Latest News

Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2019

Black Friday: Η κίνηση της αγοράς και οι προτιμήσεις των καταναλωτών

Στις πρακτικές πώλησης, αλλά και στην συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού τα τελευταία 24ωρα και ...
όχι μόνο, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης.

Όπως επεσήμανε, στην Ελλάδα, οι δύο πετυχημένες πρακτικές προώθησης πωλήσεων εισήχθησαν ως market events για πρώτη φορά το 2015, ενώ από το 2016 άρχισαν να τις εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρείες και πλέον με τη μεγάλη συμμετοχή των καταναλωτών έχουν επεκταθεί σε όλες τις τοπικές αγορές κάθε ελληνικής πόλης. Φέτος, τα «κτυπήματα» για on-line αγορές σχεδόν διπλασιάστηκαν από πέρυσι. 

Εντυπωσιακή ήταν η συμμετοχή και στα δύο «market events» των Σούπερ Μάρκετ, της εστίασης, των κομμωτηρίων, των παρόχων ενέργειας και συνδρομητικής τηλεόρασης, των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, των κομμωτηρίων, ακόμα και των αεροπορικών εταιρειών. Υπολογίζεται ότι, από το μεγαλύτερο εύρος συμμετοχής επιχειρήσεων σε περισσότερους κλάδους, ο φετινός τζίρος παρουσιάζεται ενισχυμένος κατά περίπου 4-5% σε σύγκριση με πέρυσι.
Οι πρώτες εκτιμήσεις από διάφορες έρευνες στο Λεκανοπέδιο, προσεγγίζουν έναν εβδομαδιαίο τζίρο της τάξεως των 3 δις ευρώ, δηλαδή περίπου το 8% του ετήσιου τζίρου της λιανικής. Οι 6 στους 10 καταναλωτές εκτιμάται ότι αγόρασαν από 3-4 προϊόντα και υπηρεσίες αυτές τις ημέρες, ενώ σύμφωνα με το μ.ο. των αποδείξεων, ξόδεψαν ο καθένας τους συνολικά από 180-200 ευρώ.
Εγκαίρως και αναλυτικά για τις εμπορικές προσφορές της «BLACK FRIDAY» και όσο διαρκέσουν «BLACK WEEK / 10 DAYS BLACK PRICES», καθώς και της «CYBER MONDAY», οι οποίες δημιουργούν μια αίσθηση επείγοντος στη λήψη μιας απόφασης αγοράς, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ορθώς υπενθύμισε στους καταναλωτές ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ιδίως ως προς τις διαδικτυακές αγορές τους.
Το 2019, οι προτιμήσεις των καταναλωτών στις αγορές και τα καταστήματα της Αττικής διαφοροποιήθηκαν από πέρυσι, με εξαίρεση την ένδυση-υπόδηση που, παρά τη μείωση από το 81% πέρυσι στο 75% φέτος, διατήρησε τη πρώτη θέση ως δημοφιλέστερη καταναλωτική κατηγορία. Οι ηλεκτρονικές συσκευές, με 44% ξεπέρασαν σε προτίμηση τα καλλυντικά που έρχονται τρίτα με 30% και ακολουθούν με 24% αξεσουάρ και κοσμήματα, 22% ηλεκτρικές συσκευές, είδη σπιτιού και τέλος διάφορα δώρα. Τον μεγαλύτερο τζίρο αυτό το τριήμερο προσφορών, όπου οι καταναλωτές ξοδεύουν 360% παραπάνω από οποιαδήποτε άλλο τριήμερο του χρόνου, είχαν οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών της Αττικής, που όμως προσέφεραν και μεγάλες εκπτώσεις άνω του 60%. Ακολούθησαν τα πολυκαταστήματα στην υπόδηση, τα ακριβά καλλυντικά και γενικά τα επώνυμα είδη.
«Δικαιολογημένα», κατέληξε ο κ. Κορκίδης, «οι μικρότεροι της αγοράς στην Αττική είναι δυσαρεστημένοι, αφού μετά από 10 χρόνια κρίσης δεν έχουν τα αποθέματα, ούτε τα μεγάλα περιθώρια να ξεπουλήσουν εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων».