Latest News

Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

Εκπτώσεις: Τι αλλάζει, τι πρέπει να γνωρίζεται

Εκπτώσεις: Τι αλλάζει, τι πρέπει να γνωρίζεταιΟ νέος Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή όσον αφορά στις προσφορές, στις εκπτώσεις και στις...
προωθητικές ενέργειες, που δημοσιεύτηκε  στην Εφημερίδα... της Κυβερνήσεως. 

Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Κώδικα, όπως σημειώνει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, είναι τα εξής:

Εκπτώσεις

Εκπτώσεις διενεργούνται τέσσερις φορές το χρόνο (τακτικές και ενδιάμεσες).

Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής, επιτρέπεται και η αναγραφή του ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται  το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Προσφορές

Απελευθερώνονται οι προσφορές, με μόνη προϋπόθεση τον περιορισμό της ποσότητας των προσφερόμενων ειδών στο 50% του δυναμικού του καταστήματος.

Οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας πραγματοποιούνται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από τις περιόδους των εκπτώσεων. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης.

Γενικά για εκπτώσεις, προσφορές και προωθητικές ενέργειες

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, προσφορών και προωθητικών ενεργειών πρέπει να εμφανίζεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος ή το πρόσθετο όφελος στην περίπτωση των προωθητικών ενεργειών, προκειμένου η σύγκριση τους να είναι απλή και σαφής. Συμπληρωματικά μπορεί να αναφέρεται και το αντίστοιχο ποσοστό έκπτωσης στο χώρο πώλησης γενικά ή ανά προϊόν.

Καταστήματα Stock και Outlet

Χαρακτηρίζονται ως καταστήματα Stock και Outlet, τα καταστήματα λιανικής πώλησης των προϊόντων που ανήκουν σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω κατηγορίες:

•     αποθέματα προηγούμενων εμπορικών περιόδων (σεζόν)
•     αποθέματα παλαιάς μόδας
•     αποθέματα καταργημένων ή παλαιών ή μη εμπορεύσιμων εμπορικών κωδικών
•     αποθέματα παλαιών εμπορικών σειρών
•     παλαιά εν γένει αποθέματα
•     είδη ξεπερασμένης τεχνολογίας και καταναλωτικών συνηθειών
•     είδη πλεονάζουσας παραγωγής
•     είδη που επιστράφηκαν και/ή αποθέματα λόγω ακύρωσης παραγγελιών
•     είδη που ανήκουν σε δοκιμαστικές ή πειραματικές σειρές ή είναι δείγματα.
•     Επιπλέον των ανωτέρω ειδών τα καταστήματα Stock επιτρέπεται να πωλούν μεταχειρισμένα και ελαττωματικά προϊόντα.

Τα χαρακτηριζόμενα ως καταστήματα stock ή Outlet, για να λειτουργήσουν, θα πρέπει να έχουν προβεί σε έναρξη εργασιών ως καταστήματα Stock ή ως καταστήματα Outlet στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Τα εν λόγω καταστήματα υποχρεούνται να αναγράφουν:

• την παλαιά τιμή πώλησης διαγραμμένη και
• τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών.

Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών, τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και -με έντονη γραφή- τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις» ή «προσφορές».

Σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, το ελάττωμα θα σημειώνεται κατά τρόπο σαφή επί του προϊόντος.

Ηλεκτρονικό Μητρώο Καταγγελιών


Δημιουργείται ηλεκτρονικό μητρώο καταγγελιών στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, για την καταχώριση σε αυτό καταγγελιών καταναλωτών. Η καταχώριση της καταγγελίας γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτήwww.1520.gov.gr, με τη χρήση ηλεκτρονικής φόρμας στην οποία ο καταναλωτής συμπληρώνει τα στοιχεία του καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης, την πρακτική της οποίας θέλει να καταγγείλει.
Κυρώσεις