικού, άχρηστου τραμ-τρένου που μόνο θα υποβαθμίσει και θα φτωχύνει το σύνολο της πόλης. Εμείς του παρέχουμε όλα τα αδιάσειστα στοιχεία ώστε να αποτρέψουμε μαζί, με μπροστάρη τον ίδιο, την απαξίωση της πόλης του Πειραιά και πρώτου λιμανιού της χώρας.

Αν πάλι αφήσει την πόλη έρμαιο στις συμφωνίες των προηγούμενων δημοτικών αρχών που με τα γνωστά μνημόνια στραγγαλίζουν την πόλη, ερήμην του Πειραϊκού λαού, τότε ο Πειραιάς θα βγει νικητής μόνο με τις δικές μας δυνάμεις. Μαζί με άλλους πολίτες του Πειραιά από το 2008 έχουμε ασκήσει αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας που, μετά από πολλές αναβολές, δικάζεται στις 6.5.2015. Παράλληλα έχουμε υποβάλει καταγγελίες για τα νομικά και τεχνικά προβλήματα του έργου στα αρμόδια Υπουργεία, στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας για να διενεργήσει πραγματογνωμοσύνες στα προβληματικά μέρη του έργου, στην Περιφέρεια Αττικής, στην Εισαγγελία Πειραιά, ενώ ολοκληρώνεται η αντίστοιχη αναφορά μας στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ενέκριναν την χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ. Τέλος συνεχίζεται σε τακτική βάση η ενημέρωση των Πειραιωτών, η συλλογή υπογραφών κατά του έργου και προετοιμάζουμε περαιτέρω δυναμικές κινητοποιήσεις.

ΟΙ ΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΤΡΑΜ-ΤΡΕΝΟΥ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΟΥΝ.

(Για πληροφορίες ανατρέξτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://amynakatatoytram.blogspot.gr/)

Στην συνάντηση παραβρέθηκαν οι: Ν. Αρτεμάκης, Γ. Σπυράκης, Α. Τσαμαντάκης, Τ. Παππάς, Δ. Πάνου, Ξ. Ιωαννίδου, Α. Δεδινταδάκη, Δρ. Ουρανός, Α. Μπουλιέρη, καθώς και άλλα μέλη της ομάδας δράσης ενάντια στην διέλευση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ από το κέντρο του Πειραιά

@ Εντύπωση προκαλεί πάντως ότι στην εκτενέστατη ανακοίνωση δεν αναφέρεται τι απάντησε ο δήμαρχος...