Latest News

Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2018

Χάνονται θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτικών (ΣΤΟΙΧΕΙΑ)



Συνεχίζεται για άλλη μια φορά η πτωτική πορεία στην απασχόληση και στις θέσεις εργασίας των Ελλήνων Ναυτεργατών στη Ναυτιλία και ιδιαίτερα στο...
τμήμα της ποντοπόρου, εκεί που δραστηριοποιείται το μεγάλο εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Αυτό καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) η οποία δημοσιοποίησε στοιχεία για τη συρρίκνωση του ελληνικού Ναυτεργατικού δυναμικού.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ελληνικής στατιστικής αρχής στις 20/9/2016 (τελευταία και πρόσφατη απογραφή), απογράφτηκαν 1325 πλοία άνω των 100 κόρων ολικής χωρητικότητας (κοχ) που περιλαμβάνονται στο μητρώο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) από τα οποία 1180 ήταν με ελληνική σημαία και τα 55 ελληνικών συμφερόντων με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
Από αυτά τα 1180, τα 1041 ήταν εν ενεργεία και τα 139 σε αργία ή παροπλισμένα.
Από τα 55 ελληνόκτητα πλοία ξένης σημαίας συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, τα 45 ήταν εν ενεργεία και τα 10 σε αργία ή παροπλισμό.
Στα πλοία αυτά ήταν ναυτολογημένοι 12163 έλληνες έναντι 12663 κατά την προηγούμενη απογραφή 9/2014. Αντίστοιχα οι αλλοδαποί Ναυτεργάτες ήταν 9277 από 10262 το 2014.
Οι έλληνες Ναυτεργάτες εργάζονταν: 2089 σε φορτηγά, 3751 σε δεξαμενόπλοια, 5248 σε επιβατηγά πλοία και 561 σε διάφορες άλλες κατηγορίες πλοίων.
Σε σύνολο 1235 πλοίων που απογράφτηκαν τον 9/2016 υπηρετούσαν 21440 έλληνες και αλλοδαποί Ναυτεργάτες έναντι 22925 το 2014.
Στα πλοία ελληνικής σημαίας ήταν ναυτολογημένοι 20666 Ναυτεργάτες, από αυτούς το 56,4% ήταν έλληνες και το 43,6% ξένης υπηκοότητας ναυτικοί.
Στα αντίστοιχα ελληνόκτητα πλοία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ απασχολούνταν 774 Ναυτικοί εκ των οποίων το 66,4% ήταν έλληνες και 33,6% αλλοδαποί.
Από τα παραπάνω στοιχεία και πάντα σε σύγκριση με το 2014 διαπιστώνεται μείωση των ελλήνων Ναυτεργατών κατά 1,3% στα πλοία ελληνικής σημαίας και κατά 40,4% αυτών που υπηρετούσαν σε ελληνόκτητα πλοία ξένης σημαίας συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
Σχετικά με την κατανομή του Ναυτεργατικού δυναμικού (έλληνες και αλλοδαποί) μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών πλοίων διαμορφώνεται η παρακάτω κατάσταση: 24% σε Φ/Γ, 44,3% σε Δ/Ξ, 28,70 σε επιβατηγά και τουριστικά και 2,9% σε λοιπά πλοία.
Με βάση τις ειδικότητες του Ναυτεργατικού δυναμικού στα παραπάνω ελληνικής σημαίας πλοία προκύπτει  ότι οι αξιωματικοί αποτελούσαν το 32,7% του προσωπικού, το πλήρωμα 59,8% ενώ οι δόκιμοι, υγειονομικό κλ.π προσωπικό το 7,3% και το 0,1% χωρίς καμία ειδικότητα.
Στα πλοία ξένης σημαίας συμβεβλημένα με το ΝΑΤ το 26,6% ήταν οι αξιωματικοί, το πλήρωμα 63,2%, οι δόκιμοι κ.λπ το 3,6% και οι λοιποί 8,3%.
Την περίοδο του 11μηνου 2017 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στην κατηγορία «μεταφορές» του ισοζυγίου υπηρεσιών ήταν στα 7533,60 δις ευρώ, αισθητά μειωμένο από το ρεκόρ του 2008 που ξεπέρασε τα 17 δις ευρώ!!!