Latest News

Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018

Τους Κινέζους κάνουν στην ΟΛΠ Α.Ε.- COSCO

Τους Κινέζους φαίνεται πως κάνουν στην ΟΛΠ Α.Ε.-COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς εκκρεμεί ακόμα στο αίτημα για συνάντηση των κατοίκων της Πειραϊκής που...
υποβλήθηκε με τη συνδρομή του Δημάρχου και μέλους του Δ.Σ. του Οργανισμού Γιάννη Μώραλη.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από όσα ανακοίνωσε η Κίνηση Πολιτών Πειραιά "Λιμάνι φιλικό στην πόλη" και η Κίνηση "Ενεργοί Πολίτες της Πειραϊκής,", με αφορμή την δεύτερη συγκέντρωση στην Πειραϊκή, όπου απουσίαζε ο Δήμαρχος Γιάννης Μώραλης και δεν έστειλε κάποιον εκπρόσωπό του να τους ενημερώσει για το θέμα που απασχολεί τους κατοίκους της περιοχής. 

Ολόκληρη η ανακοίνωση, που στάθηκε σήμερα με αρκετή καθυστέρηση,  είναι η εξής:  

"Mε θέμα "Κρουαζιέρα, επέκταση του λιμανιού και επιπτώσεις στη ζωή μας" και με συμμετοχή ειδικών επιστημόνων πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13/6/18 στο γήπεδο μπάσκετ του 54ου Δημοτικού Σχολείου στην Πειραϊκή η 2η Συνέλευση των κατοίκων που αγωνίζονται κατά της νότιας επέκτασης του λιμανιού με μπάζωμα της θάλασσας.


Συμμετείχαν ο πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της οργάνωσης "Φίλοι της Φύσης" Κώστας Φωτεινάκης, η περιβαλλοντολόγος Μαρία Σαλωμίδη, ερευνήτρια στο Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών και η Κωνσταντίνα Ντεμίρη, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρίας.Οι κάτοικοι άκουσαν με έντονο ενδιαφέρον την επιστημονική τεκμηρίωση  γιατί το φαραωνικό αυτό έργο δεν θα συνεισφέρει τίποτα στην τοπική και την εθνική οικονομία, ενώ θα προκαλέσει μη αναστρέψιμη καταστροφή του θαλασσίου περιβάλλοντος και του τοπίου της Πειραϊκής Ακτής, που είναι μοναδικού κάλλους και έχει τεράστια αρχαιολογική και τουριστική αξία. 

Πρόκειται για ένα έργο που στοχεύει να φέρει περισσότερες χιλιάδες επιβατών κρουαζιέρας στον Πειραιά για να επισκεφθούν την Ακρόπολη, ενώ είναι γνωστό ότι ούτε ο Πειραιάς μπορεί να αντέξει στο οδικό του δίκτυο που ασφυκτιά πρόσθετες φάλαγγες τουριστικών λεωφορείων, ούτε το κέντρο της Αθήνας διαθέτει χώρους στάθμευσης για τις φάλαγγες αυτές, ούτε η Ακρόπολη μπορεί να δεχτεί πάνω από 8.000 συνολικά επισκέπτες την ημέρα, δηλ. όσους μεταφέρει ένα μόνο από τα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς - για τα οποία το λιμάνι μας διαθέτει ήδη 2-3 θέσεις, από τις συνολικά 9-11 θέσεις για κρουαζιερόπλοια, σύμφωνα με τον ΟΛΠ.

Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα νομικά ερείσματα για τις προσφυγές που ετοιμάζουμε στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση για να ακυρώσουμε το παράλογο αυτό έργο. Μετά την ακύρωση, θα αγωνιστούμε ώστε τα 120 εκατομμύρια ευρώ των Ευρωπαίων φορολογούμενων που θα διασωθούν, να διατεθούν σε άκρως αναγκαία και επείγοντα για τον Πειραιά αναπτυξιακά έργα, όπως η επέκταση της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας μέχρι το λιμάνι, με υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο, καθώς και η επέκταση του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου του λιμανιού από την Ιχθυόσκαλα μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών-Πατρών, μέσω Σχιστού.

Την επομένη της εκδήλωσης ξεκίνησε και ο κύκλος προγραμματισμένων συναντήσεών μας με Έλληνες Ευρωβουλευτές για την ενημέρωσή τους με σκοπό την υποβολή ερωτήσεων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα κριτήρια χρηματοδότησης και τη σκοπιμότητα του έργου και την εν συνεχεία παρέμβασή μας στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου για ακύρωση της χρηματοδότησης του έργου. Οι  συναντήσεις αυτές θα συνεχιστούν και την επόμενη εβδομάδα. 

Τέλος, εκκρεμεί ακόμη η συνάντησή μας με τον Πρόεδρο της ΟΛΠ Α.Ε.-COSCO Captain Fu, προς τον οποίο έχουμε απευθύνει σχετικό αίτημα από 31/5/18, αλλά ακόμη δεν έχουμε λάβει θετική ή αρνητική απάντηση. Πρόθεσή μας είναι να του γνωστοποιήσουμε τη σφοδρή αντίθεση των κατοίκων της  Πειραϊκής προς το περιττό και καταστροφικό αυτό έργο, για το οποίο μπορούν να διερευνηθούν τρόποι απεμπλοκής, καθώς - ατυχώς - περιλαμβάνεται στη σύμβαση παραχώρησης ως υποχρεωτικό για την COSCO".