Latest News

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

Αυτό είναι το προφίλ του Έλληνα οδηγού: Τρέχει, δεν φοράει ζώνη και... τρακάρει συνήθως το απόγευμα!

Έλληνας οδηγός τρέχει, δεν φοράει ζώνη και... τρακάρει συνήθως...
το απόγευμα! 
Μόνο απογοητευτικά αλλά και δηλωτικά της οδηγικής παιδείας στην Ελλάδα είναι τα στοιχεία της Τροχαίας για τον Έλληνα οδηγό
Τρεις στους 10 Έλληνες οδηγούς να καταγράφονται ως επικίνδυνοι… ραλίστες.
Μάλιστα όσοι δεν αρέσκονται στην ταχύτητα, δεν τηρούν άλλους κανόνες ασφαλείας: 
  • δεν φορούν κράνος, ζώνη, 
  • οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ,
  • παραβιάζουν κόκκινα φανάρια, 
  • κινούνται στο αντίθετο ρεύμα, 
  • κάνουν παράνομες προσπεράσεις, 
  • αντικανονικούς ελιγμούς, 
  • παραβιάζουν την προτεραιότητα, 
  • δεν συντηρούν τα οχήματά τους, 
  • δεν έχουν παιδικά καθίσματα για τα παιδιά τους, 
  • μιλούν στο κινητό,
  •  έχουν φθαρμένα ελαστικά.
  • Τι κατέγραψε η Τροχαία το πρώτο εξάμηνο του 2016
Τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας για το πρώτο εξάμηνο του 2016 είναι ενδεικτικά της... πολεμικής κατάστασης που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους. 
  • 68.004 παραβάσεις ταχύτητας είχαν καταγράψει οι υπηρεσίες Τροχαίας σε όλη την Ελλάδα
  • 28.266 μη χρήση κράνους, 
  • 15.610 μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 
  • 14.030 μέθη, 
  • 10.946 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου, 
  • 8.051 παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ), 
  • 7.238 παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, 
  • 4.760 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 
  • 2.944 αντικανονικό προσπέρασμα, 
  • 1.975 φθαρμένα ελαστικά, 
  • 1.944 αντικανονικοί ελιγμοί, 
  • 1.507 παραβίαση προτεραιότητας, 
  • 1.197 παραβάσεις διαφημιστικών πινακίδων, 
  • 270 μη χρήση παιδικών καθισμάτων, 
  • 134 κίνηση στην αριστερή λωρίδα/μη κίνηση στο δεξιό άκρο της οδού. 
  • Σε τι οφείλονται τα ατυχήματα 
Το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου χρόνου είχαν καταγραφεί 347 θανατηφόρα και 378 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Η ανάλυση των τροχαίων:
  • 24 οφείλονταν στην απόσπαση προσοχής οδηγού, 
  • 22 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 
  • 16 σχετίζονται με πεζούς, 
  • 12 την παραβίαση προτεραιότητας, 
  • 8 την υπερβολική ταχύτητα, 
  • 8 σχετίζονται με τις οδούς και τον καιρό, 
  • 4 το αντικανονικό προσπέρασμα, 
  • 4 την παραβίαση σηματοδότη, 
  • 108 άλλα αίτια που σχετίζονται με τους οδηγούς.
Από τα θανατηφόρα ατυχήματα:
  • τα 122 οφείλονταν σε σύγκρουση,
  • 119 σε εκτροπή,
  • 54 σε παράσυρση πεζού,
  • 38 σε πρόσκρουση,
  • 14 σε ανατροπή.
Που σημειώθηκαν τα περισσότερα τριοχαία 
Σε κατοικημένες, μεσημέρι και απόγευμα σημειώνεται η πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων. Το μεγαλύτερο ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων καταγράφεται κατά τις ώρες 17.00-21.00 με 83 ατυχήματα (ποσοστό 23.9%), ενώ υψηλά είναι τα ποσοστά (21,6%) που καταγράφονται και στις ώρες 13.00-17.00 με 75 ατυχήματα, καθώς και 24.00-07.00 με 75 ατυχήματα, επίσης.
Συγκεκριμένα:
  • 126 συνέβησαν στις κατοικημένες περιοχές,
  • 101στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (επαρχιακές οδούς) 
  • 13 στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης συνέβησαν, 
  • 10 στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Πατρών καθώς και στην Εγνατία Οδό
  • 4 στην Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων,
  • 4 στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης/ΒΟΑΚ
  • 2 στην Αττική Οδό.
  • Στο υπόλοιπο επαρχιακό δίκτυο σημειώθηκαν 81 ατυχήματα.