Latest News

Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

Πόσο θα είναι το κόστος της ρύπανσης στο Σαρωνικό - Ποιοι θα αποζημιωθούν από την ασφάλεια των 5 εκατ.

 "Το κόστος αποκατάστασης της οικολογικής καταστροφής που προκλήθηκε, προφανώς δεν θα καλυφθεί από τα 5 εκ. $ του "P&I Club" που είχε ασφαλιστεί το πλοίο για...
"pollution risk". 
Αυτό τονίζει ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. Βασίλης Κορκίδης, σε σχόλιο που έκανε σε ανάρτηση του Reportaz Net στο Facebook. 


Μετά από μία εβδομάδα διαφόρων σεναρίων αυτό που επιβεβαιώνεται είναι ότι πράγματι υπήρχε ολιγωρία, αφού οι πρώτες ώρες ενός τέτοιου συμβάντος είναι καθοριστικές. 
Οι ζημιές που προκάλεσε ένα μικρό πλοίο 2.500 τόνων μας προβληματίζουν έντονα, αφού το λιμάνι του Πειραιά θεωρείται από τα ασφαλέστερα, όχι μόνο στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά στην Ευρώπη και όλο τον κόσμο, ικανό να προστατευτεί από τη θαλάσσια ρύπανση που μπορεί να προκαλέσουν πολύ μεγαλύτερα τάνκερς. Ίσως η κλιμάκωση των μέτρων προς τα κάτω πρέπει να επανεξεταστούν με μεγαλύτερη προσοχή, μια και το πλοίο θα μπορούσε να ήταν αλλοδαπής σημαίας και να μην είχε καμία σχέση με την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων. Το κόστος αποκατάστασης της οικολογικής καταστροφής που προκλήθηκε, προφανώς δεν θα καλυφθεί από τα 5 εκ. $ του "P&I Club" που είχε ασφαλιστεί το πλοίο για "pollution risk". Υπάρχουν όμως και σοβαρές παράπλευρες απώλειες για τους επαγγελματίες αλιείς της περιοχής του Αργοσαρωνικού και τους ξενοδόχους του παραλιακού μετώπου που έχασαν τουλάχιστον ένα επιπλέον μήνα κρατήσεων, λόγω της έντονης οσμής του μαζούτ και κυρίως της αδυναμίας κολύμβησης στη θάλασσα της αποκαλούμενης "Αθηναϊκής Ριβιέρα". Αυτό το κόστος δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να εκτιμηθεί, άλλα δυστυχώς ούτε πρόκειται ποτέ και να αποζημιωθεί.
Λυπάμαι πολύ για τις θλιβερές εικόνες που βλέπουμε στη περιοχή του Πειραιά!"