Latest News

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

Κώστας Κατσαφάδος : “O Πειραιάς πρέπει επιτέλους να αποκτήσει το δικό του αναπτυξιακό σχέδιο”


Την ανάγκη ο Πειραιάς να αποκτήσει αναπτυξιακό σχέδιο επισημαίνει σε συνέντευξη  ο βουλευτής της ΝΔ στην Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος, ο οποίος...
 καταθέτει τις δικές του προτάσεις για την πόλη, ενώ κρίνει τα πεπραγμένα της δημοτικής Αρχής Μώραλη με τη συμπλήρωση δύο ετών στο Δήμο Πειραιά.
Η συνέντευξη του Κώστα Κατσαφάδου έχει ως εξής : 
-Ο Πειραιάς βρίσκεται σε μια παρατεταμένη οικονομική κρίση, που προϋπήρξε αυτής που βιώνει η χώρα από το 2010. Έχετε εντοπίσει τις αιτίες της υποχώρησης και της οικονομικής καχεξίας του Πειραιά;
Ο Πειραιάς μετά τη μεταπολίτευση, αλλά και τα επόμενα χρόνια που εισέρρευσαν δισεκατομμύρια ευρώ από την Ε.Ε, δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί ούτε τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα αλλά ούτε και τις συγκυρίες.
Έμεινε έξω από τα μεγάλα έργα, δεν διαμόρφωσε ποτέ ένα αυτόνομο σχέδιο οικονομικής ανάπτυξης, υιοθέτησε μια παθητική έως αδιάφορη στάση σε ότι αφορά τη σχέση του με τη θάλασσα και το λιμάνι.
Η κρίση, όπως σωστά επισημαίνετε, δεν ήρθε τώρα στον Πειραιά, υπήρχε από τη δεκαετία του 90 με ιδιαίτερα έντονα χαρακτηριστικά.
Θεωρώ ότι ο Πειραιάς πρέπει επιτέλους να αποκτήσει το δικό του αναπτυξιακό σχέδιο.

-Υπάρχει αναπτυξιακό σχέδιο για τον Πειραιά σήμερα; Ποιες είναι οι δικές σας προτάσεις;
Σημασία δεν έχει να καταθέτει ο καθένας τις δικές του προτάσεις και να περιχαρακώνεται γύρω από αυτές. Σημασία έχει να ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση στον Πειραιά, να ενώσουν τις δυνάμεις τους δημιουργικές δυνάμεις, να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης της πόλης.
Σαφέστατα αυτό θα πρέπει να περιέχει την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που μας παρέχονται από τη μετατροπή του λιμανιού σε πύλη εισόδου και παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο. Μπορούν να αναπτυχθούν παράλληλες επιχειρηματικές δραστηριότητες στον τομέα των logistics, της ναυτιλίας,των νέων τεχνολογιών.
Επιλογή μας πρέπει να είναι ο χαρακτηρισμός του Πειραιά ως ζώνης υψηλών επενδυτικών κινήτρων.
Ο Πειραιάς δεν έχει επίσης τουριστική ταυτότητα, μπορεί να αποτελέσει τουριστικό προορισμό, διαθέτει τις δυνατότητες. Να γίνει κέντρο της κρουαζιέρας και όχι απλά το λιμάνι από το οποίο θα αποβιβάζεται κάποιος για να πάει στην Αθήνα. Υπάρχουν ακόμα πολλές ιδέες και προτάσεις αλλά και μεγάλα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσουμε όπως είναι οι αγκυλώσεις με τους αναπτυξιακούς νόμους. Ο Πειραιάς, ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής και σύμφωνα με τα κριτήρια κατανομής των πόρων και των επιδοτήσεων στον αναπτυξιακό νόμο, θεωρείται μια ‘’πλούσια’’ πόλη και αυτό σημαίνει ότι κατατάσσεται στη χαμηλότερη κατηγορία σε ότι αφορά τις επιδοτήσεις από τον αναπτυξιακό νόμο.

- Ποια είναι η γνώμη σας για τα πεπραγμένα της δημοτικής Αρχής Μώραλη με τη συμπλήρωση δύο ετών στο Δήμο Πειραιά;
Νομίζω ότι οι πολίτες του Πειραιά αποτιμούν την πορεία αυτής της δημοτικής αρχής, δεν είναι στις προθέσεις μου να καθοδηγήσω την άποψη τους.
Η δημοτική αρχή θα κριθεί σε ένα ολοκληρωμένο χρονικό ορίζοντα πέντε χρόνων, θα κριθεί από τη συνέπεια και την αποτελεσματικότητά της.
Από εκεί και πέρα πιστεύω ότι στον Πειραιά υπάρχουν ζητήματα και προβλήματα που απαιτούν ευρεία συναίνεση και συνεργασία. Ευθύνη κάθε δημοτικής αρχής είναι να διαμορφώνει τις συνθήκες για να υπάρξει σύγκλιση και συνεννόηση για τα μεγάλα προβλήματα της πόλης.


Συνέντευξη στο “Παρασκήνιο”