Latest News

Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2019

Black Friday: Άλλα περίμεναν και άλλα είδαν οι επιχειρηματίες στην Ελλάδα


Άλλα περίμεναν και άλλα είδαν όσον αφορά τουλάχιστον την προσέλευση πελατών στα καταστήματα, οι επιχειρήσεις που πλαισίωσαν μαζικά την Black Friday στη χώρα μας, ένα αμερικανόφερτο εμπορικό "έθιμο" που '''πλέον έχει μετεξελιχθεί σε Black...
Week στην εγχώρια λιανική αγορά. 

Οι εικόνες του μεγάλου συνωστισμού και οι τεράστιες ουρές στα ταμεία των καταστημάτων από νωρίς το πρωί, με βάση τα όσα έγιναν την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, φάνηκε ότι να ανήκουν στο παρελθόν. Από το μεσημέρι κι έπειτα, πάντως, η κίνηση σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, όπως για παράδειγμα στην οδό Ερμού, καθώς και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα (π.χ Mall στο Μαρούσι) αυξήθηκε, με το ενδιαφέρον των καταναλωτών να προσελκύουν όχι μόνο τα προϊόντα τεχνολογίας, αλλά πολύ περισσότερο αρκετά φθηνότερα είδη ένδυσης και υπόδησης. 
Να σημειωθεί ότι αρκετές επιχειρήσεις συνεχίζουν και σήμερα Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου με μεγάλες προσφορές στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα στο πλαίσιο της λεγόμενης Cyber Monday, θεσμός που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2005, στις ΗΠΑ.
Βασική αιτία για την αυξημένη μεν σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, μειωμένη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές της Black Friday στην Ελλάδα κίνηση στα εμπορικά καταστήματα, θεωρείται από τους παράγοντες της αγοράς η μεγάλη διάρκεια του θεσμού των προσφορών. Να θυμίσουμε ότι φέτος η «Μαύρη Παρασκευή» ξεκίνησε σε πολλές μεγάλες αλυσίδες από το βράδυ της προηγούμενης Κυριακής. Από την άλλη, οι καταναλωτές πλέον είναι πιο "ψιλιασμένοι" αναζητούν και ενημερώνονται καλύτερα, και είδαν σε αρκετές περιπτώσεις ότι οι εκπτώσεις στα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν είναι περιορισμένες.
Επικεφαλής κορυφαίας αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, μιλώντας στην «Καθημερινή» υποστήριξε ότι, αν και οι προσφορές ξεκίνησαν από το βράδυ της Κυριακής, οι καταναλωτές ήταν διστακτικοί τις πρώτες ημέρες της εβδομάδας και η κίνηση ξεκίνησε ουσιαστικά από την Πέμπτη. Εκτίμησε, δε, ότι οι πωλήσεις κυμάνθηκαν στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρυσι.
Υπάρχει και μία τρίτη σημαντική αιτία στην οποία οφείλεται το γεγονός ότι ο συνωστισμός ήταν χθες λιγότερος. Πλέον όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ψωνίζοντας είτε από ελληνικά είτε από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα. Από την οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού, η έρευνα γίνεται πιο εύκολα, με λιγότερο κόπο και... συνωστισμό, άλλωστε. 
Σύμφωνα με την εικόνα που υπήρχε, την Παρασκευή το απόγευμα σε μία από τις πλέον γνωστές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (marketplace), η ημερήσια κίνηση από την περασμένη Δευτέρα ήταν τουλάχιστον διπλάσια. Την Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, παραμονή της Black Friday, η συγκεκριμένη πλατφόρμα δέχθηκε 1,5 εκατ. επισκέπτες, ενώ τα κλικ που έγιναν ήταν περίπου 900.000.
Ποιοι προσέφεραν τι
Πολύ μεγάλη αλυσίδα που δραστηριοποιείται κυρίως στα προϊόντα τεχνολογίας διέθεσε αποκλειστικά μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος κλιματιστικά μηχανήματα, αφυγραντήρες και κάποια μοντέλα κινητών, είδη τα οποία εξαντλήθηκαν στη διάρκεια της εβδομάδας.
Μεγάλες εκπτώσεις κατέγραψαν τα καλλυντικά, φτάνοντας ακόμα και το 60%.
Προσφορές έκαναν όλες οι αλυσίδες ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, τα καταστήματα γειτονιάς απ’ όλο το φάσμα των κλάδων, σουπερ μάρκετ, εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες, ακόμη και αλυσίδες εστίασης, όπως π.χ. η KFC η οποία πωλούσε το double berger της προς 2,8 ευρώ.
Βέβαια στην πρώτη γραμμή βρέθηκαν οι μεγάλοι retailers όπως τα: Public, Πλαίσιο, Praktiker, Media Markt, Κωτσόβολος, Leroy Merlin, Αttica Πολυκαταστήματα, Notos Galleries και Hondos Center.