Latest News

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019

Προς πώληση οι δύο χρυσές BMW

Με μια συμβολική του κίνηση, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αρνήθηκε να παραλάβει και να χρησιμοποιήσει τις δυο θωρακισμένες BMW, προτιμώντας το αυτοκίνητο που...
είχε ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

O κ. Μητσοτάκης, την ίδια μέρα, έδωσε εντολή να βρεθεί άμεσα αγοραστής, προκειμένου να πουληθούν τα δύο πανάκριβα και δαπανηρά αυτοκίνητα που βαρύνουν με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ τον κρατικό προϋπολογισμό!
Κάτι που είχε αναγγείλει και ο Αλέξης Τσίπρας (μαζί με την πώληση ενός πρωθυπουργικού αεροπλάνου) και δεν υλοποίησε ποτέ…
Για τις μετακινήσεις των πρωθυπουργών, το κράτος δεν διαθέτει μόνο μία πανάκριβη BMW, αλλά δύο και η «δίδυμη αδελφή της πανάκριβης και πολυτελούς “Μπέμπας” του Μνημονίου» βρίσκεται παρκαρισμένη στο Μέγαρο Μαξίμου. Είχε αγοραστεί επί κυβερνήσεως Γ. Παπανδρέου, είχε παραχωρηθεί στον εκάστοτε
υπουργό Δημόσιας Τάξης και εν συνεχεία παραχωρήθηκε στον πρωθυπουργό. Η πρώτη της εμφάνιση ως πρωθυπουργικό αυτοκίνητο έγινε στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», όταν ο τότε πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς πήγε να υποδεχθεί και παραλάβει την Άνγκελα Μέρκελ.
Οι δύο BMW κοστίζουν περίπου 25.000 ευρώ τον χρόνο η καθεμία για συντήρηση και δεκάδες χιλιάδες ευρώ για βενζίνη. Οπότε ζητείται… Άραβας σεΐχης ή Ρώσος μεγιστάνας να αγοράσει τις αλεξίσφαιρες κρατικές πολυτελείς λιμουζίνες, αξίας 750.00 ευρώ η καθεμιά, οι οποίες μένουν προς το παρόν στα αζήτητα.
Ο Κυριάκος και τα κρατικά αυτοκίνητα
Ο κ. Μητσοτάκης, ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, επιχείρησε να βάλει μια τάξη και να κάνει έλεγχο στο χάος των κρατικών οχημάτων, με στόχο να περιορίσει τα έξοδα και τις υπερβολικές σπατάλες από την αλόγιστη χρήση τους. Την ίδια εντολή έδωσε και στον σημερινό υπουργό.
Τα ποσά που δαπανώνται για τη συντήρηση των κρατικών λιμουζινών καθ’ όλη τη διάρκεια του μνημονίου και της φτωχοποίησης του ελληνικού λαού είναι πέρα από κάθε φαντασία και λογική, καθιστώντας τις συγκεκριμένες δαπάνες, που συνεχίζονται έως και σήμερα, κυριολεκτικά εκτός τόπου και χρόνου.
Σε αυτό το απολύτως οξύμωρο πλαίσιο, ένα απλό σέρβις των θωρακισμένων υπερπολυτελών BMW 760 που χρησιμοποιούσαν οι προηγούμενοι πρωθυπουργοί στοιχίζει 25.000 ευρώ!
Για καινούργια λάστιχα στη Mercedes του Προέδρου της Δημοκρατίας πληρώνουμε 12.000 ευρώ, ενώ χρεώνονται και… εργατικά στο Ελληνικό Δημόσιο για την τοποθέτησή τους (!) που φτάνουν τα 900 ευρώ! Η τοποθέτηση δύο παρμπρίζ στο αυτοκίνητο του αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας τιμολογείται 24.000 ευρώ! Οι κωδικοί των χρηματικών ενταλμάτων της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Επισήμων της ΕΛ.ΑΣ., όπως έχουν επίσημα αναρτηθεί από το αρμόδιο υπουργείο στη «Διαύγεια», έχουν πάρει φωτιά τα τελευταία χρόνια, με τον Έλληνα
φορολογούμενο να βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να κινήσει τα θηριώδη θωρακισμένα οχήματα της κυβερνητικής ελίτ αυτού του κράτους.
Ναυαρχίδες του VIP στόλου είναι οι δύο BMW 760Li HS που αγοράστηκαν το 2010 επί κυβέρνησης Γιώργου Παπανδρέου για να τις χρησιμοποιούν οι εκάστοτε υπουργοί Οικονομικών και Δημόσιας Τάξης.
Πρώτος «ιδιοκτήτης» του ενός εκ των δύο σούπερ αυτοκινήτων, που πληροί τα υψηλότερα επίπεδα θωράκισης παγκοσμίως κατά επιθέσεων με σφαίρες, χειροβομβίδες, ρουκέτες και βόμβες, με την τιμή αγοράς του να φτάνει τα 750.000 ευρώ, υπήρξε ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου και από τον Ιούνιο του 2011 μέχρι και τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου ο διάδοχός του και πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.
Η έρευνα, που βρίσκεται σε εξέλιξη, αποκάλυψε ότι η δεύτερη αλεξίσφαιρη BMW παραχωρήθηκε το
2012 από τον τότε υπουργό Δημόσιας Τάξης Νίκο Δένδια στο Μέγαρο Μαξίμου και έκτοτε χρησιμοποιούνταν για τις μετακινήσεις του τότε πρωθυπουργού.
Ασύλληπτα ποσά
Το κόστος του σέρβις της πρωθυπουργικής BMW 760Li HS των 4.400 κυβικών εκατοστών είναι πραγματικά ασύλληπτο. Τον Σεπτέμβριο του 2016 αυτό ανήλθε στα 25.018,21 ευρώ (!).
Ειδικότερα, 17.650,51 ευρώ κόστισε η προμήθεια των ανταλλακτικών και 7.367,70 ευρώ η αμοιβή της εργασίας του εξουσιοδοτημένου συνεργείου. Ιλιγγιώδη είναι και τα ποσά για την αντικατάσταση των αλεξίσφαιρων ελαστικών της λιμουζίνας, αφού μια τετράδα από αυτά στοίχισε στις 19 Μαρτίου 2016 το ποσό των 9.672,42 ευρώ.
Η πρώτη αλλαγή των ελαστικών ειδικού τύπου έγινε τον Ιούνιο του 2013 όταν αντικαταστάθηκε ο ένας τροχός, αντί 3.354 ευρώ. Η τελευταία αλλαγή πραγματοποιήθηκε στις 14 Ιουλίου 2016, με την αντίστοιχη δαπάνη αγοράς να είναι της τάξης των 2.499,35 ευρώ, ενώ η αμοιβή εργασίας τοποθέτησης του ελαστικού «στο θωρακισμένο υπηρεσιακό όχημα μάρκας BMW που χρησιμοποιείται για τις μετακινήσεις του προέδρου της Κυβερνήσεως» ήταν
399,75 ευρώ. Μικρότερη από τα 600 ευρώ που πληρώθηκαν για την αντικατάσταση άλλου ελαστικού τον Οκτώβριο του 2015, με τιμή αγοράς 2.372,79 ευρώ.
«Χρυσές» μετακινήσεις
Ιδιαίτερα κοστοβόρες ήταν οι μετακινήσεις του Γιώργου Παπανδρέου κατά τη διάρκεια της πρωθυπουργίας του.
Η θωρακισμένη Mercedes S500 L GUARD, που χρησιμοποιούσε, άλλαξε ελαστικά τον Δεκέμβριο του 2010, με τη σχετική δαπάνη να ανέρχεται στα 7.710,52 ευρώ. Τον Ιούνιο του 2011 η Υπηρεσία Ασφαλείας προέδρου της
κυβέρνησης προχώρησε σε σέρβις του αυτοκινήτου καταβάλλοντας 3.125,28 ευρώ. Εν συνεχεία, τον Νοέμβριο του 2012, η αντικατάσταση εκ νέου των ελαστικών στοίχισε 9.415,48 ευρώ. Αφού μεσολάβησαν συντηρήσεις αρκετών χιλιάδων ευρώ, το συγκεκριμένο θωρακισμένο όχημα της Υπηρεσίας Προστασίας Επισήμων άλλαξε λάστιχα για
τρίτη φορά τον Ιούνιο, με το κοστολόγιο να φτάνει τα 8.932,70 ευρώ. Μια τάξη μεγέθους του πόσο κοστίζει η συντήρηση των κρατικών οχημάτων προστασίας επίσημων προσώπων δίνει και η σύμβαση που υπογράφτηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2014, με την οποία αντικαταστάθηκε το εμπρόσθιο και οπίσθιο παρμπρίζ του Audi A6 που καλύπτει τις ανάγκες του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ.
Στις 23.936,85 ευρώ ανήλθε η αξία των δύο παρμπρίζ και στα 850 ευρώ η τοποθέτησή τους, ενώ η αλλαγή ελαστικών έφτασε στα 2.879,31 ευρώ.
Το σχέδιο και οι δυσκολίες
Βέβαια, στην απόφαση της κυβέρνησης να πουλήσει τον μισό κρατικό στόλο αυτοκινήτων ίσως προκύψουν δυσκολίες στο να βρεθούν αγοραστές. Τη λύση θα κληθεί να δώσει ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες σκέψεις, κάθε υπουργείο, ανάλογα με τις ανάγκες του, θα μεταβιβάσει, μέσω νομοθετικής ρύθμισης, την κυριότητα τού προς πώληση στόλου στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Στη συνέχεια θα τεθεί σε εφαρμογή ένα είδος ηλεκτρονικής δημοπρασίας, αφού θα έχει προηγηθεί μια εκτίμηση από τον ΟΔΔΥ για την αξία των αυτοκινήτων, για να γίνουν γρήγορα οι σχετικές διαδικασίες. Εκτιμάται πως από την εφαρμογή της πρωθυπουργικής εξαγγελίας θα υπάρξει σημαντικό οικονομικό όφελος
για το Δημόσιο, καταρχάς από τον περιορισμό του λειτουργικού
κόστους συντήρησης αλλά και τη δαπάνη καυσίμων.
του Δημήτρη Σταυρόπουλου
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο