Latest News

Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Το σκάνδαλο των καπναποθηκών Κεράνη...


Το σκάνδαλο των καπναποθηκών Κεράνη θα απασχολήσει τη Βουλή, ενώ θα κατατεθεί υπόμνημα στην εισαγγελέα Διαφθοράς μετά από αναφορά στον...
Άρειο Πάγο. 

Με ερώτησή του ο πρώην Υπουργός Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ είχε ζητήσει τη μεταφορά του Υπουργείου ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ που στεγάζετο σε 11 κτίρια (με κόστος για το Δημόσιο 4.000.000 ευρώ ετησίως για μισθώματα) στις ΚΑΠΝΑΠΟΘΗΚΕΣ ΚΕΡΑΝΗ και είχε συνηγορήσει και ο Πρωθυπουργός από το 2012. Και συνεχίζει επί λέξει ο π. Υπουργός «και αιφνιδίως μία ωραία πρωία στις 25/7/2013 διαβάζω έκπληκτος στα ΝΕΑ ότι του ΚΕΡΑΝΗ δόθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ για τα Δικαστήρια του Πειραιά έναντι 2.600.000 ευρώ ετησίως. Το δημοσίευμα προσέθετε ότι στο κτίριο της Λ. Θηβών επρόκειτο σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό να μεταστεγασθεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, το οποίο όμως τελικά δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον! Ακόμη αιωρείται η απορία πώς προέκυψε η απόσυρση ενδιαφέροντος από το ΥΠΑΑΤ και ποιος έχει την ευθύνη γι αυτό, που εντέλει στοίχισε και στοιχίζει στο δημόσιο εκατομμύρια ευρώ…».
Για το θέμα οι κ.κ. Καρδαράς Τσουρούλης, Βρέλλος θα καταθέσον ΥΠΟΜΝΗΜΑ μετά από ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ Α.Π. στην Εισαγγελέα  Διαφθοράς κας Αγγελικής Τριανταφύλλου. 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
  • Τετάρτη, 23 Ιουλ 2014 00:00

ΕΡΩΤΗΣΗ 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ 
& ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ



Θέμα: Μετά την άρνηση των δικαστηρίων Πειραιά να μεταφερθούν στο κτήριο του ΚΕΡΑΝΗ, μετακόμιση τώρα του ΥπΑΑΤ (με δύο χρόνια καθυστέρηση και απώλεια εκατομμυρίων ευρώ)

Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά, σε δηλώσεις του μεταξύ άλλων εξέφρασε την αντίθεσή του, στη μετακόμιση των δικαστηρίων του Πειραιά. Η τοποθέτηση αυτή έρχεται να προστεθεί στην εκπεφρασμένη αντίθεση του συνόλου σχεδόν φορέων και παραγόντων της πόλης του Πειραιά. Ως εκ τούτου, είναι διαφαινόμενη πλέον η ακύρωση της μεταφοράς των Δικαστηρίων Πειραιά στο κτήριο «ΚΕΡΑΝΗ», επί της οδού Θηβών. Έτσι, διανοίγει εκ νέου ο δρόμος για την υλοποίηση της πρωταρχικής απόφασης για μετεγκατάσταση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ) με όλες του τις υπηρεσίες που βρίσκονται διεσπαρμένες, στο κτήριο αυτό που δύναται να τις στεγάσει όλες.

Πριν δυο χρόνια προσήλθα ως Αναπληρωτής Υπουργός στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με όρεξη για δουλειά και διάθεση να αλλάξω όλα τα κακώς κείμενα. Αμέσως, αντιληφθήκαμε με τους συνεργάτες μου την αναγκαιότητα της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ, καθώς διαπιστώσαμε ότι αυτές βρίσκονται διεσπαρμένες σε 11 διαφορετικά κτήρια, τα οποία όλα είναι ενοικιαζόμενα, με αποτέλεσμα το ετήσιο κόστος για τα μισθώματα να εγγίζει το ποσό των τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ, όπως με πληροφόρησε ο Γενικός Γραμματέας κ. Δημήτρης Μελάς, από τον οποίο είχα ζητήσει τη σχετική μελέτη.
Επιπλέον, η δεδομένη διασπορά αποτελεί επιπρόσθετο στοιχείο γραφειοκρατικών καθυστερήσεων, μειωμένου κεντρικού συντονισμού και αφάνταστης ταλαιπωρίας των πολιτών που εξυπηρετούνται από το ΥΠΑΑΤ, και οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι επισκέπτες από την επαρχία. 
Θέτοντας ως άμεσο στόχο τον περιορισμό του κόστους λειτουργίας του υπουργείου, με ταυτόχρονη άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων και της πολυδιάσπασης των υπηρεσιών, εργαστήκαμε ενδελεχώς με υπηρεσιακούς παράγοντες, για την εξεύρεση της ορθολογικότερης λύσης. 
Το αποτέλεσμα ήταν να προτείνουμε τη μεταστέγαση όλων των υπηρεσιών του ΥπΑΑΤ στο ανακαινισμένο βιοκλιματικό κτήριο του «ΚΕΡΑΝΗ». Την πρόταση, αρχικά, βρήκε ενδιαφέρουσα ο τότε Υπουργός κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης όταν μαζί επισκεφτήκαμε το χώρο. Στη συνέχεια, άμεσα ενημερώσαμε τον πρωθυπουργό με επιστολή, ο οποίος και συνηγόρησε στην υλοποίηση του εγχειρήματος, ήδη από τον Ιούλιο του 2012. 
Ενώ όλα έδειχναν ότι βαίνουν καλώς, και μάλιστα στο Υπουργείο είχαμε συστήσει και ομάδα εργασίας υπό τους δύο Γενικούς Γραμματείς κ.κ. Μόσχο Κορασίδη και Δημήτρη Μελά για τη διεκπεραίωση της μετακόμισης με την επιλογή εταιρείας μετά από διαγωνισμό για τη μετακόμιση, το κτήριο περιήλθε στην ευθύνη του ΤΑΙΠΕΔ. Και αιφνιδίως, μια ωραία πρωία, στις 25/07/13, διαβάζω έκπληκτος, στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», ότι το κτήριο του «ΚΕΡΑΝΗ» δόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στα δικαστήρια Πειραιώς έναντι ετησίου μισθώματος 2,6 εκατομμυρίων ευρώ. Το δημοσίευμα προσέθετε ότι «στο κτίριο της Λ. Θηβών επρόκειτο σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό να μεταστεγασθεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, το οποίο όμως τελικά δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον»! Ακόμη αιωρείται η απορία πώς προέκυψε η απόσυρση ενδιαφέροντος από το ΥΠΑΑΤ, και ποιος έχει την ευθύνη γι’ αυτό, που εντέλει στοίχισε και στοιχίζει στο δημόσιο εκατομμύρια ευρώ. 
Εν πάση περιπτώσει, μετά από δύο χαμένα έτη και τη συνεπακόλουθη απώλεια εκατομμυρίων ευρώ από την καταβολή υπέρογκων μισθωμάτων που στεγάζουν τις υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ, ήλθε η ώρα να κινηθούμε με αποφασιστικότητα και ταχύτητα. 
Δεδομένης της άρνησης των φορέων του Πειραιά στη μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων στο κτήριο ΚΕΡΑΝΗ, αυτό το κτήριο να δοθεί άμεσα στο ΥΠΑΑΤ. Με τη συστέγαση των διάσπαρτων υπηρεσιών του και των εποπτευόμενων οργανισμών του (ΟΠΕΚΕΠΕ, ΕΛΓΑ, ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, ΕΦΕΤ), το ΥΠΑΑΤ θα λειτουργεί πλέον ως υπηρεσία μιας στάσης για τους αγρότες, τους συνεταιριστές και τους επιχειρηματίες.
Επειδή, η ανάγκη για περιορισμό της σπατάλης του δημοσίου χρήματος είναι ακόμη αδήριτη,
Επειδή, δυο χρόνια μετά, η εντολή του πρωθυπουργού για μετακόμιση των υπηρεσιών του ΥπΑΑΤ -που θα επέφερε εξοικονόμηση έως σήμερα τουλάχιστον 2,8 εκατομμυρίων ευρώ-, δεν έχει ακόμη γίνει πράξη,
Επειδή, πλέον, το σύνολο των εκπροσώπων και φορέων του Πειραιά αντιδρά στο ενδεχόμενο μετακίνηση των δικαστηρίων του Πειραιώς στο κτήριο της Λ. Θηβών,
Επειδή, ήδη έχει πραγματοποιηθεί η κατάλληλη προετοιμασία για τη μεταφορά των υπηρεσιών ΥΠΑΑΤ και των εποπτευόμενων φορέων από αυτό στο κτήριο «ΚΕΡΑΝΗ»,
Ερωτάσθε
1. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες έτσι ώστε να γίνει επιτέλους πράξη η μετακόμιση όλων των υπηρεσιών και φορέων του ΥπΑΑΤ στο κτήριο του ΚΕΡΑΝΗ, γεγονός που θα σημάνει εξοικονόμηση τεραστίων πόρων, καλύτερο συντονισμό των υπηρεσιών, μείωση της γραφειοκρατίας και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών;




Αθήνα, 23 Ιουλίου 2014